Jump to content

Bunkra mat? Välj bra mat!

Annika Rane

Recommended Posts

7 timmar sedan, Jamtlandstjej sade:

Ja, jag såg ett klipp på tv för nån vecka sen om en kvinna som "nog skulle handla lite extra". Vad hon hade i sin korg? 3 påsar strösocker och 2 påsar vetemjöl! 🙄

Är det vad som mest skulle behövas om man skulle behöva isolera sig några veckor?...

Hon glömde kanel!

Hur som helst jag vill inte utlösa värsta paniken.. men Lilla Edets toapappersfabrik har brunnit och de är främsta leverantörerna av toapapper i landet!

Dvs värsta scenario, alla andra länder inför förbud att exportera toapapper-. och hur kul blir det att sitta i karantän med en hel familj utan toapapper i minst 14 dagar?

Dvs alla vettiga mäniskor bajsar ju på jobbet, i skolan eller på dagis!

• Like 1
  • Haha 3

5 timmar sedan, Zepp sade:

Lilla Edets toapappersfabrik har brunnit och de är främsta leverantörerna av toapapper i landet!

De har inga som helst problem med sin tillverkning så det kan inte ha brunnit i några vitala delar.

• Like 3

22 timmar sedan, Zepp sade:

Hur som helst jag vill inte utlösa värsta paniken.. men Lilla Edets toapappersfabrik har brunnit och de är främsta leverantörerna av toapapper i landet!

Både Serla, Lambi och Katrin tillverkas i Sverige i bland annat Mariestad så vi behöver nog inte vara oroliga över att det ska ta slut.

• Like 3

Konserver och torrvaror i all ära! Det behöver man förstås ha ett visst förråd av. Vi har ju uppmanats i minst två år av MSB att lägga upp ett sådant permanent 'lager' i händelse av kris. Dock tror jag att just den nuvarande Corona-krisen inte kommer att innebära att elen försvinner, så frysbara varor och vissa andra färskvaror kan med fördel också köpas in i extra mängd. Allt i syfte att inte i onödan behöva vistas i butiksmiljöer.

• Like 2