viveca Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Hej, som nybörjare undrar jag lite ang menyerna! Vill lägga upp min dag efter 16:8 metoden. Kan jag då använda mig av alla menyerna och endast plocka bort frukosten eller bli det för lite mat under dygnet då? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Du kan använda dig av planeraren, skippa bara frukosten. Du äter sedan så mycket du känner att du behöver för att hålla dig lagom mätt och nöjd mellan måltiderna. 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanpar Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 Här känner jag mig också vilsen kring mängden man äter.... Att hitta rätt livsmedel men sedan mängd av ex protein? 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 16, 2020 Share Posted March 16, 2020 9 timmar sedan, Sanpar sade: Här känner jag mig också vilsen kring mängden man äter.... Att hitta rätt livsmedel men sedan mängd av ex protein? Då tar jag proteindelen på mitt ansvar! Man bör äta cirka 0,8-1,5 gram protein per kilo kroppsvikt.. i snitt! Och om du äter en varierad diet, det bör du göra, så kan du räkna cirka 20% aminosyror i kött, fisk, fågel, ägg.. i snitt! Nu blir det lite mer komplicerat, man kan räkna på nuvarande vikt eller normalvikten för sin längd.. är man tex så tokig att man tränar/motionerar så fär man gå från 1 till 1,5.. iallafall samtidigt som man går ner i vikt.. om det nu är något man behöver? Såå.. protein (aminosyror) är din konstant i födan oavsett diet, man måste inte alltid äta animaliska sådana utan det finns även en hel del vegetabiliska! Angående mängden, den tar jag oxå på mitt ansvar, ät 1-2 måltider om dagen, tillräckligt stora för att du skall stå dig mellan dessa.. och ínget däremellan förutom kaffe/te/vatten, det är den lättaste delen med LCHF! Inte nog med det, det är den allra bästa delen med LCHF, man äter riktig mat man är mätt man tackar nej till gratis semlor på grund av att jag skall snart äta lunch! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts