Gika71 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Har ätit LCHF i 5 veckor utan att ha gåttt ner något i vikt.Har inte fuskat.. Följt 14 steg av "svårt att gå ner i vikt". Tränar tung styrketräning 3 ggr/v, intervall löpning 2 ggr/v. Jobbar heltid som masssör. Vet att jag har en hel del muskler i kroppen , men något kilo skulle jag väl kunna gå ner ? Skulle gärna vilja väga ca 5 kg mindre.(!68 cm lång, väger 71 kg ) Vad ska jag göra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Har du mätt kroppen med måttband, det är ju också så att lchf kosten frigör mer testosteron, så kosten i sig kan bygga en del muskler,ge det lite mer tid, så ska du se att din kropp kommer att skulpteras om till något mycket bra. Om du tränar så hårt så bör du nog ta tex:2 råa ägg vispat med grädde direkt efter träning för att snabba på återhämtningen . Animaliskt protein och mycket animaliskt fett är bra vid träning.Massor av tips finns i boken I stället för doping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Drick bara vatten...efter ett av dina intervall löppass...och fasta sen så länge du orkar efter passet...upprepa en gång per vecka...och du ska få se att det händer saker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Har ätit LCHF i 5 veckor utan att ha gåttt ner något i vikt.Har inte fuskat.. Följt 14 steg av "svårt att gå ner i vikt". Tränar tung styrketräning 3 ggr/v, intervall löpning 2 ggr/v. Jobbar heltid som masssör. Vet att jag har en hel del muskler i kroppen , men något kilo skulle jag väl kunna gå ner ? Skulle gärna vilja väga ca 5 kg mindre.(!68 cm lång, väger 71 kg ) Vad ska jag göra ? Ta det lungt, det har bara gått 5 veckor, det tar ett tag innan kroppen har ställt som sig till fettdrift och eftersom du inte har speciellt mycket vikt att tappa så kanske det tar ett tag innan allt "kickas igång". Dock skulle det kanske hjälpa om du skriver ned vad du äter på en dag då det är lättare att se om det är något du inte har tänkt på. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ledsen..men jag tycker detta är mer fåfänga än nåt att "ha panik över"...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Jag har haft denna kosthållning i 2år och inte heller gått ner något. Skulle också gärna tappa 5kg men... Vikten var inte den primära anledningen till omläggningen och kanske är det därför jag inte tappar något. Älskar grädde, tar gärna en näve nötter och har inte kissat på en enda sticka. Det finns säkert massor av justeringar att göra men just nu väljer jag att inte göra dem. Vad jag vill säga med detta är att inom ramarna för LCHF finns MASSOR av olika vägar att gå! Jag har just läst Jonas Bergqvists bok "LCHF och träning", klart läsvärd för den som tränar mycket. Fortsätt fundera över hur DU kan justera din kosthållning, för gärna matdagbok som föreslagits ovan. Ju färre kilo som behöver gås ned, ju svårare är det. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts