italjano Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Köpt på ICA en pasta med Björn Ferry på paketet, nån so känner till de? Iaf, en portion är 46gr torr pasta, kokar man den 10 min så blir den helt OK men, 100gr torrvikt innehåller 12gr kolisar men man får ju bara i sig 6gr på en portion, är detta bra LCHF mat? Eller omman kör ganska strikt LCHF ska man då hålla sig borta från detta även om man bara äter de kanske 2-3 ggr/vecka? //Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Jag rekommenderar att man gör denna: http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-pasta-tagliatelle/Eller köper shirataki nudlar (de är goda om man ser till att skölja dom ordentligt bara):http://www.lowcarb.rawfoodshop.se/shiratakinudlar.html 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Jag rekommenderar att man gör denna: http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-pasta-tagliatelle/ Eller köper shirataki nudlar (de är goda om man ser till att skölja dom ordentligt bara): http://www.lowcarb.rawfoodshop.se/shiratakinudlar.html Brukar ofta göra denna pasta, fast vi har döpt om den till rasta. Passar utmärkt som tillbehör till köttfärssås eller använda som lasagneplattor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
italjano Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Jag rekommenderar att man gör denna: http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-pasta-tagliatelle/ Eller köper shirataki nudlar (de är goda om man ser till att skölja dom ordentligt bara): http://www.lowcarb.rawfoodshop.se/shiratakinudlar.html Hej! Tack så otroligtmyck ska göra den pasten imorgon, ja är ju italienare så detta är i princip de jag saknar mest Tack igen //Andreas 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Köpt på ICA en pasta med Björn Ferry på paketet, nån so känner till de? Iaf, en portion är 46gr torr pasta, kokar man den 10 min så blir den helt OK men, 100gr torrvikt innehåller 12gr kolisar men man får ju bara i sig 6gr på en portion, är detta bra LCHF mat? Eller omman kör ganska strikt LCHF ska man då hålla sig borta från detta även om man bara äter de kanske 2-3 ggr/vecka? //Andreas Bryr du dig bara om kolhydratinnehållet eller ingredienserna i sig också? Innehållet i pastan är sojaprotein isolat, ärtprotein, veteprotein, vetemjöl, äggvita, vegetabiliskt fiber, förtjockningsmedel (inulin), förtjockningsmedel (guar gum), salt och vatten. Inget jag personligen skulle vilja stoppa i mig, oavsett kolhydrathalt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
italjano Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Bryr du dig bara om kolhydratinnehållet eller ingredienserna i sig också? Innehållet i pastan är sojaprotein isolat, ärtprotein, veteprotein, vetemjöl, äggvita, vegetabiliskt fiber, förtjockningsmedel (inulin), förtjockningsmedel (guar gum), salt och vatten. Inget jag personligen skulle vilja stoppa i mig, oavsett kolhydrathalt... Nä fy fasen de har ja inte ens kollat ska inte köpa den mer alls, ska testa de receptet som Valin la ut, de verkad vara sunda ingredienser å förmodligen ännu mindre kolisar //Andreas 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Nä fy fasen de har ja inte ens kollat ska inte köpa den mer alls, ska testa de receptet som Valin la ut, de verkad vara sunda ingredienser å förmodligen ännu mindre kolisar //Andreas Det blir jättegott tycker jag Som färsk pasta smakar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cornelia Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Åses (56kilo) pasta är supergod. Inte ens barnen klagar när man gör den. Perfekt att göra lasagneplattor på också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Åses (56kilo) pasta är supergod. Inte ens barnen klagar när man gör den. Perfekt att göra lasagneplattor på också. Samma som jag länkade tidigare. Kan bara hålla med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Vill man tuggmotstånd, är sjögräsnudlar ett bra alternativ. Dessutom billigare än shirataki. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solange Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Var hittar man det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 T.ex här: http://www.lchfbutiken.se/SearchResults.aspx?txtSearch=nudlar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solange Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Ok. Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Solange och Limp, det kan vara en idé att titta på City Gross och ICA butiker också. Det är där jag har handlat mina nudlar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solange Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Solange och Limp, det kan vara en idé att titta på City Gross och ICA butiker också. Det är där jag har handlat mina nudlar Kanon! Då ska jag leta. Blir aldrig av att jag handlar sånt på nätet. Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Strunta i spagettin med Ferry på framsidan och köp antingen Shirataki eller sjögräsnudlar är mitt stalltips! Jag köper mina Shirataki på min lokala ICA, de har en LCHF-hylla, där även Ferrypastan ligger... ihop med allt annat som har en LCHF-etikett.. välj och vraka.. allt som står LCHF på är inte bra mat! Den mesta LCHF-maten finns i färskvaruhyllorna! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Shiratakinudlarna på min Ica är ganska billiga, 19.90 för 200g. Men de har flyttat dom från LCHF-hyllan till avdelningen med asiatiskt. Så om man inte hittar det kan man titta där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Ja.. de är nog på asiatiska hyllan hos oss också! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Varför ersätta det som gjort en tjock med surugat hitta andra goda livsmedel så ni inte trillar tillbaka i träsket igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Varför ersätta det som gjort en tjock med surugat hitta andra goda livsmedel så ni inte trillar tillbaka i träsket igen. För att ibland är det enklast att hålla sig så nära sina vanliga rutiner och mönster istället för att helt skifta fokus. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 För att ibland är det enklast att hålla sig så nära sina vanliga rutiner och mönster istället för att helt skifta fokus. Så tänkte jag i början med lchf men då funkade det inte för mig när jag är strikt och äter riktigt mättande mat så mår jag bäst. Funkar bäst för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Tur att alla har rätt att göra det som känns bäst för en själv :-) Glad att du har hittat det som fungerar för just dig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
italjano Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Har inge problem alls just nu med denna strikta LCHF förutom PASTA ) så ett substitut för de man är svagast för tycker ja bara hjälper en på traven att hålla i länden, men alla är ju olika. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts