Jump to content

Periodisk fasta biverkningar

Harlequin

Recommended Posts

Jag är inte hungrig nog än att äta mer än två gånger per dag och eftersom jag vill sova på morgonen har jag sista tiden hoppat över frukosten. Det är inte för att satsa på pf men efter att ha läst diskussionerna om just pf så förstår jag ju att det i praktiken blir det när jag inte äter på ca 17 tim. Den enda nackdelen jag märkt än så länge är att om lunchen inte blir rejäl så kan jag bli yrslig på eftermiddagen. Igår åt jag nämligen en arbetslunch på ett fik och det enda utan spannmål var en kycklingsallad men den den är ju lika viktväktarvänlig, dvs väldigt lite fett.

Jag har ju ätit en gång per dag i ca 2 månader och de sista fjortondagarna lite sporadiskt två ggr. Äter någon gång mellan 17-21. Har inte upplevt några biverkningar mer än att jag är mer på hugget. Tränar hyffsat tufft 2-3 ggr/veckan på gym.

Om du blir förstoppad så kan det vara så att du dricker för lite och kanske får i dig för lite fett också. Detta verkar vara ett vanligt fenomen när man börjar med LCHF över huvud taget. Så prova att dricka mer vatten och kaffe under dagen.

Jag mår prima på min pf och har inga tankar på att sluta än. Har gått ner 6 kg sen i julas och vill ner ungefär lika mycket till så jag kör på. Så länge man mår bra och det ger resultat så är det väl bara att köra på tycker jag. Bekvämt är det också. Behöver ju inte konka matlåda med till jobbet.

//Lars

• Like 1

• 4 weeks later...
  • 9 years later...
5 timmar sedan, AnitaMarie sade:

Kanske för mycket magsyra? 

Välkommen som aktiv i forumet! :)

Kanske... men de flesta västerlänningar har nog snarare för lite magsyra generellt. Eller i alla fall inte tillräckligt sur. Jag antar att du har "magkatarr" eftersom du är inne på magsyran? Eller är det längre ner i magen du får ont? 
Personligen märker jag att jag får ont i magen utan mat under perioder när jag är mer stressad och stress minskar magsyreproduktionen.

• Like 2