Haquin Stiernblad

Ketos går upp i vikt

Recommended Posts

Hej

Jag har följt ketos diet i 3 veckor strikt och börjar gå upp i vikt! Fastar dessutom från 18.00 till 12.00. Dricker kaffe med grädde och tar extra smör. Äter 2 knäckebröd på kvällen med lågt kolhydrat innehåll

med fet ost och skinka, rödbetssallad. Ingen alkohol Promenerar 1 timme om dagen!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen

Skulle behöva lite mer info för att kunna försöka hjälpa till...  Ålder,  varför Keto? Tolkar det som att du vill gå ner i vikt? Utgångsläge mm

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tre veckor är en mycket kort tid för att kroppen ska hinna ställa om från glukosförbränning till fettförbränning. Om du vill få bort en del av din fettvikt är vågen ett opålitligt verktyg. Den ger dig bara din totala vikt. Så om din kropp av någon anledning håller kvar vatten så går du upp i vikt. Det gör kroppen om man har inflammation någonstans eller om man tränar osv. En viktförändring på +/- 2 kg är en normal viktvariation.

Jag ser att du äter knäckebröd. Äter du det varje dag? Bröd är bröd oavsett om det är hårt eller mjukt. Den kan innehålla gluten som har visat leda till olika inflammatoriska processer hos många. Jag tror inte du kommer att gå ner i vikt om du fortsätter äta bröd. Stärkelsen i brödet binder också upp vätskan i kroppen. Jag vet att det är svårt att lära om men bröd i alla former är inte nyttigt oavsett vad man har hört under hela sin uppväxt och i hela sitt liv. 

Den metoden som kommer med all säkerhet ge dig en minskning av just fettvikt är fasta, förlängd fasta, då du fastar 2 eller fler dagar i sträck. Den brukar också hjälpa att minska inflammationen i kroppen. Ketogen kost kan lättare kombineras med fasta eftersom du har redan tränat kroppen att gå på fett. När du fastar blir omställningen inte lika stor. Jason Fung har en hel del filmer på YouTube där han beskriver alla fördelar med fasta. Eftersom stärkelserik mat gör att man har förhöjd insulin i kroppen befinner man sig ständigt i en fettinlagrings tillstånd. För att kunna förbränna fett måste du sänka insulinet och hålla den nere under en längre tid. Fasta är den enklaste metoden som fixar just det.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg