italjano

Rödvin och LCHF går de? pleees :)

Recommended Posts

Säg att ja vill ta ett glas el två, förstör man då för sig själv el är de OK ibland?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig funkar det, men det är säkert olika från person till person.

Kan också nämna att jag känner av alkoholen mycket mer nu, det räcker med ETT glas vin för att det ska snurra till i skallen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eh.. klart det går.. Fransmännen dricker rödtjut och äter mycket mättat fett!

Sen så kanske du skall vänta till full omställning?

Grejen är att alkhol förbränns i betaoxidationen, så det stänger inte av någon fettförbräning, men använder så klart alkohol i stället för fett så klart.

Sen så handlar väl frågan om alkohol och LCHF egentligen om samma sak som vid vanlig mat.. kan man vara måttlig så är det främst fördelar.. klarar man inte det så brukar det komma nackdelar och då menar jag inte främst påverkan på ketos.

Hur som helst som tidigare påpekats.. ofta så går det åt hälften dricka för samma yrsel vid en ketogen diet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Största risken med vin tror jag är att ömdömet tenderar att försvinna. Dvs man får för sig att äta saker man kanske inte skulle ha gjort annars. En pizza på väg hem från krogen tex... (nej, jag talar inte om egen erfarenhet då jag aldrig går på krogen och oavsett hur full jag är så skulle jag inte äta Pizza... tror jag inte i alla fall...)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det fungerar för mig men då med måttlighet typ max 20 cl. Sedan letar jag gärna upp vin med låg sockerhalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fungerar umärkt för mig! Dricker ett glas rött eller vitt till maten nästan alltid och har gått ner i vikt ca 20 kilo och mår bättre på alla sätt! :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mig är rödvin ett hinder för viktnedgång. Jag tror det mest beror på att jag lätt börjar överäta när jag dricker vin. Det räcker med ett glas så är jag igång och stoppar i mig allt möjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fungerar umärkt för mig! Dricker ett glas rött eller vitt till maten nästan alltid och har gått ner i vikt ca 20 kilo och mår bättre på alla sätt! :)

Instämmer, gäller bara att hitta lågsockrade viner... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nåt tips på ett torrt gott vin? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vitt eller rött?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett mycket prisvärt vin är Trio från Chile, kostar runt 90 kr. Vill man lägga ca 200 kr ska man kolla Amarone-hyllan  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säg att ja vill ta ett glas el två, förstör man då för sig själv el är de OK ibland?

Jag drack en Barolo Marcenasco Renato Ratti 2008  ikväll och det gick jättebra...tror jag  ;) 
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rött? Men det blev ecologica. Krav märkt! Hoppas det inte är allt för sött hehe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är 4 g socker per liter! Det ör väl relativt torrt?? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

4 gram socker per liter blir ungefär som i ägg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh va bra! För sitter nämligen med ett glas rödvin just nu hihi... (a) dock sill jäklarna är det ju 17 g kolhydrater per 100 g!??? Menar senaps och skärgård sill som är sååååå gott haha. (a)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh va bra! För sitter nämligen med ett glas rödvin just nu hihi... (a) dock sill jäklarna är det ju 17 g kolhydrater per 100 g!??? Menar senaps och skärgård sill som är sååååå gott haha. (a)

Gör egna sillinläggningar utan socker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inte dricka rödvin då det bryter min ketos direkt. Jag är "vit" numera. Även om jag inte drack nämnvärt innan heller men så gillade jag mitt portvin. :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo fast blev bjuden på påsk middag. Och dem hade köpt. Men ja tog några sillar endå. Inte hela världen för mig :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg