Sophia Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Hej!Jag har kört LCHF diet en vecka nu.Inatt och igår natt vaknade jag av extremt illamående men kräktes inte då.Jag mådde inte illa när jag vaknade i morse men mådde illa och kräktes efter halva frukosten. Är det en biverkning av dieten eller vad kan det bero på?HälsningarSophia 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 låter som magsjuka.. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Det kan bero på så oändligt mycket. Vad åt du til frukost? Vad åt du dagen innan? Om du misstänker fettet i LCHF så kanske du har problem med gallan. Det behövs galla för att ta hand om fett. Har du stenar i gallblåsan kanske det blir för lite galla ut. Har dock inte hört att det skulle leda till kräkning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Om du äter extremt få kolhydrater så kan det ge illamående. Har hänt mig flera ggr för länge sedan. Det brukade bli avhjälpt med att knapra på en bit paprika eller dyl. Illamåendet försvann direkt. Du kan ju testa det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted March 4, 2020 Share Posted March 4, 2020 Kanske magsjuka?..själv var jag magsjuk för fyra veckor sedan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts