Cleppa

Tips på aktivitetet

Peter B

Corona har ändrat mångas liv totalt. Här kan vi diskutera vad vi skall göra nu när många av våra vanliga rutiner inte längre finns.

Message added by Peter B

Recommended Posts

Blir för mycket tid över nu när man även jobbar hemifrån...  orkar bara läsa , träna  och interneta så mycket... Så vad ska man fylla tiden med?

• Gilla 2
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan, Cleppa sade:

Blir för mycket tid över nu när man även jobbar hemifrån...  orkar bara läsa , träna  och interneta så mycket... Så vad ska man fylla tiden med?

Meditera.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det bara jag som trotsar uppmaningen? Det är behagligt glest i tunnelbanan, vi sitter i var sin kupé. På jobbet är vi bara 8-10 st av ca 100, även där sitter vi 1-2 i varje avdelning. Jag skyller på att jag inte har stora fina skärmar hemma och vill inte släpa dem i t-banan.

Men nu funderar jag på att åka norrut ...

IMG_5171 2.jpeg

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, iAnna sade:

r det bara jag som trotsar uppmaningen?

Jag åker in till jobb någon dag i veckan. Vi är också kanske 10 mot normalt 100 och jag kör Mc eller bil till jobbet så ingen extra risk....

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förra veckan satt jag på jobbet 3 av 5 dagar. Vi var 6 pers där och alla har egna kontor. Idag håller jag mig hemma för jag har antydan till nästäppa (och barnen får vara hemma också) och märker väl om det bryter ut nåt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jobbar hemifrån helt nu, efter anmodan av organisationen. Fungerar bra. Har tagit hem min arbetsstol för bra sittkomfort och anpassat bord och skärmar.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi rekommenderas att jobba hemifrån, vilket jag inte gör (vilket chefen vet om). Flera orsaker till detta: jag orkar inte tänka igenom vilka böcker, dokument, tekniska prylar jag måste kånka hem; jag har eget kontor och träffar nästan ingen på jobbet (de flesta jobbar hemma); har två charmiga katter hemma, och de begriper inte det här med att jobba hemifrån, de vill ha samma uppmärksamhet som på helgerna; jag har ingen bra arbetsplats och tror inte soffsittande är bra för nacke och rygg; jag saknar fungerande skrivare/scanner, vilket behövs för vissa ärenden jag hanterar.

Men jag sitter och "pimplar" Annika Dahlqvists C-vitamindrink för att stärka immunförsvaret. Hittills verkar det fungera 😊

• Gilla 5
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är på jobbet idag (vi är typ 5-6 st på ett våningplan avsett för 200). Körde också ett Core-pass på SATS, gott om plats överallt... åt i princip ensam på MAX. Åker bil fram och tillbaks.

Men sitter också hemma och jobbar de flesta dagarna.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jobbar hemifrån, ganska ok.

Vad som stör mig lite är att jag drabbats av rädsla för att besöka simhallen. 

Men nu efter några veckor har jag börjat fundera på att försöka bryta denna rädsla, Rationell? irrationell?

Då jag verkligen saknar mina regelbundna simturer. 

Har ringt arenan och fått lugnande svar, dessutom kollat upp på olika simhallar i hela landet och inte enbart min hemma-arena  så jag ser att vår simhall håller

nationell riktilinje , och det ser så ut DVS klar & tydlig  seriös information specifikt mot Corona :

"Svenska Badbranschen gör gällande att klormängderna i våra bassänger är tillräckliga för att döda både virus och bakterier, så även Covid-19" + man använder också UV-ljus vid rening, (dvs dubbelt skydd).

An någon anledning, står jag ändå i valet och kvalet..  samtidigt tänker jag att jag nog inte är den enda förskrämda, utan att det finns gott om dem som håller sig borta från hallen nu och dem som är kvar är avsevärt färre än normalt.. dvs gott om space och luftigt i motionsspåren. 

Känner mig som en förskrämd fånge, samtidigt som jag inte har problem att gå och handla bland folk - har försökt ge mig iväg nu i en hel vecka.. men kommer inte loss utan bara skjuter upp det. Undrar om det egentligen är så bra. Eller, att man ska ta det säkra före det osäkra? Inte ens lita på att bakteriedödande medel, gör vad det ska.. och fortsätta se varenda levande individ som ett dödshot? 

När affärerna nu sätter upp plexiglas vid kassorna, blir man ju inte direkt vågligare...  det skickar ändå signaler som förstärker redan etablerad rädsla.. som biter sig fast helt omedvetet, liksom. 

• Gilla 2
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag simmar på som vanligt! Men är oftast ensam i bassängen. Vet inte hur tättbefolkad din simhall är. Viktigt att göra ngt man tycker är roligt! 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Cederulla sade:

Jag simmar på som vanligt! Men är oftast ensam i bassängen. Vet inte hur tättbefolkad din simhall är. Viktigt att göra ngt man tycker är roligt! 

Låter bra! Är ju så jag känner innerst inne, och att jag får sluta med denna föreställning om vattnet som smittbärande.. och förlita mig på att förebyggande hygienteknik är optimal i simhallen. - det är en märklig idé jag fått för mig att det skulle vara extra riskabelt med vattnet som element - en grundlös rädsla som varit förlamande.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 timmar sedan, Peter B sade:

åt i princip ensam på MAX

HMMM?????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då var det dags för ett bildcollage från verkligheten. 😉

image.png

• Gilla 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så om jag tolkar bilderna rätt...   Du har jobbat.  Duschat och bastat och ätit på Max? ;)   

• Gilla 4
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Typ så ... Jag gick på ett Core pass på Sats. Det var rätt så glest där också men jag vet inte om de hade uppskattat om jag hade fotat därinne. 😉  

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag försökte bara vara rolig.... förstod att du faktiskt hade tränat... 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det enda stället där det var förhållandevis mycket folk var på Ica ... där känns det inte helt bra ur ett smittskyddsperspektiv .

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg