Recommended Posts

Upptäckte just i ett Facebookminne att det idag är precis 11 år sen jag började med LCHF.

Dagen innan hade jag varit på en föreläsning med Annika Dahlqvist som hade blivit symtomfri i sin Fibromyalgi med hjälp av den kostmodell hon tagit fram. Jag tänkte att kan hon så kan jag!

Jag har fått så många bevis under de här åren att jag är på rätt väg och även på hur jag kunnat inspirera många andra till ett friskare liv.

Läs gärna mer i länken härnere, där jag även har en hel del före/efterbilder. Jag startade min blogg strax efter kostomläggningen 2009, där finns idag snart 2000 inlägg på den mat jag ätit genom åren :)

https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2020/03/31/11-ar-med-lchf-och-min-vag-till-ett-friskare-liv/

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, Birgitta Höglund sade:

Dagen innan hade jag varit på en föreläsning med Annika Dahlqvist

Var det i Östersund? :)

I så fall var jag på samma föreläsning. Jag hade ätit "nästan LCHF" då i 7 år, men striktade till det efter hennes föreläsning.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk att du lyckats hålla dig till lchf i så många år! Grattis till alla hälsovinster 😊 Jag har även påstått att jag ätit lchf i ungefär lika många år, men gjort stora, fatala avsteg på vägen. Nu funderar jag bli nykter sockerberoende. Igår delade jag den tanken med mina väninnor.. Så kanske även jag kan hålla mig till kosten i 11 år framåt. 

Nu ska jag koka kaffe och äta de här https://4health.se/superrecept-pa-mjolfritt-brodbullar-av-birgitta-hoglund

Med philadelphiaost, port salut och paprika. 

På min förra arbetsplats berättade diabetesskötaren att "fettdoktorn från Sverige" hållit föreläsning i deras kommun för några år sedan. Hon hade blivit inbjuden av någon lokal företagare. Diabetesskötaren ruskade febrilt på huvudet och berättade med skräckblandad förtjusning om hur invånarnas kolesterolvärden hade stigit med raketfart. Sjukvårdspersonalen hade avrått alla från kosten, och allt återgick så sakta till det "normala" igen 🙄

• Gilla 4
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, ja det har faktiskt varit riktigt lätt, tack vare att jag delat med mig av mina recept på bloggen och i kokböckerna under alla de här 11 åren. Det har ju blivit som ett jobb att sprida mina kockkunskaper vidare till så många, så jag har ju hela tiden hittat på nya, goda recept :)

Hoppas fler får upptäcka hur gott man kan må med naturlig mat med hjälp av böckerna och att även vården börjar förstå hur det ligger till snart ❤️

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

11 år bär respekt med sig...

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! Jag är också från Jämtland, har gått på lchf i 13-14 år.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis Birgitta :)  för mig kom 11år fullt den 20200129 ..o den vägen är det fortfarande med bra dagar och lite sämre ibland men i huvudsakligen alltid lchf. Blivit lite som livstil under åren så varför ändra.. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg