Popular Post Cederulla Posted December 1, 2019 Popular Post Share Posted December 1, 2019 Har funderat en längre tid över att vissa startar en tråd och sedan aldrig bemödar sig med att svara. Tycker det känns respektlöst för dem som lägger ner tid och energi för att ge respons på ämnet i fråga. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Annika Rane Posted December 3, 2019 Popular Post Share Posted December 3, 2019 On 2019-12-01 at 15:49, Cederulla sade: Har funderat en längre tid över att vissa startar en tråd och sedan aldrig bemödar sig med att svara. Tycker det känns respektlöst för dem som lägger ner tid och energi för att ge respons på ämnet i fråga. Förstår känslan, men det kan ändå vara så att tråden kommer till stor användning för anonyma läsare och besökare på forumet, även om inte trådstartaren bemödar sig att svara. Så, fortsätt skriv! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted December 3, 2019 Author Share Posted December 3, 2019 Tack för din respons! Ja, jag fortsätter nog att skriva.Men ville lufta min åsikt. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 4, 2019 Share Posted December 4, 2019 Håller med Annika.. dvs om long timers svarar, så är det generellt, dvs samma frågor tenderar att upprepas.. och vi long timers svarar oftast så att det skall kunna läsas av newbies på LCHF! Dvs vi svarar då på om frågan oxå är generell.. på hur LCHF fungerar.. i bästa fall. Om trådstartaren inte känner att det är rätt svar/det blev lite krongligt/en massa nya begrepp att sätta sig in i.. så kanske TS inte ansåg det värt att fortsätta.. så länge det finns alternativ.. typ ät mindre och spring mer! Och vi säger som regel sällan att äta mindre (om det är problemet) eller att springa mer (om det är problemet) är helt fel.. utan tvärt om att LCHF är ett sätt att angripa specefika problem.. typ homeostas/aptitreglering/uttag ur fettdepåer/måltidsfrekvens.. för att inte tala om hela den mentala omställningen det innebär att äta riktig mat med lagom av kalorier i en lagom intervall! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted December 4, 2019 Share Posted December 4, 2019 Håller med Cederulla! Oavsett vilka svar man får så hör det till hyfs och vett att återkoppla till svaret ändå. Vissa trådar blir långa och många engagerade i och det kan dra iväg off topic och då spelar det kanske inte så stor roll. Ställer någon däremot en fråga i en nystartad tråd så förväntar jag mig att få lite återkoppling på svaret. Det kan räcka med gillaknappen eller ett Tack! 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted December 5, 2019 Share Posted December 5, 2019 Håller helt med dig, Cederulla! Tycket i övrigt att det är ett i-landsproblem. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts