Rbl Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Hej! Jag tänkte köra igång med riktigt strikt LCHF i början på den här veckan. Det enda som får mig att bli lite orolig är den så kallade ketoandedräkten. Jag har emellertid hört att det ska gå att lindra denna genom att äta mindre mejerier. Vet även att jag kan öka kolhydratintaget för att slippa andedräkten men det är inget jag är så sugen på att göra. Vad har ni för tankar och erfarenheter kring detta? Några ord som kanske kan lugna mig? Mvh Rbl 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Det går över. Men ha gärna en flaska tandskölj eller SB12 tillgänglig under tiden. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 17, 2020 Share Posted February 17, 2020 On 2020-02-16 at 05:20, Rbl sade: Hej! Jag tänkte köra igång med riktigt strikt LCHF i början på den här veckan. Det enda som får mig att bli lite orolig är den så kallade ketoandedräkten. Jag har emellertid hört att det ska gå att lindra denna genom att äta mindre mejerier. Vet även att jag kan öka kolhydratintaget för att slippa andedräkten men det är inget jag är så sugen på att göra. Vad har ni för tankar och erfarenheter kring detta? Några ord som kanske kan lugna mig? Mvh Rbl Beror på vilka situationer du menar! Iallafall lever man i ett etablerat förhållande så får man förklara för sin partner.. och finns det kärlek så står denne ut!.. dvs det går snabbare över om kör strikt. Är man en person med mycket sociala kontaktar kan man inte förklara för alla, då kanske man skulle trappa ner/upp under tre månader? Oså kommer vi till Ketobreath, det luktar nagelack, (acceton) har man partner kan de undra, men det är i princip inte äckligt. Den andra grejen är något som förväxlas med Ketobreath.. dvs Dragonbreth, det luktar stall (amoniak).. och beror på att man äter mer protein än fett! Iallafall.. inget av dessa kan jämföras med dålig mun/tandhygien! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rbl Posted February 17, 2020 Author Share Posted February 17, 2020 On 2020-02-16 at 08:12, Ekner sade: Det går över. Men ha gärna en flaska tandskölj eller SB12 tillgänglig under tiden. Tack för tipset! 5 timmar sedan, Zepp sade: Beror på vilka situationer du menar! Iallafall lever man i ett etablerat förhållande så får man förklara för sin partner.. och finns det kärlek så står denne ut!.. dvs det går snabbare över om kör strikt. Är man en person med mycket sociala kontaktar kan man inte förklara för alla, då kanske man skulle trappa ner/upp under tre månader? Oså kommer vi till Ketobreath, det luktar nagelack, (acceton) har man partner kan de undra, men det är i princip inte äckligt. Den andra grejen är något som förväxlas med Ketobreath.. dvs Dragonbreth, det luktar stall (amoniak).. och beror på att man äter mer protein än fett! Iallafall.. inget av dessa kan jämföras med dålig mun/tandhygien! Jag började äta lite mer strikt LCHF idag och jag planerar att äta mer fett än protein. Tidigare har jag gjort misstaget att äta mer protein än fett när jag kört LCHF. Tack så mycket för klargörandet gällande ketobreath/dragonbreath. Den här situationen handlar om att jag har några arbetsintervjuer inbokade och jag vill gärna inte lukta allt för illa. Det verkar emellertid ganska lugnt om det nu inte är så äcklig lukt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
al@j Posted February 18, 2020 Share Posted February 18, 2020 Upplysning från Martina som kan vara av värde för dig. https://martinajohansson.se/10-misstag-mina-klienter-gjort-med-keto-low-carb/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morgonsol Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Min erfarenhet är att vitlökssmör kanske inte är det som upskattas mest i sociala sammanhang där man är någotsånär intim, t ex pardans. Någon som har någon aning om vitlöken skulle maskera keto-andedräkten eller tvärt om? Tuggummin är nog bra att ha till hands om de kniper, såvida de inte sätter igång något sug. Saboterar mättnadskänslan så att säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 On 2020-02-19 at 19:51, morgonsol sade: Någon som har någon aning om vitlöken skulle maskera keto-andedräkten eller tvärt om? Persilja tar bort den värsta vitlöksdoften. Kanske funkar på keto-andedräkt också? 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Pepparmyntsolja... Men var försiktig, bara en liten droppe på tungan, det är väldigt starkt. Du vill inte gnugga ögat med det finger du använde att ta droppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts