Jump to content

Ska jag svälta ihjäl mig?

SvartVärld

Recommended Posts

Kanske det fungerar bättre då?

Vad tror ni?

Eller en snara?

Då kan man ju ruttna i backen så lär man bli smal.

Tränade 2 gånger i veckan sen januari så man vill kräkas och sen ett bandypass också. Näst intill strikt hela vägen.

Händer fan ingenting. I den här takten så kommer jag vara normalvikt år 2030.  Vad spelar det för jävla roll om det bara är vattenvikt som försvinner?

Finns absolut 0 support för skiten runomkring mig, jag är helt jävla ensammen. Inte en enda läkare jag kan rådgöra med.

Finns inga tester man kan ta. INGET! Jag är fan dömd till en livstid i plåga. Det har Sverige jobbat bra med, medans dom som plågade mig

får leva perfekta liv fyllda med glädje och framgång.

115102005_heltvrdelsutveckling.thumb.png.722193ccccee347194793cca1e906406.png

Jag hoppas corona tar allihop. Då kanske folk får känna på ens en sekund av den smärta och hopplöshet jag

får leva med varje dag.

• Sad 4

Alltså,  det tar kroppen tid att släppa lagret. Hur mycket äter du? Du kanske tom äter för lite? Du kanske äter för liberalt?

Sen planar kroppen alltid ut i depåstopp. Bara att vänta ut o slappna av, stressar du upp dig över det låser sig kroppen och vill inte släppa för det.

Kram!

• Like 5
  • Thanks 1

17 timmar sedan, SvartVärld sade:

Finns inga tester man kan ta. INGET! Jag är fan dömd till en livstid i plåga. Det har Sverige jobbat bra med, medans dom som plågade mig

Det verkar som du har en hel del i ryggsäcken att  bearbeta.

Har du fått någon hjälp med ditt mående över huvud taget...?😟

• Like 7

20 timmar sedan, SvartVärld sade:

Kanske det fungerar bättre då?

Vad tror ni?

Eller en snara?

Då kan man ju ruttna i backen så lär man bli smal.

Tränade 2 gånger i veckan sen januari så man vill kräkas och sen ett bandypass också. Näst intill strikt hela vägen.

Händer fan ingenting. I den här takten så kommer jag vara normalvikt år 2030.  Vad spelar det för jävla roll om det bara är vattenvikt som försvinner?

Finns absolut 0 support för skiten runomkring mig, jag är helt jävla ensammen. Inte en enda läkare jag kan rådgöra med.

115102005_heltvrdelsutveckling.thumb.png.722193ccccee347194793cca1e906406.png

Jag hoppas corona tar allihop. Då kanske folk får känna på ens en sekund av den smärta och hopplöshet jag

får leva med varje dag.

Mnjae.. frustration tror jag du lider av för närvarande, det är ett vanligt tillstånd!

Iallafall så har du losat iallafall cirka 10 kilo.. det kan inte bara vara vatten?

Dvs du kan ha hamnat på första platån, dvs inget sker linjärt.. så gott som det mesta i världen/kroppen sker i etapper!

Och det handlar ofta om tålamod och vänta till nästa etapp, den kan då i ditt fall handla om tex mental inställning/kost/träning!

Iallafall så kan jag avslöja så mycket som så, att har man ansenliga fettdepeåer, och vill bli av med en hel del av dessa, så måste de förbrännas.. finns inget annat sätt vad jag har läst iallafall!

Och då blir det hur komplicerat som helst.. dvs träna som en idiot, är ingen framgångsrik modell.. för det är främst redan smala vältränade medlemmar i landslaget som har förmåga att träna så pass att de orkar förbränna en himla massa kalorier!

Så hur det ut i verkliga världen.. jo om man är hyfsat obese/metabolt sjuk så kan man i början av LCHF eller lågkalori tappa en hel del kilon på vågen, träning tenderar som regel att ökat hungern/aptiten som en respons på energiuttaget!

Iallaafall så har du tappat cirka tio kilo.. allt kan inte vara vatten, men nu när eventuellt vatten är borta så handlar det om att bränna fett.. cirka 7 Kcal per gram fettvikt!

I den bästa utav världar så kan man sedan man kissat ut allt vatten förbränna upp till 500 Kcal fett.. det ger ett halvt kilo i veckan i den bästa utav världar!

Dvs räkna inte med det.. men räkna med att du måste förbränna fettet du vill bli av med.. och så länge det går åt rätt håll så kanske du blir allt friskare.. eventuellt så är du smal och frisk när du går i pension?

Iallafall så räkna med att det tar tid.. ge det iallafall en tid, sikta på att bli pensionär!

• Like 7

• 4 months later...

Vet inte om det är aktuellt längre, men du kan göra en redig kontroll av hormoner och mineraler hos werlabs.
Utifall att något där skulle vara skevt. Det kostar en del men kan vara värt för att få en tydligare bild.
Handlar det om stress så är det svårare.
Jag har börjat köra varannan dags fasta och på ätardagarna så ser jag till att äta ordentligt. fastar 3 dagar i veckan äter 4
För mig är 3000kcal +-0
veckobehov 7x3000=21000
viktnedgångsberäkning 21000 - 5000kcal= 16000 (vilket borde motsvara ca 0.75kg fett i energi)
16000kcal / 4 = 4000kcal.

Så på dagarna jag äter så siktar jag på att åtminstonde landa på 3500kcal, men helst 4000.

Vet inte om det är något du är villig att pröva eller ej, men hoppas att det kan ge dig lite idéer.
Bra att veta är att de första 2 veckorna kan vara lite småjobbiga.

Ett till tips är att skaffa en blodketonmätare och mät det för att se hur utvecklingen där går.

Sist men inte minst, kom ihåg att det är ett maratonlopp och inte en kort sprint det här med fettförbränning ;)

• Like 4