Mig Posted February 13, 2020 Author Share Posted February 13, 2020 Kommer precis från läkaren nu. Han hade fått några provsvar han ville förmedla. Jag har högt kvällskortisol, och lite för höga nivåer på ett avföringsprov linkat mot tarminflammation. Tidigare har avföringsproven varit normala (värde under 50, kallade han det), men denna gången kom det tillbaka med "värde 100". Han sa att det inte brukar vara ett problem för man är uppe i värde 600-700, men han ville ta ett nytt prov. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 Konstiga är läkare som måste få provsvar som visar ditt eller datt för att kunna komma till slutsatsen att du har en inflammerad tarm. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 51 minuter sedan, Erik 2 sade: Konstiga är läkare som måste få provsvar som visar ditt eller datt för att kunna komma till slutsatsen att du har en inflammerad tarm. Fast är det så konstigt att de vill bekräfta? De behandlingsmetoder som läkare använder sig av vid olika typer av inflammerad tarm eller tarmsjukdom är tunga grejer. Det är t.ex immunsuppressiva läkemedel, steroider, antibiotikakurer eller operation, beroende på allvar samt vad läkaren "tror" orsakar inflammationen om det är autoimmunt, bakteriellt, fickor, polyper med mera. Har man bara en låggradig inflammation som inte syns på blod- eller avföringsprover eller med blotta ögat via införd kamera eller MR, så är ju ingen av de behandlingsmetoderna en bra idé, eftersom biverkningarna skulle vara mer av en hälsofara än själva problemet. Därför måste läkaren invänta provsvar. Vården har ingen behandling mot låggradiga tarminflammationer, som i deras ögon är diffusa/funktionella problem. Det finns ingen kunskap i ämnet överhuvudtaget hos primärvården. Möjligen får patienten remiss till dietist som tjatar om fibrer, vilket är katastrofalt om man har inflammerad tarm. Det som är konstigt(tycker jag) är att vården inte kan hjälpa stora majoriteten av alla patienter som kommer in idag med mag- och tarmproblem, då det mesta faktiskt inte kan styrkas med med objektiva fynd, dvs vanligaste blodprov och dylikt. De blir friskförklarade, hemskickade medan problemen kvarstår. När så få får hjälp så borde man ju se över kunskapsglappet, kostråden och andra rätt självklara grejer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 14, 2020 Author Share Posted February 14, 2020 Åh, fy f... Är det vad man har att vänta? Farliga undersökelser osv? Vad borde man gå med på, och vad ska jag nekta att gå gjennom (ift undersökelser och behandling)? Vad borde jag göra om jag har inflammation i tarmen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morgonsol Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 1 timme sedan, Mig sade: Vad borde jag göra om jag har inflammation i tarmen? Jättebra fråga, har tyvärr inget bra svar. Precis som @Elinor är inne på får man nog vara uppmärksam på fibrer. Om det nu kan tänkas finnas fibrer som gör saker värre och fibrer som mikrobiomet gärna kalasar på. Källan till fibrerna spelar nog roll. Martina Johansson och Ralf Sundberg har skrivit böckerna 'Inflammation : Roten till sjukdom och vad du själv kan göra för att läka' och 'Dämpa inflammation: en praktisk guide till ett friskare liv'. I övrigt är det faktiskt möjligt att mäta hur tarmfloran ser ut, typ sammansättning och förekomst, hos t ex Gutfeeling labs. Kanske finns det en norsk motsvarighet? Kan du inte begära ut denna typ av provsvar om läkaren tänkt genomföra någon sådan provtagning med tillhörande analys? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 14, 2020 Author Share Posted February 14, 2020 Ja, det kan jag ju höra med honom om. Tvivlar på att vården täcker sånna kostnader, men jag kan kolla. Tack för boktips, ska se om jag hittar den. Har förstått att Martina j. har diagnosen inflammation i tarmen (?), men hon svarar inte på kontakt. Det med fiber är lurigt. Har förstått det så att folk m tarminflammation inte ska ha så mkt fiber i tarmen, men för mig var det katastrof utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 14, 2020 Author Share Posted February 14, 2020 Men jag är ju rädd för att läkarna kommer att sätta mig på en farlig kur (typ kraftig antibiotikakur och liknande) för att det med kost och annat inte är så upplyst. Läkarna har ju lärt sig annat, och vipps så vill de operera. Jag vet ju inte själv vad jag ska säga ja eller nej till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 1 timme sedan, Mig sade: Har förstått det så att folk m tarminflammation inte ska ha så mkt fiber i tarmen, men för mig var det katastrof utan. Man får skilja på fibrer och fibrer. Ofta avses fullkorn, dvs skaldelar från spannmål. Dessa fibrer är "hårda" för magen och ställer till problem i en känslig mage. Det vi vill ha är vattenlösliga fibrer som man hittar i grönsaker men också slemmet som blir runt blöta linfrön eller psylliumfrö (även kallade loppfrö). Fiberhusk är malda skal från psyllium (hur man nu kan skala så små frö?). Något som är bra för tarmfloran är att ställa 1 msk hela linfrö (eller loppfrö) i ett glas vatten över natten och dricka på morgonen. Personligen kan jag få ner linfrö-varianten medan jag får kräkkänsla av loppfröna... Jag är lite känslig för den slemmiga konsistensen. Oavsett vilka frö man väljer behöver man röra runt i glaset för fröna klumpar ihop sig. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 Så var det ju det där med mejerier. Innehåller grädde och creme Fraiche mjölkprotein? Det räknar jag med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 16 minuter sedan, Mig sade: Innehåller grädde och creme Fraiche mjölkprotein? Ja. Den enda mejeriprodukt som är nästan helt kaseinfri är smör som nästan uteslutande består av mjölkfett. Vill man försäkra sig om att det är så rent som möjligt kan man koka smöret och göra ghee (finns beskrivningar hur man gör på nätet). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 He, he. Räknade med det. Bara ett desperat försök att finna mer mat jag kan äta. Tack för bekräftelse. Jag gör ghee. Fungerar fint. Frågade för att jag läste ett inlägg om mejerier hos Martina Johansson. Där skrev hon att de på bloggen hade debatterat om mjölkprodukter, och skadligt mjölkprotein, men landat på att grädde och creme Fraiche gick att äta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 14 minuter sedan, Mig sade: Så var det ju det där med mejerier. Innehåller grädde och creme Fraiche mjölkprotein? Det räknar jag med. Japp det gör de! Men det är bara ett problem utifall man lider utav Celiaki! Oså, en annan grej, jag är laktosintollerant, dvs jag tål en massa mejerier men kan inte bryta ner laktosen, främsta symptom är gasbildning vilket gör svinont i tarmarna, vågar lixom inte ens tänka på hur det skulle kännas för någon med "inflammedad tarm", andra inflamatoriska tarmsjukdommar! Hur som helst, det är rätt lite laktos och mjölkprotein i Grädde och Chreme fraiche.. lite mindre i fraichen iomed att den är syrad! Oså vet man inte alltid att det man köper är syrad! Dvs Celiaki är en sak, det är en autoimun reaktion som bryter ner tarmepitelet, märks främst på grund av att man går ner i vikt och har sk lös avföring! Det andra med inflammerad tarm, kan vara lite vad som helst! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 Undrar vad det är jag sliter med! Är hungrig varannan timme, till trots för mäktig middagsmat i förkant. Nu gick det flera timmar innan jag åt igen, och då fick jag någonting jag tror är blodsockerfall. Äter nu och mår lite bättre, men inte helt. Och nu svettas jag, känner mig "lätt" och lite darrig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 Ser på blodproven att CRP är lågt. Då borde jag ju inte ha tarminflammation. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 12 minuter sedan, Mig sade: Ser på blodproven att CRP är lågt. Då borde jag ju inte ha tarminflammation. ? Låggradig inflammation syns inte nödvändigtvis på CRP. Det gjorde inte min heller. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 Hur fann du ut av det då? Har du inflammerad tarm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 3 minuter sedan, Mig sade: Hur fann du ut av det då? Har du inflammerad tarm? Kinesiologen upptäckte det. Och åtgärdade med örttillskott. 48 minuter sedan, Mig sade: Äter nu och mår lite bättre, men inte helt. Och nu svettas jag, känner mig "lätt" och lite darrig. Tråden börjar bli lång och du har ju frågat en del i serotonintråden också så jag måste fråga hur gammal du är? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 Vad för örter fick du för tarmen? Är 41 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 Apropå seotonin, har ju ätit 5-htp (eller vad de heter) och l-tyrosine ett tag nu. Är uppe i tre tabletter av vardera. Känner absolut ingenting. Hur högt vågar man gå ift dosering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 45 minuter sedan, Mig sade: Apropå seotonin, har ju ätit 5-htp (eller vad de heter) och l-tyrosine ett tag nu. Hur högt vågar man gå ift dosering? Angående serotonin så lär de mesta befinna sig i vår magtarmkanal och där då får styra och reglera en del av vårt matíntag! På lägre stående djur lär det påverka huruvida de söker sig till ett annan habitat där det finns större möjligheter till föda och fortplantning! Iallafall.. så tror jag att man kan inta en hel del 5-htp, det är ett kostillskott, för de flesta helt onödigt/dyrt.. hur som helst så bildas Serotonin i hjärnan, vilket jag utgår frän att det är det du vill från vanliga aminosyror i din kost, dvs kött! "Är uppe i tre tabletter av vardera. Känner absolut ingenting." Mumsa i dig resterande tabletter, och om de då inte hjälper så var det antagligen inte ditt problem? Såå, vi kämpar alla för att må bra, det finns mediciner som höjer Serotoninnivån i hjärnan.. sk SSRI eller lyckopiller! Hela grejen är ett feltänk.. grejen är att folk som är lyckligare har högre seretoninnivå än de som är olyckligare! Dvs en högre seretoninnivå i hjärnan är främst en bekräftelse på att man lever ett lyckligt liv.. dvs åter till rundmaskarna, det uppkommer om man har hittat sitt habitat med tillräckligt med föda och andra omständigheter för att kunna fortplanta sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 15, 2020 Share Posted February 15, 2020 1 timme sedan, Mig sade: Vad för örter fick du för tarmen? Är 41 Friways sortiment. Flera olika som kinesiologen provade ut både sort och dosering men hon släppte också på en del spänningar, lade till Friways saltspray mm i 6-8v i stöten. Tror fortfarande att din hunger är kroppens sätt att be om näring som den inte fått på länge. Inte energi, alltså utan näring. Och din ålder släpper jag igen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 Du får gärna föreslå övergångsåldern, men jag har inte tro på det. Jag har haft de samma problemen sedan jag var ca 25/30. Tycker att det hade varit väldigt konstigt om orsaken till de symptomen plötsligt blev borta och att de samma symptomen helt plötsligt beror på övergångsåldern;) Blodsocker kört i botten kan göra att man svettas. Fettförbränning kan göra att man svettas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Samma symptom kan absolut påvisa olika saker. För mig känns mensvärk, graviditetsvärkar och kramp från magsjuka likadant men även om vissa får känningar av klimakterieprocessen tidigare än andra är du så obalanserad att det inte är det första man behöver tänka på. Däremot kan dina symptom förstärkas om du är en av de som känner av processen tidigt men vi släpper det så länge. Svettningar kan ju också komma av att kroppen vill göra sig av med nåt den inte vill ha eller att den fått för mycket energi, som MCT-olja t ex. Vad gav dig svettningar i 25-årsåldern? Hur ofta och vad äter du just nu när du experimenterar? Enl. Dr Rostenberg bör man äta "några hundra kalorier" (jag utgår från att han avser näringstät mat) med några timmars mellanrum när kroppen är sönderstressad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 15 hours ago, Mig said: Apropå seotonin, har ju ätit 5-htp (eller vad de heter) och l-tyrosine ett tag nu. Är uppe i tre tabletter av vardera. Känner absolut ingenting. Hur högt vågar man gå ift dosering? Eftersom din tarm spolar rent hela tiden är det nog bortkastat med tillskott, och Tyrosin bygger inte serotonin utan dopamin. Vill du ha serotonin i tarmen mata bakterierna med resistent stärkelse. Vill du ha serotonin i hjärnan ät protein till huvudmålen och sen nåt litet sött 2 tmmar efter. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 @Erik 2 jag har inte lös avf. längre, så då borde jag ju få behålla kosttillskotten. Använder tyrosin för att höja dopamin. Är uppe i fyra tabletter pr dag nu. Märker så långt ingenting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 @MariaF äter ganska tätt, men inte hela dygnet även om jag är hungrig. Blir ca 900 till över tusen kalorier pr gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Eftersom du varit (är?) så långt ner i botten måste du ha tålamod. Månader, skulle jag tro. Det tråkiga är att du inte ens vet om du gör rätt saker... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 Det är det som gör det så svårt, anar ju inte vad man ska göra. Bara provar det ena eller det andra. Är lika uppblåst, men har fått litt mer magsmärtor. Hoppas vi inte läkaren har rätt ang inflammerad tarm. Han sa ju, försåvitt, att han samtidigt inte trodde att det var det iom det låga testresultatet, men han bekymrade sig för att det var högre denna gång. Kontaktade kinesolog, men vet inte om hon är "duktig/äkta". Dyr nog var hon iaf... Har inte varit hos henne, men måste få ett intryck iaf... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 Men, är det någonting annat som kan vara smart att be läkaren testa? Vi har tagit blodprov, avf.prov, kortisolprov (blod). Han vill att jag ska ta en ny utredningsrunda ift mage och matsmältningenssystem. Jag kan föreslå mätning av tarmbakterier. Någon som tänker att något ytterligare är på plats att ta m läkaren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 17, 2020 Share Posted February 17, 2020 14 timmar sedan, Mig sade: Hoppas vi inte läkaren har rätt ang inflammerad tarm. Det är inte många västerlänningar som INTE har det, det är kanske mer en fråga om vilken grad. Det är svårt med både läkare och andra terapeuter, hur vet man vilka som är bra? Den man blir hjälpt av är väl den man själv rekommenderar så vill man ha medicin men träffar en läkare som rekommenderar livsstilsförändringar så lär man ju tycka läkaren ifråga är kass... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
al@j Posted February 17, 2020 Share Posted February 17, 2020 Inflammerad tarm får du av dålig mat, så det bästa är att äta riktig mat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 17, 2020 Author Share Posted February 17, 2020 Äter ju riktig mat. Har gjort i flera år. Hur lång tid ska utläkning behöva ta?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
al@j Posted February 17, 2020 Share Posted February 17, 2020 2 timmar sedan, Mig sade: Äter ju riktig mat. Har gjort i flera år. Hur lång tid ska utläkning behöva ta?? Om det inte vill läka så äter du något som du inte tål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 17, 2020 Share Posted February 17, 2020 2 timmar sedan, al@j sade: Inflammerad tarm får du av dålig mat, så det bästa är att äta riktig mat. 9 minuter sedan, al@j sade: Om det inte vill läka så äter du något som du inte tål. Har du läst hela tråden? Läs gärna Mig:s tråd om Serotonin också så får du lite mer helhetssyn. Detta är ett lite knepigt fall. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Tittade på Mosley som åt pre-biotika för att testa bättre sömn. Och det fungerade väldigt bra att mata tarmbakterierna, men de lyckades inte få ur sig att det förmodligen beror på serotoninet som bakterierna bakar av sin mat. Kallt potatismjöl i vatten har ju rekommenderats ofta här på forumet. https://www.svtplay.se/video/18602110/sanningen-om-somn/sanningen-om-somn-avsnitt-1?cmpid=del:an:02-19-2020:sanningen-om-somn:pla:lp-app 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Har någon provat Lactobacillus Reuteri, bio gaia protectis? Pro-biotika. https://www.biogaiaprotectis.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Kanske bukspottkörtelinflammation? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 23, 2020 Author Share Posted February 23, 2020 @erik2 läste i ett annat inlägg att du föreslog stötte till galla. Hur gör man detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 23, 2020 Author Share Posted February 23, 2020 Var tvungen att, som det är nu iaf, sluta med grönsaker. Detta för att det sakta men säkert triggade sötsuget. Och den lösa avföringen verkade vara på väg tillbaka oavsett. Men utan grönsaker kom självklart den lösa avföringen tillbaka. Försöker äta små mängder mat flera gånger om dagen för att kanske få behålla maten. Men tillsatt fett fungerar väääääldigt dåligt oavsett. Nu blir det mkt protein, men e% mer fett än protein. Vet inte om det är bra nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 23, 2020 Author Share Posted February 23, 2020 Undrar oxå om ni äter mycket inälvsmat, lever, etc. Har förstått att det är viktigt på carnivor kost. Kan de livsmedlen ersättas med kosttilskott? Isf vilka? Och kvällens sista fråga: Jag har aldrig helt fattat uppdelningen av måltid på ketogen kost. Har frågat på andra forum tidigare, men inte fått svar. Uppdelningen "ska" ju vara: Energiprocent: 80-90 e% fett, 10-15 e% protein, 0-5 e% kolhydrater. Mängd: 150-200 g fett, 50g protein, 20g kolhydrater. Kcal: 1600-2000 kcal. Gäller ovanstående för hela dygnet, eller pr gang du äter? Dvs om du äter frukost, lunch, middag, gäller det sammanlagt 150-200g fett, 50g protein, 20g kolhydrater för hela dagen? Eller är det 150-200g fett, 50g protein, och 20g kolhydrater till frukost, och samma mängd till lunch, och så till middag? Det kan ju inte stämma då fettmängden blir ENORM. Men proteinmängden (50g delat på 3 måltider) är ju ingenting! Det blir ca 100g kött. Hur får man i sig resterande fettmängd på så lite kött/fisk? Då måste man tillsätta fett? Hur blir man mätt på så lite? Fattar inte helt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 24, 2020 Author Share Posted February 24, 2020 Nu får jag gå på toaletten en halvtimme efter jag ätit. Speciellt om jag äter tillsatt fett, men prövade med enbart ett (1) ägg för att se hur det gick, och ut kom det också. Är så trött, irritabel, ledsen, utmattad... Grönsakerna väckte sockersuget, så önskar äta choklad, glass och läsk. Fy f. Får nog bara inse att ingen finner ut av detta. Tack för att ni har läst tråden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Sockersug=serotoninbrist. Har du diskuterat med din läkare att arbeta med serotoninet i hjärnan? Tex att under en tid prova SSRI, tablett för att hålla serotoninet kvar och inte byggas om. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 11 timmar sedan, Mig sade: Nu får jag gå på toaletten en halvtimme efter jag ätit. Speciellt om jag äter tillsatt fett, men prövade med enbart ett (1) ägg för att se hur det gick, och ut kom det också. Är så trött, irritabel, ledsen, utmattad... Grönsakerna väckte sockersuget, så önskar äta choklad, glass och läsk. Fy f. Får nog bara inse att ingen finner ut av detta. Tack för att ni har läst tråden! Vilken typ av fett äter du? Kokosolja kan ju vara ordentligt laxerande om du äter mycket av det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Och jag vidhåller att du behöver hjälp... Av någon som tänker annorlunda än moderna läkare. Du fixar inte detta själv. Och när näringen rinner ur dig behövs inga kosttillskott. De hinner inte tas upp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cederulla Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Håller med Maria, du behöver hjälp! Här du ngn gång legat på sjukhus för en ordentlig utredning av dina besvär? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 Nej, inte kokosolja. Slutat med det. Tom slutat med kokosmjölk @MariaF om jag inte tar fett till kosttillskott får jag som regel behålla de. Behöver väldigt gärna veta svar på ovanstående frågor, feks inälvsmat, lever, etc. Är det nått ni äter? Om man inte äter det vad för kosttillskott behövs då? Vad för brister kan uppstå? Oxå hur fördelar man maten? Skrev lite om e% fördelning ovanför. Hade blivit enormt glad om någon kunde reda ut det inlägget. @Erik 2 har inte pratat m läkaren om det, nej. Men jag hade ju inte sockersug innan jag la till grönsaker och fick för höga nivåer av kolhydrater. Borde ju ha haft sug innan oxå om det var pga serotonin. (?) Har du förresten tips om hur stötta gallan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 @Cederulla, fått utredning på sjukhus, ja. De har inte hittat nått fel. Läkaren har skickat hänvisning till ny runde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Just nu, Mig sade: Behöver väldigt gärna veta svar på ovanstående frågor, feks inälvsmat, lever, etc. Är det nått ni äter? Om man inte äter det vad för kosttillskott behövs då? Vad för brister kan uppstå? Vitaminer, mineraler och antioxidanter. Sånt som finns i grönsaker. D-vitamin, A-vitamin, C-vitamin, järn, magnesium mm. 2 minuter sedan, Mig sade: fått utredning på sjukhus, ja. De har inte hittat nått fel. Därav tror jag på en annan skola som du vet. Det kryllar tyvärr inte av funktionsmedicinare... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 @MariaF men alla vitaminer etc som du nämner finns i vanligt kött. Bortsett från c vitamin. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mig Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 Kan jakta vidare på funktionsmedicinare, men till de priser som de kräver här vill jag hitta någon som verkar mer seriös än de jag har stött på hittills. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts