Jump to content

Gastric bypass-operation

Recommended Posts

Hej. Jag börjar med ketodieten imorgon. Kommer följa er plan till punkt och pricka. Jag är gbp op. -12. Var inte enormt stor med ca 101 kg. Gick ner 44 kg på 8 mån till ca 57-58 kg. Efter ett tag landade jag på 68 kg och där har jag varit och mått skitbra i flera år. Är 170 cm lång. Förra sommaren tog har ett halvårs nattvikariat på jobbet (är sjuksköterska i hemsjukvården ). Detta störde min rytm totalt. Åt skit för att få snabb energi och kunna hålla mig vaken. Sov dåligt. Orkade ingenting. OCH gick upp i vikt till mina nuvarande 76kg. Jag har enormt svårt att på egen hand gå ner igen. Vill landa runt 70 kg så att jag kan komma i mina kläder igen. 
nu jobbar jag mest dagtid igen så jag har ganska fasta tider. Kaffe kl 07. Frukost kl 09. Lunch 12-13. Middag runt 17-tiden. Det som också är mitt problem är att jag måste få in nåt mellanmål på kvällen för det blir för många timmar för mig utan mat. Jag är enormt känslig och blir lätt yr efter min operation. En av mina biverkningar. Kan man användarsida av keso i detta? Jag vill absolut inte störa ketocen. Ska se vad som händer med kroppen om jag äter strikt lchf ett tag. Har ni några tips till mig som kan fungera som bra mellanmål? 
tack på förhand

mvh Gabriella

• Like 1

Välkommen till forumet, Gabriella! Ta hand om dig lite extra i corona-tider, har hört talas om flera GBP-opererade som drabbats oerhört hårt av covid-19. Det kan vara en ren tillfällighet, men det skadar inte att vara extra försiktig i din sits. Lycka till med kosten!

• Like 5

• Annika Rane changed the title to Gastric bypass-operation