Mosippan46 Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Undrar om det finns några biverkningar av Omega 3 kapslar (650 g per dag) om man i övrigt inte äter någon receptbelagd medicin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Inte av själva fettsyran den är bara nyttig. Men kolla kapseln, den kan vara tillverkad av modifierad stärkelse eller andra saker, jag har även hört om vissa fabrikat som innehåller Omega-6 vilket vi överdoserar ändå, detta pga att djuren vi äter är uppfödda på kraftfoder och soja protein,fisk likaså(om vi inte enbart köper vilt kött/fisk tex älg eller gräsbetes kött ).dessa har mycket bättre fettsammansättning. Undvik Omega 6 så långt det går du får i dig tillräckligt ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Jag har slutat med kapslarna eftersom kvaliten verkar undermålig (kan tom vara härsket) på det mesta Dessutom är det skumma ingredienser i höljet och det ingår ofta även en del omega-6 i kapslarna Detta kan dessutom vara av sämsta sort (solrosolja) Troligen är det bättre med en flaska torskleverolja från apoteket om man vill ha ett tillskott? Nej, nu blir det färsk fisk istället för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Själv trycker jag i mig en burk makrill i tomatsås de flesta dagar. Jojomen... ös ner i en liten skål och sleva i sig. Riktigt gott faktiskt och ger mig hela dagsdosen av Omega-3 :-) Dessutom lykopen från tomatsåsen och finfint protein och mineraler från firren. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Själv trycker jag i mig en burk makrill i tomatsås de flesta dagar. Jojomen... ös ner i en liten skål och sleva i sig. Riktigt gott faktiskt och ger mig hela dagsdosen av Omega-3 :-) Dessutom lykopen från tomatsåsen och finfint protein och mineraler från firren. Jajmen, jag äter också en hel burk makrill i tomatsås till frukost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurazsnaj Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 En ökad risk för prostatacancer av för mycket omega 3? http://www.voanews.com/content/fish-oil-prostate-cander/1700850.html http://jnci.oxfordjournals.org/content/early/2013/07/09/jnci.djt174.abstract?sid=d3cc9674-5eba-4ca5-b553-871ea8021981 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts