Kerstin D Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Hej . Ny på detta med lchf och har nu i snart 5 veckor kört strikt lchf och det fungerar ypperligt . Tänkte baka ett bröd jag hittat till helgens musslor men det var en ” gul” plupp men ändå bara 1 g .. de strikta recepten är ju gröna men kan innehålla fler kolhydrater . Hur funkar det .. tänker jag fel ? Glad om ngn kan svaramig 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Välkommen hit Kerstin! Lycka till med ditt nya LCHF liv! Kul att det går bra. En del recept innehåller mycket protein och då kan de bli "gul-klassade" även om det är lite kolhydrater. Klistrar in lite text från Dietdoctor här nedanför. Våra strikta recept är också begränsade när det gäller protein. Vår grundregel är att vi accepterar max 25 energiprocent protein i våra strikta/ketogena recept. Ju lägre kolhydratinnehåll, desto mer protein accepteras: 3 % carbs = max 27 % protein 2 % carbs = max 29 % protein 1 % carbs = max 31 % protein 0 % carbs = max 33 % protein Om det är för mycket protein i ett recept för att det ska klassas som strikt LCHF hamnar det i kategorin måttlig LCHF.https://www.dietdoctor.com/se/lchf/hur-lite-kolhydrater-innebar-lchf 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kerstin D Posted November 21, 2019 Author Share Posted November 21, 2019 Peter ! Tack för svar . Då ska jag läsa på om det . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts