Maja Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jag har fått en hudkräm/salva av en person som köpt den till mej i USA. Den ska ha antiinflammtoriska egenskaper samt vara smärtstillande.Vad säger ni, skulle ni prova på ett ont knä samt åderbråck på benet? Det är svårt att hitta begriplig information om produkten.Kanske nån här som testat den eller vet mer? Så här ser den ut, jag har fått den röda burken till vänster.http://www.health-matrix.net/2011/03/15/dmso-the-real-miracle-solution/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amj Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Används en hel del inom hästsporten. Vissa är för andra emot. Googlar du så tror jag att du hittar en hel del information. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VET Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 DMSO= dimetylsulfoxid er smertestillende/antiinflammatorisk. Mye bruk som hjelpestoff for å få bringe stoffer gjennom huden inn i kroppen, eller for å hjelpe stoffer å trenge gjennom membraner. Brukes både industrielt og i veterinærmedicinen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordgubben Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Maja Jag kör MSM (Metyl Sulfonyl Metan) som är ett derivat av DMSO, tar några gram två gånger per dag med c-vitamin i ett glas vatten, finns massor skrivet om det också på nätet, i forskningsdatabasen PubMed finns det mycket om DMSO såg jag i din länk mycket intressant, MSM och DMSO har potential att bli stort tror jag. Jag är förvånad att de inte är mera kända. MSM/DMSO är naturligt svavel som naturen avsett att vi ska få i oss genom mat, finns i många matvaror men lagring samt uppvärmning förstör svavlet, sen har man svårare att ta upp näring när man blir äldre generellt så tillskott kan vara vettigt tror lilla jag i alla fall Då MSM/DMSO avgiftar kroppens celler kan man få utrensningseffekter så smyg igång. Jag började med 250 mg/dag sedan ökade jag upp vart efter. Nån annan som har erfarenhet av dessa tillskott? OBS MSM/DMSO har viss blodförtunnande effekt, ett snack med läkaren kan vara på sin plats antar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Tack alla!Jordgubben; jag blir väldigt intresserad av ditt tillskott av MSM! Hoppas fler testat och vill dela med sej här.Sen jag skrev om det första gången här så har jag provat ett antal gånger - och krämen funkar!! Och det är ju underligt att dessa preparat inte är mer använda? För lite pengar i det kanske? Som jag skrivit i en annan tråd så har jag i skrivande stund problem med kraftigt ökad muskel och ledvärk, troligen på grund av att jag minskat dosen med sköldkörtelhormoner (levaxin). Nu ska jag försöka komma tillrätta med det innan jag provar krämen igen.Ska googla på MSM med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 En reumatolog från Danmark rekommenderade till mig MSM framför de antiinflammatoriska salvor som man här i Sverige får utskriven på recept. Om jag förstod det hela rätt så skriver läkarna i Danmark ut MSM på recept och anser att det är en mycket bra antiinflammatorisk salva. Detta var ungefär fem år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts