Harlequin Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Hej Jag undrar om det är någon av er som provar periodisk fasta som upplevt några biverkningar?, själv så upplever jag att jag blir förstoppad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yeah Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Blev tröttare och surare, mådde illa om mornarna. Så jag la av, nu är jag pigg och mår hur bra som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 mår mycket bättre men jag har mindre aptit.. kanske inte så bra då jag egentligen vill gå upp i vikt. försöker att äta frukost ibland men blir mycket tröttare och segare under dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Jag är inte hungrig nog än att äta mer än två gånger per dag och eftersom jag vill sova på morgonen har jag sista tiden hoppat över frukosten. Det är inte för att satsa på pf men efter att ha läst diskussionerna om just pf så förstår jag ju att det i praktiken blir det när jag inte äter på ca 17 tim. Den enda nackdelen jag märkt än så länge är att om lunchen inte blir rejäl så kan jag bli yrslig på eftermiddagen. Igår åt jag nämligen en arbetslunch på ett fik och det enda utan spannmål var en kycklingsallad men den den är ju lika viktväktarvänlig, dvs väldigt lite fett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larz Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Jag har ju ätit en gång per dag i ca 2 månader och de sista fjortondagarna lite sporadiskt två ggr. Äter någon gång mellan 17-21. Har inte upplevt några biverkningar mer än att jag är mer på hugget. Tränar hyffsat tufft 2-3 ggr/veckan på gym. Om du blir förstoppad så kan det vara så att du dricker för lite och kanske får i dig för lite fett också. Detta verkar vara ett vanligt fenomen när man börjar med LCHF över huvud taget. Så prova att dricka mer vatten och kaffe under dagen. Jag mår prima på min pf och har inga tankar på att sluta än. Har gått ner 6 kg sen i julas och vill ner ungefär lika mycket till så jag kör på. Så länge man mår bra och det ger resultat så är det väl bara att köra på tycker jag. Bekvämt är det också. Behöver ju inte konka matlåda med till jobbet. //Lars 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xtra lchf Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Hej, hade också problem de första dagarna men om jag dricker vatten, kaffe och minst 3msk kokosolja varje dag så funkar magen perfekt :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Har hört flera som fixat magen med kokosoljan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jag dricker en hybrid mellan MBC och äggmjölk med kokosolja som frukost. Kokosoljan i kombi med kaffet har en laxerande effekt, och toabesöken avklaras utan besvär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Kokosolja eller mer annat fett löser problemet! Men man får vara försiktigt så det inte blir för mycket kokosolja för magen, den niten gick jag på när jag hitta Cocosan. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harlequin Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Tack för alla svaren , läste faktiskt om att fasta kan ge trög mage, har tydligen med att tarmarna får för lite att jobba med. Nu verkar mina besvär gått över och min mage och tarm är "back in buissness" 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordland Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Ökat vikt och kroppsfixering vilket jag inte vill vara med om. Annars inget, bara positiva, men jag har levt med ätstörningar och aktar mig för detta hädanefter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MedeaL Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Hej! Jag har det faktiskt precis tvärtom - jag måste på toan 2-4ggn per natt och går även mycket under dagen. Är detta normalt/går det över? Känns jobbigt att går upp så ofta... Tack Medea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Kokosolja eller mer annat fett löser problemet! Men man får vara försiktigt så det inte blir för mycket kokosolja för magen, den niten gick jag på när jag hitta Cocosan. Har samma erfarenheter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnitaMarie Posted October 2, 2022 Share Posted October 2, 2022 Hej! Jag får ont i magen när jag är utan mat för många timmar. Kanske för mycket magsyra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 2, 2022 Share Posted October 2, 2022 5 timmar sedan, AnitaMarie sade: Kanske för mycket magsyra? Välkommen som aktiv i forumet! Kanske... men de flesta västerlänningar har nog snarare för lite magsyra generellt. Eller i alla fall inte tillräckligt sur. Jag antar att du har "magkatarr" eftersom du är inne på magsyran? Eller är det längre ner i magen du får ont? Personligen märker jag att jag får ont i magen utan mat under perioder när jag är mer stressad och stress minskar magsyreproduktionen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts