Gaia Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Rösta gärna på vilken typ av telefon du använder. Spännande statistik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Har en android privat (Samsung Galaxy S2) och en iPhone 5 på jobbet. Föredrar helt klart androiden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Fick en Android (Samsung Galaxy S2) på jobbet. Skaffade därför en Iphone 3 privat, mest för att kolla skillnaden. Iphonens kamera är påtagligt sämre. Och jag gillar inte dess sätt att i sista sekunden bestämma sig för att byta ut ordet jag skriver ("bovärden") mot något helt annat som den tycker verkar mer rimligt ("bombräden"). Bortsett från det så gillar jag Iphonen bäst. Bara det att jag har skrivit en handledning (i Iphonen) om hur jag ska göra med Samsungen när jag bytt password i Outlook. Sju nivåer ner i något menysystem ska man uppdatera det. Och ofta när jag ska svara i Samsungen hamnar jag i en lista över möjliga ursäkter för att inte svara.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Jag har en S3 och är mycket nöjd. Förutom att man kunde önska sig längre batteritid, men så är det ju med alla smartphones. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Hedenhösgammal Sony Xperia privat och mycket finare Samsung på arbetet. Men den vill jag inte använda privat..(skulle aldrig sluta jobba) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Ja, jag har en sådan där mobil som man kan ringa med. Och sms:a. Funkar som väckarklocka också. Fina grejer! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Ja, jag har en sådan där mobil som man kan ringa med. Och sms:a. Funkar som väckarklocka också. Fina grejer! Haha, jag var skeptisk till smartphones och vägrade byta pga att en mobil ska vara en mobil inte en minidator. Men jag måste säga att det är smidigt att ha en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Mobil, va ä dä fö nåt? De duger la me en vanlig telefon 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Haha, jag var skeptisk till smartphones och vägrade byta pga att en mobil ska vara en mobil inte en minidator. Men jag måste säga att det är smidigt att ha en. Är inte skeptiskt egentligen. Om inte annat, verkar de vara rätt roliga leksaker. Men jag har större behov av en liten, smidig mobil som får plats i fickan utan problem. Dessutom prioriterar jag inte en ny mobil så länge den gamla fungerar. Må den hålla länge, så att jag slipper ta några jobbiga beslut...! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Spännande statistik som sagt jag är väldigt överraskad för resultatet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Spännande statistik som sagt jag är väldigt överraskad för resultatet.. När du skriver "en äldre telefon" så antar jag att du menar en mobiltelefon? Jag röstade inte eftersom jag inte har någon mobil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamman Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Självklart android, det där andra är inte nördigt nog! Köpte en Sony Xperia V när den kom, tycker att alla telefoner borde vara vattentäta. Bor ju trots allt i Sveriges regnigaste kommun. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Jag har en Samsung Galaxy S2, aldrig varit så nöjd i hela mitt liv (ehm. när det kommer till telefoner...) . Fantastisk liten sak, dock beroendeframkallande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Samsung Galaxy S2 här med. Är inne på mitt tredje batteri på ett drygt år, men är man beroende så är man. ;-) (surfar, spelar och lyssnar på ljudbok typ dygnet runt) Så förutom batteriet är jag väldigt nöjd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jag har en S3 och är mycket nöjd. Förutom att man kunde önska sig längre batteritid, men så är det ju med alla smartphones. Jag läste på Samsungs FB-sida om detta, och har ju själv det problemet med min S2:a. Där tipsade någon om att först göra en säkerhetsbackup på den, sen fabriksåterställa. Jag provade detta efter senaste programvaruuppdateringen och jag upplever att det blev bättre.. Batteriet som följer med när jag köpte min har jag bytt ut till ett mer kraftfullt, och upplevde även då att det blev aningen bättre. För att spara på batteriet om man är långt ifrån att kunna ladda, så är bästa sättet att stänga av Mobildatan... Då drar den knappt nåt och funkar att ringa och messa med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jag använder iPhone och har gjort det i några år nu. Jag uppgraderar när det kommer en ny modell och har en vit iPhone 5 just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Kör Windows Phone 8, varför fanns inte det med att rösta på? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willas Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Windows här också! Och gillar den skarpt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Spännande statistik som sagt jag är väldigt överraskad för resultatet.. Android platformen är ju den mest sålda i världen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Efter ha läst inläggen känns det som att Samsung S2 borde funnits som eget alternativ För övrigt så ansluter jag mig hyllandet av denna telefon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VerJen Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Har haft en samsung galaxy mini i över ett år nu, supernöjd. Fick en s2 av gubben för några dagar sedan, verkar också jätterbra. Är samsung fan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ja, jag har en sådan där mobil som man kan ringa med. Och sms:a. Funkar som väckarklocka också. Fina grejer! Har den knappar också? Då är den som min! Grymma grejer! Finns flera anledningar till att jag håller mig kvar i "dumb phone"-träsket men en inte oväsentlig är säkerhetsaspekten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Har den knappar också? Då är den som min! Grymma grejer! Finns flera anledningar till att jag håller mig kvar i "dumb phone"-träsket men en inte oväsentlig är säkerhetsaspekten. Jodå, den har knappar - flera stycken. Jag håller med om det där med säkerhetsaspekten. Det är nog den mer än något annat som gör mig tveksam till att köpa en smartphone när den här dör. Frågan är ju bara om den dagen kommer då det blir svårt på gränsen till omöjligt rent praktiskt att köra med stenåldersmodellen. Jag envisades i det längsta när det gällde bankkort och bankens internettjänst. Men till sist fick jag ge mig för att det blev för dyrt och krångligt. Jag tror egentligen att jag är född i fel århundrade. Skulle nog bott i en grotta, gnagt på härliga köttstycken från vild djur grillade över öppen eld och tillbringat kvällarna med samtal och berättelser framför brasan. Fast samtidigt är jag ju fascinerad av ny teknik och naturvetenskap, älskar sci-fi och drömde en gång om att bli astronaut. Jag är nog kanske lite knäpp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Jodå, den har knappar - flera stycken. Inte illa. Min har batteri också... (Uschligt dåligt med tanke på att det är från 2007 eller där någonstans. Men håller åtminstone några dagar trots återkommande promenadmusikuppspelning.) Jag håller med om det där med säkerhetsaspekten. Det är nog den mer än något annat som gör mig tveksam till att köpa en smartphone när den här dör. Frågan är ju bara om den dagen kommer då det blir svårt på gränsen till omöjligt rent praktiskt att köra med stenåldersmodellen. Jag envisades i det längsta när det gällde bankkort och bankens internettjänst. Men till sist fick jag ge mig för att det blev för dyrt och krångligt. Normalt är jag ju rätt teknikpositiv och har "alltid" varit intresserad av datorer etc, började programmera vid 11-årsåldern...lite "annat" kort senare. Så det här är nog att betrakta som ett rejält trendbrott. Jag tror egentligen att jag är född i fel århundrade. Skulle nog bott i en grotta, gnagt på härliga köttstycken från vild djur grillade över öppen eld och tillbringat kvällarna med samtal och berättelser framför brasan. Fast samtidigt är jag ju fascinerad av ny teknik och naturvetenskap, älskar sci-fi och drömde en gång om att bli astronaut. Också lite kluven enligt det jag skrev tidigare. Det som stör mig redigt mycket numera är att då jag växte upp så var tekniken fortfarande primärt och kanske strikt utvecklande. I vår tid så är den allt mer fördummande och i värsta fall förslavande. Teknikens användningsmöjligheter riskerar att tas ifrån oss och istället hamna i händerna på ett gäng stora företag och/eller maktgalna regeringar. Det går fortfarande att göra en väldig massa positiva saker (som att förkovra sig i sådant man finner intressant på forum ex.) men trenden är allt mer att saker sätts i våra händer och sedan ska vi använda det och enbart det (läs: appar och skräddarsydda nätenheter). Jag är nog kanske lite knäpp... Kommer att tänka på den här låten när jag läser det där... https://www.youtube.com/watch?v=wFbBwXNjYCA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Inte illa. Min har batteri också... (Uschligt dåligt med tanke på att det är från 2007 eller där någonstans. Men håller åtminstone några dagar trots återkommande promenadmusikuppspelning.) Åh, du kan lyssna på musik i den. Imponerad! Det som stör mig redigt mycket numera är att då jag växte upp så var tekniken fortfarande primärt och kanske strikt utvecklande. I vår tid så är den allt mer fördummande och i värsta fall förslavande. Teknikens användningsmöjligheter riskerar att tas ifrån oss och istället hamna i händerna på ett gäng stora företag och/eller maktgalna regeringar. Det går fortfarande att göra en väldig massa positiva saker (som att förkovra sig i sådant man finner intressant på forum ex.) men trenden är allt mer att saker sätts i våra händer och sedan ska vi använda det och enbart det (läs: appar och skräddarsydda nätenheter). Det är det som är det knepiga med teknik, tänker jag. Även stenåldersmänniskorna hade samma problem; de kunde använda sina yxor för att fälla träd eller för att slå in skallen på folk. Det är därför det blir så fel när människor antingen är helt för eller helt emot ny teknik. Det går inte riktigt att resonera på det sättet eftersom världen inte är svart/vit. Det vi behöver göra är att resonera om hur vi ska använda den. IMHO Kommer att tänka på den här låten när jag läser det där... Vilket kom mig att tänka på Tage Danielssons konstaterande att "Utan tvivel är man inte riktigt klok". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Åh, du kan lyssna på musik i den. Imponerad! Man är ju hi-tech... Det är det som är det knepiga med teknik, tänker jag. Även stenåldersmänniskorna hade samma problem; de kunde använda sina yxor för att fälla träd eller för att slå in skallen på folk. Det är därför det blir så fel när människor antingen är helt för eller helt emot ny teknik. Det går inte riktigt att resonera på det sättet eftersom världen inte är svart/vit. Det vi behöver göra är att resonera om hur vi ska använda den. IMHO Exakt så. Sociala medier och då de största plattformarna som Google, Twitter och Fejan är ju ett lysande exempel på det. Många inbillar sig att det är "gratis" men inser inte ens att de själva är både produkten och gratisarbetare, dvs insamlare av den gigantiska mängd information som sedan tjänas pengar på. Vilket kom mig att tänka på Tage Danielssons konstaterande att "Utan tvivel är man inte riktigt klok". Där har vi (ännu) en person som gick ur tiden alldeles för tidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Har iPhone 4S og er strålende fornøyd. Har prøvd ut noen Android-telefoner, men det er ikke noe for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smarkebo Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Jag har en iPhone och en androidlur. Eftersom jag bor i Skåne, men jobbar i Norge och oftast vistas där, så har jag ett svenskt och ett norskt abonnemang. Det norska är ett "unionsabonnemang" som betraktar Sverige och Norge som en gemensam hemmamarknad och alltså kan användas lika fritt i S som i N. Eftersom jag trivs överlägset bäst med iPhone så har jag unionsabonnemanget i den telefonen och använder den jämt. Androidluren använder jag bara till att svara i när någon ringer mitt gamla svenska nummer. Att jag trivs bäst med iPhone kanske har att göra med att jag är daglig macanvändare sedan 1987. I de flesta jobb jag haft har Macen varit mitt främsta verktyg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Jag köpte mig en Samsung galaxy S3. Har inte släppt den sedan dess. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts