Jump to content

Livrädd!

Recommended Posts

En liten uppdatering från mig!

Har testat diverse olika saker för att slippa yrseln senaste tiden, men helt borta är den inte! Antar att jag får se det som omställningsbesvär och ta en dag i taget. Har haft en dag helt fri från yrslighet, nu försöker jag hitta anledningarna till det. Vad åt jag, hur sov jag osv.

Just det, GLAD PÅSK!

Tack för alla glada tillrop och stort tack till er som delar med er av erfarenhet!

En liten uppdatering från mig!

Har testat diverse olika saker för att slippa yrseln senaste tiden, men helt borta är den inte! Antar att jag får se det som omställningsbesvär och ta en dag i taget. Har haft en dag helt fri från yrslighet, nu försöker jag hitta anledningarna till det. Vad åt jag, hur sov jag osv.

Just det, GLAD PÅSK!

Tack för alla glada tillrop och stort tack till er som delar med er av erfarenhet!

Ja en sådan analys kan säkert göra att du till slut vet hur du skall göra för att slippa yrseln. Ett gott tecken att det inte blivit värre i alla fall.

Förutom det du nämner så kan det ju ha betydelse när du åt och hur mycket du åt.

Här pågår experimenten för fullt. Har haft en fullständigt yrselfri dag (HURRA!) och det jag uteslöt idag var gammeldags mjölk. Gick över till vanlig "röd" mjölk istället. Har mjölk i kaffet så det är inga mängder vi talar om. Njuter av att slippa yrseln men kan inte låta bli att fundera på OM det kan vara mjölken, och i så fall vad det är i den som skapar detta...

• Like 2

Mycket intressant tråd, tack för alla reflektioner och erfarenheter, de lagras på lämpligt ställe i bakhuvudet.

Vad gäller mjölken så tror jag inte du skall dra för stora växlar på det, jag tror mer på att du helt enkelt håller på att vänja dig och att du mår bättre på grund av det.

Mycket intressant tråd, tack för alla reflektioner och erfarenheter, de lagras på lämpligt ställe i bakhuvudet.

Vad gäller mjölken så tror jag inte du skall dra för stora växlar på det, jag tror mer på att du helt enkelt håller på att vänja dig och att du mår bättre på grund av det.

Misstänker också att det inte var enbart mjölken som trollade bort yrsligheten. Dock såg jag ett tydligt mönster, dagen efter att jag började med gammeldags mjölk kom första yrselanfallet, och som sagt, nu har jag inte känt något sen jag slutade.

Oavsett vad det beror på så är jag överlycklig över att slippa gå runt och känna mig ostadig! Nu håller jag tummarna att yrseln är helt borta!

En liten uppdatering:

JA! Yrsel verkar vara puts väck, den har iaf hållit sig borta i 6 dagar! *ler lyckligt*

Drar väl inga större slutsatser av detta, mer än att omställningsbesvär kan vara jobbigt! Och att vi alla är olika, några märker knappt övergången till lchf medan andra de facto mår mindre bra under en längre tid. Allt beroende på hur man genomför sin övergång och vilka förutsättningar man hade från start.

Min omställning var nog ganska drastisk, från en dag till en annan, och nu i efterhand är jag inte förvånad över att kroppen reagerade som den gjorde. Som sagt, det är lätt att titta bakåt nu när det är nedförsbacke, men frustrationen jag upplevde när jag låg som en padda i soffan medan världen snurrade runt mig var jobbig! Min bristvara -tålamod- ersattes periodvis av "j-vlar anamma", och det är jag tacksam för.

Är inne på min 28:de dag med lchf och vågen visar -9,3 kg.

• Like 1

Skönt att allt verkar vara på rätt väg nu, hoppas att yrseln bara var tillfällig och från och med nu håller sig borta.

Min erfarenhet är att övergången går lättare för varje gång, som att kroppen har börjat fatta vad som gäller. Men ska man göra många övergångar får man även göra många snedsteg och det rekommenderar jag verkligen inte.

• Like 1