liba500 Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 Vad gör jag för fel? Har följt recept till punkt o pricka i 4 veckor, ingen förändring varken på måttband eller våg! Är jag för gammal? Född 43,men känner mig ung,i sinnet ,promenerar varje dag, känner mig bra i kroppen,men vill gärna ta bort lite . något bra råd? Lisbeth 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 4 timmar sedan, liba500 sade: Vad gör jag för fel? Har följt recept till punkt o pricka i 4 veckor, ingen förändring varken på måttband eller våg! Är jag för gammal? Född 43,men känner mig ung,i sinnet ,promenerar varje dag, känner mig bra i kroppen,men vill gärna ta bort lite . något bra råd? Lisbeth Vi har fått väldigt lite information, dvs du är född 43, du har kört LCHF i fyra veckor, inga resultat på varken byxlining eller våg.. grattis du har iallafall inte gått upp! Själv är jag född 56 och skulle gärna vilja ta bort lite, jag är lite glad för att jag stannat där jag är.. dvs inte fortsatt gå upp! Iallafall så trots mina år, så känner jag mig som dig, dvs ung till sinnet.. så jag har köpt mig en motorcyckel som jag tänker använda som pensionär, så länge jag kan klara av det! Inte nog med det, min far, född 32 gick och dog i december.. utan att fråga någon av oss barn om lov, jag hade en massa ideer om vad han och jag skulle hitta på när jag själv gått i pension! Iallafall det finns en massa annat att fokusera på när man är född 43, än några kilo här och där! Hur som helst så det i princip alldrig fel att focusera på bra mat.. litta oavsett om man går ner i vikt eller får några extra år med nära och kära. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
liba500 Posted April 13, 2020 Author Share Posted April 13, 2020 Jo jag förstår vad du menar. Har mist min älskade livskamrat för 4 mån.sedan tungt och svårt.Vill inte lägga på mig mera vikt, undrade bara om någon kunde ge mig något råd om varför det i te funkar! Det funkar ju så bra för andra! Vill de här sidorna bara tjäna pengar på oss godtrogna kvinnor,mest. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 14 minuter sedan, liba500 sade: Det funkar ju så bra för andra! För mig funkar det inte heller. Jag gick istället upp 10 kg i klimakteriet. Men jag bryr mig inte. Jag får äta gott varje dag, och jag är aldrig hungrig eller orolig för vad jag ska äta som är "tillåtet". Alla mina blodvärden är också bra. På jobbet har jag massor av ork och energi. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 Nu är ju denna site gratis om man inte önskar räknefunktionen för recepten och videotillgång så enbart tjäna pengar är man nog inte ute efter, även om alla företag behöver göra det för att överleva. Kan du ge oss lite information om vad du äter? Medicinerar du? Är du allergisk mot något? Hur mår/har du mått efter klimakteriet, några hormonpreparat? Småäter du? Bakar du LCHF-kakor? Tillämpar du någon variant av fasta? Dricker du mycket kaffe/te? Ja, sådan information. Vi är jättemånga som INTE kvalar in under de fantastiska historierna men vi har alla en individualitet som gör att vi behöver trixa lite. Det svåra är att hitta sin väg. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 Jag tänkte lägga till några frågor till MariaF:s utmärkta lista: Hur mycket väger du? Och hur lång är du? Ibland brukar det ju hävdas att kroppen kanske inte är överens med huvudet om vad den ideala vikten ska vara. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 13, 2020 Share Posted April 13, 2020 1 timme sedan, liba500 sade: Jo jag förstår vad du menar. Har mist min älskade livskamrat för 4 mån.sedan tungt och svårt.Vill inte lägga på mig mera vikt, undrade bara om någon kunde ge mig något råd om varför det i te funkar! Det funkar ju så bra för andra! Vill de här sidorna bara tjäna pengar på oss godtrogna kvinnor,mest. Jag säger som jag brukar.. det finns risk för att du allt för frisk för att LCHF ger snabb viktnedgång för dig! Det brukar främst/bäst fungera för de som är metabolt sjuka.. iallafall för viktnedgång ofta även för att kutta ut en del mediciner. Såå jag tror jag svarat på "Det funkar ju så bra för andra!", man kanske skall förstå vilka de andra är? För det först så är jag inte ens säker på att det inte fungerar.. trots noll utslag på vågen! Dvs det finns en risk att både du och jag är för friska, för att en radikal kostförändring skall göra varken hit eller dit. Iallafall, efter en massa år med typ LCHF långt innan kostocktorn startade den här siten så kom jag hur som helst fram till flera slutsattser som gjorde att jag blev kvar på den här typen av diet.. dvs man får lov att äta god mat, man får tillomed steka i smör, man slipper handla så ofta, man behöver inte äta så ofta, man får en massa tid och pengar över till annat, det gör inte så mycket om man missar ett mål, det tar man igen nästa dag! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
liba500 Posted April 14, 2020 Author Share Posted April 14, 2020 Hej.ska försöka att äta ännu mindre, ska nog gå. tack för tipset, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 14, 2020 Share Posted April 14, 2020 14 timmar sedan, HelgeK sade: PS. Om man känner sig lite missmodig, så är det alltid bra att läsa några av dessa erfarenheter: https://www.dietdoctor.com/se/kategori/viktnedgang/vikthistorier Jag gillad egentligen trådens gamla namn "Stora skrytartråden" För de har verkligen något att skryta om. Stora skrytartråden finns faktiskt kvar, om än lite insomnad, med nästan 1000 kommentarer, dvs nästan tusen skrythistorier https://www.dietdoctor.com/se/stora-skryttraden 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Annika Rane Posted April 14, 2020 Popular Post Share Posted April 14, 2020 20 timmar sedan, liba500 sade: Vill de här sidorna bara tjäna pengar på oss godtrogna kvinnor Inte alls Vi vill tvärtom hjälpa så många som bara möjligt. Just därför är den stora merparten av vårt material gratis. Vår enda inkomstkälla är våra medlemmar och de ska ha ett stort och fett TACK för att de ger oss möjligheten att ha så mycket gratismaterial på sajten! Det är såklart ovanligt med ett företag som inte primärt styrs av att tjäna pengar, men en inkomst behöver vi för att kunna avlöna personal, betala hyra och en massa annat. Kul att du hittat till oss! 9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 14, 2020 Share Posted April 14, 2020 14 timmar sedan, liba500 sade: Hej.ska försöka att äta ännu mindre, ska nog gå. tack för tipset, Inte direkt mindre, främst färre måltider! Testa halvpension med två måltider per dag! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted April 14, 2020 Share Posted April 14, 2020 15 timmar sedan, liba500 sade: Hej.ska försöka att äta ännu mindre, ska nog gå. tack för tipset, Det kan du absolut testa. Det kan ju vara så att Dietdoctors portionsberäkning för recepten blir aningen för mycket mat, om man är en lite äldre kvinna som kanske inte är ute och flänger så mycket i och med Corona? Det finns ju ingen one-size-fits-all vad gäller portioner. Försök att sluta äta när du inte längre är hungrig, istället för att tänka att du ska följa vad som står på sidan till punkt och pricka. Att äta mer sällan brukar dock vara mer effektivt(främst om man vill bli av med bukfett) än att äta mindre portioner. Du får testa dig fram vad som passar bäst. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linhas Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Hej, Det är jättebra att du följt programmet helt, bara det i sig själv är det stort steg, iaf för en sån som mig Låt det ta tid, det är inte alla som rasar i vikt. För egen del går det i vågor men att hitta tålamodet att låta det ta tid är lika svårt som att äta rätt. Jag brukar komplettera med att lägga in min mat i kostbevakningen.se för att se att min % är rätt och att jag får i mig tillräckligt med fett. Våra kroppar är olika och behöver olika byggstenar men jag märker direkt om jag äter för lite, står helt still då. Samma sak om jag dricker för lite vatten. Fortsätt kämpa! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts