Jeanette H-H Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Jag har ätit LCHF sedan snart tre år. Men jag har gjort undantag för vissa traditioner och på kalas har jag ätit en liten bit kaka av den godaste sorten. Idag hade daghemmets föräldraförening kokat hemlagade munkar och det är sådan raritet att jag beslöt köpa hem några för valborgsfiradet och äta varsin idag. Men genast munken var inmundigad fick jag en obehaglig eftersmak i munnen och den håller i sig. Munnen smakar besksur på ett konstigt sätt. Och känns slemmig. Då jag var gravid fick jag samma obehag om jag åt spannmål. Och före jag åt LCHF var graviditeterna ett helvete som inte blev mindre helvetiskt av den fruktansvärda konstanta äckliga smaken i munnen. Då åt jag ju spannmål varje dag. Jag vet inte när jag åt spannmål sist. Någon panerad biff kanske. Jo och så smakade jag hemlagad fastlagsbulle. Men det blir kanske något smått med spannmål i högst tio gånger i året. Alltså 355 dagar utan spannmål. Och nu märkte jag samma obehag i munnen som när jag var gravid. (Hoppas jag inte är gravid har en baby på 10 veckor) Någon annan som upplever lika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Rubriken ska vara : åt en sockermunk... Telefonen ändrade texten utan att jag märkte det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Ja och sen halsbränna hela dagen. Och tänderna känns smutsiga. Det var troligen sista munken jag äter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Kanske var de bakade på margarin också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Kan inte minnas att jag upplevt något liknande. Däremot brukar jag uppleva viss besvikelse när jag äter något som jag tidigare tyckte det rejält gott à la "var det inte bättre än så här?". Det där med beläggning på tänderna känner jag dock igen efter man ätit något kolhydratrikt. Har ibland funderat på att experimentera med att inte borsta tänderna alls eftersom de alltid känns så rena numera. Den som lever får se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marriz Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Nu har jag varit väldigt strikt med mitt kolhydratintag men jag kommer ihåg från förr när jag smakade 'en mun' Power King (för att jag var törstig och för att jag har tyckt det har varit gott) - det var som att hälla rent socker på tungan + att det kändes som om jag fick värsta beläggningen i munnen! Så ja, jag känner igen mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Jag åt en massa kolhydrater då vi var på "finkrog" och firade bröllopsdag. Jag åt inget bröd (det provade jag för någon månad sedan med halsbränna som följd), men däremot lite pasta, lite potatis och så var det ju efterrätt (socker och glass och sylt). Dagen efter fick jag magknip och fick rusa på toa! Så nog påverkar kolhydrater mig, men inte den där smaken i munnen du beskriver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts