Jump to content

LCHF pasta

italjano

Recommended Posts

Köpt på ICA en pasta med Björn Ferry på paketet, nån so känner till de?

Iaf, en portion är 46gr torr pasta, kokar man den 10 min så blir den helt OK men, 100gr torrvikt innehåller 12gr kolisar men man får ju bara i sig 6gr på en portion, är detta bra LCHF mat? Eller omman kör ganska strikt LCHF ska man då hålla sig borta från detta även om man bara äter de kanske 2-3 ggr/vecka?

//Andreas

Jag rekommenderar att man gör denna:

http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-pasta-tagliatelle/

Eller köper shirataki nudlar (de är goda om man ser till att skölja dom ordentligt bara):

http://www.lowcarb.rawfoodshop.se/shiratakinudlar.html

Brukar ofta göra denna pasta, fast vi har döpt om den till rasta. Passar utmärkt som tillbehör till köttfärssås eller använda som lasagneplattor.

Jag rekommenderar att man gör denna:

http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-pasta-tagliatelle/

Eller köper shirataki nudlar (de är goda om man ser till att skölja dom ordentligt bara):

http://www.lowcarb.rawfoodshop.se/shiratakinudlar.html

Hej!

Tack så otroligtmyck :) ska göra den pasten imorgon, ja är ju italienare så detta är i princip de jag saknar mest :) Tack igen

//Andreas

• Like 1

Köpt på ICA en pasta med Björn Ferry på paketet, nån so känner till de?

Iaf, en portion är 46gr torr pasta, kokar man den 10 min så blir den helt OK men, 100gr torrvikt innehåller 12gr kolisar men man får ju bara i sig 6gr på en portion, är detta bra LCHF mat? Eller omman kör ganska strikt LCHF ska man då hålla sig borta från detta även om man bara äter de kanske 2-3 ggr/vecka?

//Andreas

Bryr du dig bara om kolhydratinnehållet eller ingredienserna i sig också? Innehållet i pastan är sojaprotein isolat, ärtprotein, veteprotein, vetemjöl, äggvita, vegetabiliskt fiber, förtjockningsmedel (inulin), förtjockningsmedel (guar gum), salt och vatten. Inget jag personligen skulle vilja stoppa i mig, oavsett kolhydrathalt...

Bryr du dig bara om kolhydratinnehållet eller ingredienserna i sig också? Innehållet i pastan är sojaprotein isolat, ärtprotein, veteprotein, vetemjöl, äggvita, vegetabiliskt fiber, förtjockningsmedel (inulin), förtjockningsmedel (guar gum), salt och vatten. Inget jag personligen skulle vilja stoppa i mig, oavsett kolhydrathalt...

Nä fy fasen de har ja inte ens kollat :) ska inte köpa den mer alls, ska testa de receptet som Valin la ut, de verkad vara sunda ingredienser å förmodligen ännu mindre kolisar

//Andreas

• Like 2

Nä fy fasen de har ja inte ens kollat :) ska inte köpa den mer alls, ska testa de receptet som Valin la ut, de verkad vara sunda ingredienser å förmodligen ännu mindre kolisar

//Andreas

Det blir jättegott tycker jag :) Som färsk pasta smakar det.

Strunta i spagettin med Ferry på framsidan och köp antingen Shirataki eller sjögräsnudlar är mitt stalltips!

Jag köper mina Shirataki på min lokala ICA, de har en LCHF-hylla, där även Ferrypastan ligger... ihop med allt annat som har en LCHF-etikett.. välj och vraka.. allt som står LCHF på är inte bra mat!

Den mesta LCHF-maten finns i färskvaruhyllorna!

• Like 1

Varför ersätta det som gjort en tjock med surugat hitta andra goda livsmedel så ni inte trillar tillbaka i träsket igen.

För att ibland är det enklast att hålla sig så nära sina vanliga rutiner och mönster istället för att helt skifta fokus.

• Like 1

För att ibland är det enklast att hålla sig så nära sina vanliga rutiner och mönster istället för att helt skifta fokus.

Så tänkte jag i början med lchf men då funkade det inte för mig när jag är strikt och äter riktigt mättande mat så mår jag bäst. Funkar bäst för mig.