Jump to content

MCT olja stoppar viktminskning?

yogagumman

Recommended Posts

Vad har ni i forumet för erfarenheter av mct olja? Jag har använt Bullet Proof Brain Octane oil i några veckor nu. Har tagit 1 msk på morgonen och kväll. Började försiktigt med 1 tsk för att sen öka till 1 msk.

Upplever att jag har börjat gå upp i vikt. Väger mig inte men känner på kläderna att jag blivit större. Jag lyssnade på en video om de vanligaste misstagen vid keto där Anders (kostdoktorn) sa att mct-olja kan ge negativa effekter för viktminskningen. Han menade att mct ökar antalet ketoner i kroppen men insulinnivåerna är fortfarande höga och att detta inte är bra. Jag vet inte om jag har förstått det hela rätt? Är det någon som har provat Brain Octane oil och vad har ni för erfarenheter? Ha en bra dag!

• Like 1

11 timmar sedan, yogagumman sade:

Vad har ni i forumet för erfarenheter av mct olja? Jag har använt Bullet Proof Brain Octane oil i några veckor nu. Har tagit 1 msk på morgonen och kväll. Började försiktigt med 1 tsk för att sen öka till 1 msk.

Upplever att jag har börjat gå upp i vikt. Väger mig inte men känner på kläderna att jag blivit större. Jag lyssnade på en video om de vanligaste misstagen vid keto där Anders (kostdoktorn) sa att mct-olja kan ge negativa effekter för viktminskningen. Han menade att mct ökar antalet ketoner i kroppen men insulinnivåerna är fortfarande höga och att detta inte är bra. Jag vet inte om jag har förstått det hela rätt? Är det någon som har provat Brain Octane oil och vad har ni för erfarenheter? Ha en bra dag!

Jag åratals erfarenhet av MCT, endast dock från cocosfett!

Oså vadå teskedar, stek din mat i cocosfett snutta inte med teskedar, det är inget hälsotillskott, det är dina kalorier!

Nu så har du inte länkat till den videon så den kan jag inte uttala mig om, men jag kan säga så mycket som så att MCT-olja eller rentcocosfett vilket är nästan det samma har en extra ketogen effekt, och det är bra för då ersätter det ansenliga mångder glukos, vilket du då slipper att äta!

Iomed att jag har några års erfarenhet så rekommendera jag främst kombon fett fläsk och cocosfett, det blir svingott.

Kyckling funkar oxå bra att steka på rätt hög temperatur i cocosfett!

• Like 2