Recommended Posts

Hej 

jag går inte ner i vikt. Tvärtom. Jag ökar. Har insett sen jag började följa er för en vecka sen att jag dricker för lite vatten och äter för mkt mellanmål. Jag väger 68 och vill gå ner ca 5 kg. Jag är aktiv. 
min fråga är: jag startar dagen med en fettkaffe (ägg, smör o kaffe) vid 06:30. Sen äter jag frukost på jobbet vid 09:00 jobbar på hotell så det blir ägg o bacon. Borde jag hoppa fettkaffet?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, skippa mellanmålen och försök att äta högst tre gånger per dag. (vad äter du för mellanmål?) Använd nån app så att du ser ungefär hur du ligger till med fördelning av protein/fett/kolhydrater. Det kan ge en aha-upplevelse.

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Camilla. Gustavsson sade:

Hej 

jag går inte ner i vikt. Tvärtom. Jag ökar. Har insett sen jag började följa er för en vecka sen att jag dricker för lite vatten och äter för mkt mellanmål. Jag väger 68 och vill gå ner ca 5 kg. Jag är aktiv. 
min fråga är: jag startar dagen med en fettkaffe (ägg, smör o kaffe) vid 06:30. Sen äter jag frukost på jobbet vid 09:00 jobbar på hotell så det blir ägg o bacon. Borde jag hoppa fettkaffet?

Du väger 68 och vill gå ner 5 kg. Tyvärr är det inte säkert att du och din kropp har samma åsikt angående vikten. Hur lång är du? LCHF är inte bara viktnedgång utan snarare viktreglerande. Hoppa över fettkaffet. Då får du längre dygnsfasta och det i sej kan ha effekt på vikten.

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Använd måttband i stället för våg för att mäta förändrinng!
Som Katerina skriver så kan man mycket väl tappa kroppsfett och bygga muskler samtidigt, vilket gör att man blir smalare men väger detsamma som tidigare.

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2020-04-22 at 07:18, Camilla. Gustavsson sade:

Hej 

Med tanke på att du äter äggobacon på jobbet vad är det då får ide att äta frukost?

Jag älskar äggobacon som frukost när jag bor på hotell vid 9-10!

Iomed att du äter äggobacon till frukost, varför ytterligare en frukost.. menna det handlar ju bara om någon timma.

Oså vad äter du därefter, jag äter max två måltider per dag, likaså på hotell, frukost och sen sen middag, bäst på Nordic Choise hotell med "enkel middag" på kvällen!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg