Jump to content

menyplanerare


viveca
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
9 timmar sedan, Sanpar sade:

Här känner jag mig också vilsen kring mängden man äter.... Att hitta rätt livsmedel men sedan mängd av ex protein?

 

Då tar jag proteindelen på mitt ansvar!

Man bör äta cirka 0,8-1,5 gram protein per kilo kroppsvikt.. i snitt!

Och om du äter en varierad diet, det bör du göra, så kan du räkna cirka 20% aminosyror i kött, fisk, fågel, ägg.. i snitt!

Nu blir det lite mer komplicerat, man kan räkna på nuvarande vikt eller normalvikten för sin längd.. är man tex så tokig att man tränar/motionerar så fär man gå från 1 till 1,5.. iallafall samtidigt som man går ner i vikt.. om det nu är något man behöver?

Såå.. protein (aminosyror) är din konstant i födan oavsett diet, man måste inte alltid äta animaliska sådana utan det finns även en hel del vegetabiliska!

Angående mängden, den tar jag oxå på mitt ansvar, ät 1-2 måltider om dagen, tillräckligt stora för att du skall stå dig mellan dessa.. och ínget däremellan förutom kaffe/te/vatten, det är den lättaste delen med LCHF!

Inte nog med det, det är den allra bästa delen med LCHF, man äter riktig mat man är mätt man tackar nej till gratis semlor på grund av att jag skall snart äta lunch!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...