magnus5670@hotmail.com Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Hej Har några frågor om LCHF som jag ej har funnit svår på Kört väldigt strikt LCHF 16/8 i några veckor nu och märker sedan 1 vecka tillbaka att jag inte är hungrig längre men måste ju äta då jag gymmar månd-fredag och vill inte tappa muskler, jag fastade även i 24 tim utan problem Går även raska promenader nästan varje dag minst en tim Vill äta typ kl 09 och 17 , skall jag tvinga i mig mat? Jag rasar i vikt men som sagt vill behålla mina muskler Är också otroligt törstig hela tiden ? Även min avföring har blivit mycket mindre typ ett lillfinger varannan dag , ej förstoppad ? Har mättnadskänsla hela tiden ! Till frukost äter jag typ en omelett och en sardinburk. middag 2 lax bitar med broccoli o dragon sås Då jag ökat i styrka och är grymt fokuserad är jag då kanske i ketos? Är bara lite orolig över dessa biverkningar och kanske går dem över? Tacksam för svar Mvh Magnus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Det behövs kanske mer info om hur gammal du är och hur mycket du väger. Det var ganska längesen jag kände riktig hunger, men jag äter ändå en rejäl portion varje dag. Ibland undrar jag varför "men mat ska man ju ha" brukar det heta. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted March 11, 2020 Share Posted March 11, 2020 On 2020-02-23 at 10:46, magnus5670@hotmail.com sade: Hej Har några frågor om LCHF som jag ej har funnit svår på Kört väldigt strikt LCHF 16/8 i några veckor nu och märker sedan 1 vecka tillbaka att jag inte är hungrig längre men måste ju äta då jag gymmar månd-fredag och vill inte tappa muskler, jag fastade även i 24 tim utan problem Går även raska promenader nästan varje dag minst en tim Vill äta typ kl 09 och 17 , skall jag tvinga i mig mat? Jag rasar i vikt men som sagt vill behålla mina muskler Är också otroligt törstig hela tiden ? Även min avföring har blivit mycket mindre typ ett lillfinger varannan dag , ej förstoppad ? Har mättnadskänsla hela tiden ! Till frukost äter jag typ en omelett och en sardinburk. middag 2 lax bitar med broccoli o dragon sås Då jag ökat i styrka och är grymt fokuserad är jag då kanske i ketos? Är bara lite orolig över dessa biverkningar och kanske går dem över? Tacksam för svar Mvh Magnus Svaret ligger ju i din egen berättelse, har fetat i röd färg : behålla eller förlora muskler.. för att behålla god kondition och hälsostatus ska du givetvis äta, om det behövs tvinga i dig mat, svar JA. Gymmar man må-fre samt går raska promenader, är det naturligt att kroppen förlorar vätska i form av svettutsöndring, att behöva dricka efter träning är alltså normalt och lyder definitivt inte under kategorin "biverkning". Att utesluta fibrer i sin kost, ger också en naturlig konsekvens av mindre avföring och kan inte heller ses som "biverkning" , möjligtvis att du kanske får "tvinga i dig" eller introducera eller variera kosten lite mer - mer mörka fiberrika grönsaker, olika sorters kål t.ex. Att uppleva sig vara i fokus, är inte en automatisk indikation på att man befinner sig i ketos, man kan vara 100% fokuserad utan ett spår ketoner i blod eller urin. Men dom du investerar i en ketonmätare, får du svaret - eller börja med att köpa ketostix och doppa stickan i morgonurinen så ser du om du är i grav ketosis. Är det ett måste för dig? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts