Birgitta Höglund Posted December 8, 2019 Share Posted December 8, 2019 Nu kan du läsa en artikel om mig och min hälsoresa inne på Kurera.se Dela gärna vidare så fler får chansen att äta sig till en bättre hälsa Om vi tillsammans sprider det här i vår närhet, tänk så många som skulle kunna bli friskare och piggare med åren. Sjukvården skulle kunna spara in en hel del resurser att istället lägga på akuta besvär Foto Jan Andersson, Länstidningen i Jämtland. https://kurera.se/birgitta-forandrade-livsstil-och-blev-fri-smarta-och-vark/ 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted December 8, 2019 Share Posted December 8, 2019 Hej Birgitta Har själv gjort en "resa" från top 102kilo (2003) till idag 73kilo, har ej haft dina besvär men likväl stora problem med värk i fotleder, rygg, nacke etc. där jag så här i efterhand vet att alla mjölmat, socker i alla former och fel i fettintag var dom stora bovarna. För mig var det Jonas Colting som "öppnade dörren" för 6-år sedan till ett helt nytt tänkande och på den vägen är det fortfarande. Har skruvat till mitt kostintag ett snäpp till sen snart ett år tillbaka med att gå från LCHF till Keto/OMAD och för mig har det fungerat ypperligt utan problem. Håller helt med dig att det kanske inte passar alla så där har du säkert en poäng. Och att gå från stort sockerberoende till OMAD är nog inget som dom flesta klarar av utan det krävs nog lite stegvis gång om man vill komma dit. Gläder mig att du pekar ut gluten & mjöl som en nyckelbov till värk och smärta, att sen få vårdapparaten att inse detta är nog inget vi kan hoppas på i första taget. Stora pengar, arbetstillfällen och prestige står på spel för många och där är hälsan och enskilt lidande tyvärr inte vinnare så här långt. Fortsätt med din goda gärning, böcker etc. så fortsätter jag med mitt tänk på mitt håll och ser fram emot lite nya utmaningar 2020 (64år) som Vasaloppet, CykelVasan, VätternRundorna, några veckors Spanien träning och så klart att fortsätta äta super god, energität LYX mat varje dag. Vi kanske ses framöver är ju i Jämtland på besök lite nu å då. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted December 8, 2019 Author Share Posted December 8, 2019 Tack och lycka till på din väg, låter ju som det passar dig fint med så lång fasta. Män och kvinnor är ju också olika på många sätt, även om det nu i moderna tider hävdas annat. Så det som passar dig som äldre man, kan vara helt annorlunda för en yngre kvinna. Det vore bra om många lär sig mer att känna efter vad som passar just dem, istället för att hela tiden lyssna på olika kostgurus som kan vända kappan efter vinden lite väl ofta i jakten på färre kilon. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts