Gå till innehåll

Recommended Posts

16 hours ago, al@j said:

Att du tycker den var värdelös säger mer om dig än om artikeln. Med allt jag läst om Covid 19  och virus samt sett hur det ser ut på sjukhus i dag så är min övertygelse att det handlar om ekonomi.

Min bild också (att detta är en tillverkad situation), men det är ju naturligtvis mycket provocerande för många. Det är ju också provocerande för många att det skulle vara några problem med Livsmedelsverkets kostråd, Statiner eller teorierna och behandlingen av Cancer.

En mycket bra video där en läkare går igenom problematiken kring denna pandemi och det påstådda virus som orsakar den

• Gilla 1
  • Haha 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svar 346
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Krollilja läste jag. 🤣

På Kings Collage i London har man utarbetat ett utmärkt system, som på ett sofistikerat sätt delar upp Covid-19-virusets olika symtom i sex olika grupper (tre milda, tre allvarliga). Som jag ser det k

Ur Vårdfokus: "Bland dem som dött med bekräftad covid-19 utanför sjukhusen i Östergötland hade en majoritet bakomliggande sjukdomar, hög ålder, betydande skörhet och sedan tidigare en kort förvän

Posted Images

Min åsikt om detta ... Helt oseriöst!

( Har svårt att se kopplingen till Livsmedelsverkets kostråd )

• Gilla 4
Länk till inlägg
7 timmar sedan, Peter B sade:

Min åsikt om detta ... Helt oseriöst!

( Har svårt att se kopplingen till Livsmedelsverkets kostråd )

Följer du livsmedelsverkets kostråd så får du garanterat högt blodsocker och dåligt immunförsvar. Det finns bara en sak att säga, det är dags att vakna Peter.

Länk till inlägg

Al nu får det räcka med länkar som säger att det är vacciner och 5G som på något sätt ligger bakom viruset. Jag tog bort den sista. Du har fått säga att du tycker det. Det räcker nu. Forumet är ingen allmän plats för diverse konspirationsteorier. Respektera detta.

• Gilla 5
  • Tack! 1
Länk till inlägg
On 4/6/2020 at 10:34 AM, patrix said:

Nja, när en läkare har lektioner i biokemi blir det ungefär som om en biokemist skulle förklara hur man gör en hjärttransplantation. En kirurg vore ett bättre alternativ för det sistnämnda och en biokemist för det första. 

• Gilla 3
Länk till inlägg

Tips på 2 mycket bra och intressanta intervjuer med 2 vetenskapsmän som vet vad de pratar om. 
Riktigt trevligt att lyssna på dessa kunniga istället för att läsa massa brus från självutnämnda pandemiexperter i diverse ledare och kommentarsfält.

De är ganska långa, den första ca. 1h  och den andra 41m, men väl värda tiden. 

Min egna slutsats är att Sverige gör rätt och att detta, i Sverige, kommer att vara över innan sommaren. Problemet för vår ekonomi är nog snarare andra länder som plattat kurvan för mycket...

Länk till inlägg
On 2020-03-29 at 12:20, Nils Engström sade:

Just att det rör sig om ett mycket stort basmaterial i Italien (i storleksordning fyra, fem gånger högre medeltal för dödsfall än övriga länder, ger anledning till funderingar i den riktning du tar upp.

Ser man på variationen i Sverige, kan man visserligen se stora avvikelser i region efter region, som finns anledning att fundera över:

https://forum.kostdoktorn.se/topic/16135-stora-coronatråden/?do=findComment&comment=161402

Likväl avviker våra medeltal för hela landet kraftigt från italienarnas. Tiden får utvisa om vi kommer att närma oss Italienarna när Sverige kommit i samma utvecklingsfas. Av utvecklingen hittills att döma förefaller det inte så.

Jag är ganska säker på att det är deras rökande som är det stora orsaken till deras höga andel dödsfall. Rökning är en riskfaktor, och italienska män rökte mer än de flesta under 40, 50, och 60-talen. Nu är dessa rökande män som började röka på 40-talet, 75-plus och har diverse riskfaktorer orsakade av rökningen.
Det var ganska stor skillnad i antal rökande män jämfört med kvinnorna, det kanske kan förklara en del av skillnaden i dödlighet. 

http://www.niussp.org/article/smoking-in-italy-since-world-war-iifumer-en-italie-depuis-1950/?print=print

Länk till inlägg
1 timme sedan, The Biochemist sade:

Nja, när en läkare har lektioner i biokemi blir det ungefär som om en biokemist skulle förklara hur man gör en hjärttransplantation. En kirurg vore ett bättre alternativ för det sistnämnda och en biokemist för det första. 

Rolig jämförelse. Personligen är jag övertygad om att du som kan hur kroppen fungerar kemiskt skulle lätt kunna bli en bra kirurg. Du går en kurs hos slaktaren så du får lära dig att hantera en kniv och så fortsätter du med dina nya kunskaper på människor osv.🙃

• Haha 1
Länk till inlägg
6 timmar sedan, Cyberknutte sade:

ganska säker på att det är deras rökande som är det stora orsaken till deras höga andel dödsfall.

Ja och allmänt rökiga miljöer, medelhavskosten som våra kostrådgivare talar sig varma för, sociala kontakter på trottoarkrogarna. Inte att förglömma att flera än två generationer ofta bor gemensamt och tätt i små utrymmen. Statistiken över andelen statiner, blodtrycksmediciner och annat de får i sig är knapphändig.

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Peter B sade:

Al nu får det räcka med länkar som säger att det är vacciner och 5G som på något sätt ligger bakom viruset. Jag tog bort den sista. Du har fått säga att du tycker det. Det räcker nu. Forumet är ingen allmän plats för diverse konspirationsteorier. Respektera detta.

Den länk du tog bort innehöll 102 underrubriker med länkar som stödde åsikterna. Jag tycker fortfarande att forumets medlemmar skall få ta del av den informationen som finns. Har inte läst någonstans att 5G ligger bakom viruset möjligtvis har någon uttalat att vi kan bli skadade av 5G tekniken vilket jag inte vet. Jag minns hur det var när debatten var om dessa som var elöverkänsliga. Vacciner har inte skapat något virus däremot så skadar det ditt immunförsvar och kan ställa till med mycket problem, narkolepsi bara för att nämna något.

Länk till inlägg

Al respektera ett fattat beslut. Du har redan länkat mer än någon annan här. Argumentera med egna ord om du vill framföra något ytterligare. Ingen vidare diskussion om detta beslut i tråden, tack.

• Gilla 4
  • Tack! 1
Länk till inlägg

I Sverige kan vi spekulera hur vi vill, men de drastiska siffrorna i Italien ger knappst anledning till större avvikelser i fördelaktig riktning för Sverige!

1677848456_ScreenHunter_2047Apr_0902_47.thumb.jpg.2931007827974b1a19e7762e616f3451.jpg

Fortfarande efterfrågar vi underlag i form av information om typ av medicinering och behandlade sjukdomar för de avlidna, knappast särskilt svårt att ta fram i Sverige. Grafer av ovanstående slag utgör annars enbart "död" statistik som inte ger minsta anvisning om orsakssambanden eller förklaring till de 85 % av åldringarna som (enligt tidigare statistik) överlever. Nu - dagsläget 6:e april - säger statistiken att 60% av 80-90-åringarna överlever. Sannolikt menar man av de kända fallen som konstaterats smittade (intressant då om konstaterandet om smittan tillkommit först efter dödsfallet. Mörkertalet är i varje fall mycket stort.  Viktigt med en mer fullödig information för oss äldre som fortfarande är i livet att anpassa oss till. Det är nu - inte efter vår död som den informationen är mest värefull!1935437999_ScreenHunter_1904Jan_1022_48.jpg.04a599b22ce1fbbf9451d96b07b44cf3.jpg

Länk till inlägg

Hoppsan, här blev det plötsligt "VoF stämning". Intressant. Ska vi dela ut "Årets förvillar pris" till Dr Stefan Lanka kanske? Visserligen är han doktor i virologi, men han säger ju något så dumt som att sjukdomsframkallande virus inte existerar! Se videon nedan (om den nu får vara kvar). Nä så här gör vi inga framsteg. Man måste våga titta på det som är udda och kunna diskutera. Kanske det är så att det inte bara är kolesterolhypotesen som är tokig inom medicinen?

Edit: Om ni vill citera ett inlägg med en video som denna så kan ni väl tänka på att ta bort själva videon i citatet.

Länk till inlägg
29 minuter sedan, patrix sade:

Hoppsan, här blev det plötsligt "VoF stämning". Intressant. Ska vi dela ut "Årets förvillar pris" till Dr Stefan Lanka kanske? Visserligen är han doktor i virologi, men han säger ju något så dumt som att sjukdomsframkallande virus inte existerar! Se videon nedan (om den nu får vara kvar). Nä så här gör vi inga framsteg. Man måste våga titta på det som är udda och kunna diskutera. Kanske det är så att det inte bara är kolesterolhypotesen som är tokig inom medicinen?

Håhåjaja! 

Länk till inlägg
On 4/8/2020 at 9:39 AM, Cyberknutte said:

Tips på 2 mycket bra och intressanta intervjuer med 2 vetenskapsmän som vet vad de pratar om. 
Riktigt trevligt att lyssna på dessa kunniga istället för att läsa massa brus från självutnämnda pandemiexperter i diverse ledare och kommentarsfält.
De är ganska långa, den första ca. 1h  och den andra 41m, men väl värda tiden.
Min egna slutsats är att Sverige gör rätt och att detta, i Sverige, kommer att vara över innan sommaren. Problemet för vår ekonomi är nog snarare andra länder som plattat kurvan för mycket..

Jag noterar att den ena har koppling till Stanford University och den andra till Rockefeller Institute. Experter från dessa håll har inte direkt gjort något lysande jobb vad det gäller att klä av de felaktiga kostråden eller den obekräftade kolesterolhypotesen. Jag säger inte att de har fel i denna fråga eftersom jag inte faktakollat, men det kan ju vara bra att ha sånt här i åtanke när man gör sin egen research och stöter på diamentralt motsatta uppgifter från olika experter. Exempelvis Dr Lanka, Dr Kaufman och Prof Bhkadi har ju en helt annan syn.

• Boom 1
Länk till inlägg

OK enligt vad han sa i videon så får man mässlingen genom att vara separerad från något eller någon man älskar.  och om man bastar så gör man av sig med  gifterna så man borde då inte kunna få t ex mässlingen.  

Detta var troligtvis det mest foliehattiga jag någonsin hört....

• Gilla 1
Länk till inlägg
26 minuter sedan, patrix sade:

Jag noterar att den ena har koppling till Stanford University och den andra till Rockefeller Institute. Experter från dessa håll har inte direkt gjort något lysande jobb vad det gäller att klä av de felaktiga kostråden eller den obekräftade kolesterolhypotesen. Jag säger inte att de har fel i denna fråga eftersom jag inte faktakollat, men det kan ju vara bra att ha sånt här i åtanke när man gör sin egen research och stöter på diamentralt motsatta uppgifter från olika experter. Exempelvis Dr Lanka, Dr Kaufman och Prof Bhkadi har ju en helt annan syn.

Det krävs alltid ett öppet sinne om man skall ha en chans att lära sig något och inte låsa sig fast vid sina förutfattade tankar.

• Gilla 1
Länk till inlägg
On 2020-04-08 at 09:39, Cyberknutte sade:

brus från självutnämnda pandemiexperter

Möjligheten för lekmän att ha tungt vägande synpunker på ett område som kräver djupgående kunskap för förståelse experter emellan och dessutom ger anledning till stor diskussion mellan dem, ger anledning till jämförelse med Albert Einsteins diskussion med den hundrahövdade gruppen motståndare till relativitetsteorin. Deras konsensusdokument, trots 100 namnteckningar, visade sig vara värdelöst, när Einstein ganska snart visade sig ha rätt.

Intressant att följa diskussionen - den är sannolikt inte avslutad på länge.

P.S.

Knut Wittkowski ligger kunskapsmässigt långt framme. Han har insett att lösningen ligger inom området matematik (statistik). Han förefaller kunna sitt område. Hans rekommendation förefaller optimal för länder med effektiv sjukvård (läs=många intensivvårdplatser) typ den tyska:

- håll skolorna öppna

- se till att de unga och deras föräldrar snabbt blir smittade och immuna

- avskilj äldre i hemmen

- vänta ut 60 - 80 % immunitet

- statistiskt kommer pandemin att dö ut

Håll politikerna borta från beslutsprocessen. I annat fall kommer pandemin att fortsätta och återkomma i vågor (kommande höst/vår eller längre).

Sverige????

• Gilla 1
Länk till inlägg
5 hours ago, Cleppa said:

OK enligt vad han sa i videon så får man mässlingen genom att vara separerad från något eller någon man älskar.  och om man bastar så gör man av sig med  gifterna så man borde då inte kunna få t ex mässlingen.  

Detta var troligtvis det mest foliehattiga jag någonsin hört....

Det var det alltså? En domstol i Tyskland höll dock med Dr Lanka i att mässlingviruset aldrig identifierats så man kan ju med fog hävda att idén att mässlingen orsakas av ett aldrig upptäckt virus är lika "foliehattig".

För inte allt för länge sedan i en värld befolkad av människor lika intelligenta som vi borrade man hål i huvudet på patienter för att släppa de onda andar som man på den tiden ansåg orsakade sjukdom. Och man blev säkert kallad en dåre om man hade synpunkter på detta.

• Gilla 1
Länk till inlägg
4 minuter sedan, patrix sade:

En domstol i Tyskland höll dock med Dr Lanka i att mässlingviruset aldrig identifierats så man kan ju med fog hävda att idén att mässlingen  orsakas av ett aldrig upptäckt virus är lika "foliehattig".

Det förefaller dock som om han förlorade till en svensk läkare som antagit vadet:

https://www.thelocal.se/20150320/sweden-doctor-in-huge-measles-court-case-win

Länk till inlägg
1 timme sedan, patrix sade:

Det var det alltså? En domstol i Tyskland höll dock med Dr Lanka i att mässlingviruset aldrig identifierats så man kan ju med fog hävda att idén att mässlingen orsakas av ett aldrig upptäckt virus är lika "foliehattig".

För inte allt för länge sedan i en värld befolkad av människor lika intelligenta som vi borrade man hål i huvudet på patienter för att släppa de onda andar som man på den tiden ansåg orsakade sjukdom. Och man blev säkert kallad en dåre om man hade synpunkter på detta.

Dock lyder inte psykiatri under kategorin naturvetenskap, inte ens i den mildaste närhet, aldrig gjort och kommer aldrig heller att göra - bara något jag menar att man generellt bör hålla i minnet vid diskussioner. Eller så kan man låta bli men smakligt att ta reda på att psykiatri alltid varit något (en avart) som katten släpat in... 

Detsamma kan inte sägas om mässlingen , vattenkoppor o.dyl. som är fysiologiska tillstånd där objektiv kunskap finns som underlag (om så att just jag inte är den som besitter de rätta kunskaperna som krävs, eller äger den kunskapsbank som ändock utgjort basen för att dra igång vaccinationer för sjukdomar som drabbar rätt så allvarligt, om jag förstått det rätt. jag har iaf haft vattenkoppor och kommer aldrig glömma dess vidriga och hotande tillstånd!) 

På samma sätt är barnafödandet också ett naturligt tillstånd, likväl ett tillstånd där kvinnan kan sägas stå med en fot i graven, varför särskild medicinsk tillsyn påkrävs.. naturen är fiffig.. men allt går inte alltid på räls för den sakens skull. Naturen kan således behöva lite hjälp på traven med de medel som emellanåt kan ses som tämligen saliggörande "i, det stora hela" 

Länk till inlägg
31 minutes ago, Gemma said:

Dock lyder inte psykiatri under kategorin naturvetenskap, inte ens i den mildaste närhet, aldrig gjort och kommer aldrig heller att göra - bara något jag menar att man generellt bör hålla i minnet vid diskussioner. Eller så kan man låta bli men smakligt att ta reda på att psykiatri alltid varit något (en avart) som katten släpat in... 

Detsamma kan inte sägas om mässlingen , vattenkoppor o.dyl. som är fysiologiska tillstånd där objektiv kunskap finns som underlag (om så att just jag inte är den som besitter de rätta kunskaperna som krävs, eller äger den kunskapsbank som ändock utgjort basen för att dra igång vaccinationer för sjukdomar som drabbar rätt så allvarligt, om jag förstått det rätt. jag har iaf haft vattenkoppor och kommer aldrig glömma dess vidriga och hotande tillstånd!) 

På samma sätt är barnafödandet också ett naturligt tillstånd, likväl ett tillstånd där kvinnan kan sägas stå med en fot i graven, varför särskild medicinsk tillsyn påkrävs.. naturen är fiffig.. men allt går inte alltid på räls för den sakens skull. Naturen kan således behöva lite hjälp på traven med de medel som emellanåt kan ses som tämligen saliggörande "i, det stora hela" 

Förstår nog tyvärr inte vad du vill säga här, men som tydligt framgår i intervjun med Dr Lanka så ifrågasätter han naturligtvis inte mässlingen eller andra sjukdomars existens. Det han påtalar är att den förmodade orsaken - virus, saknar evidens och då  blir naturligtvis det profylax - vaccination som man använder utifrån detta förmodade orsakssamband problematiskt.

Jämför med kolesterolhypotesen. Om denna saknar evidens så är kolesterolsänkande preparat sannolikt inte ändamålsenliga.

• Gilla 1
Länk till inlägg
26 minuter sedan, patrix sade:

Förstår nog tyvärr inte vad du vill säga här, men som tydligt framgår i intervjun med Dr Lanka så ifrågasätter han naturligtvis inte mässlingen eller andra sjukdomars existens. Det han påtalar är att den förmodade orsaken - virus, saknar evidens och då  blir naturligtvis det profylax - vaccination som man använder utifrån detta förmodade orsakssamband problematiskt.

Jämför med kolesterolhypotesen. Om denna saknar evidens så är kolesterolsänkande preparat sannolikt inte ändamålsenliga.

Äsch att jag drog in den psykiatriska "grenen" i mitt inlägg var mest reaktion över att du nämnde trepanering av skallar i psykiatriskt syfte, fast du skriver "onda andar" så ser jag inga tvivel om att du åsyftade psykiatrisk metodik dit även ECT ingår eftersom man säger sig vilja "göra bra" mot något "ont" eller "dåligt" inuti huvuden. Etc.

Så låt oss inte hänga upp oss vid det. Gällande mässlingen, behöver jag definitivt läsa på innan jag kan uttala mig säkert om Dr Lankas fynd. Jag är inte beredd att ignorera sådan rapport.. eftersom man visade rätt ordentlig villrådighet vid svininfluensan härom året.. och att så mycket mörkas, redan det väcker naturligtvis frågor och spekulationer till liv, men att bedöma Dr Lankas saklighet, kan ev. kräva att man själv besitter rätt fördjupad kunskap i virologi immunologi och sjukdomslära - tyvärr befinner jag mig inte i det stallet. 

Samtidigt lockar inte tanken på att vi inom kanske snar framtid, blir tilltvingade obligatorisk corona-vaccination.. jag anser någonstans att förvirringen fortfarande är nästintill total. Vad gäller coronan, litar m.a.o inte 100% på medieflödet, jag menar.. vad vet alla dessa mediokra journalister mer än mig.. inte ett jota mer. Deras uppdrag är ändå redan så urholkat det kan bli. Så det är svårt att egentligen "bedöma" coronan, tycker jag. När man saknar nödvändiga spetskunskaper.  Utöver redan förankrade baskunskaper och då menar jag inte gymnasiekompetens eller har läst en massa artiklar eller är jätteintresserad-nivån. 

Länk till inlägg
On 2020-04-05 at 21:28, MariaF sade:

Behovet av tillskott kommer sig nog av att jordarna utarmats av dagens odlingsmetoder, både matjordslagrets tjocklek och näringsinnehållet samt taskig djuruppfödning/djurfabriker där djuren inte får bra och artegen föda.

Visst är det så att djuren idag äter spannmål med mycket lektiner så köttet blir inte lika "friskt" som det var tidigare i historien när de betade fritt på åkrar. Det mest som vi odlar idag är naturligtvis skadat av odlingssätt och produktivitets utvecklingen där mängden och härdigheten prioriteras före kvaliteten. I min tankevärld så kommer inte ätandet av olika vitaminpreparat vara det som håller oss friska, utan hur vi håller vårt blodsocker på en jämn och för hållandevis låg nivå, och kroppen inte behöver kalla på det skadliga insulinet så ofta, och grunden till att insulinet inte behöver tillkallas råkar vara mat av den "gamla typen", Paleo eller typ Lchf det kommer att vara tillräckligt enligt mig. Det pratas också om att vi skall äta vitaminer eller grönsaker med  antioxidanter, men det finns t.o.m. vetenskapliga fakta att det driver cancertumörer eller i bästa fall händer inget.

• Gilla 2
Länk till inlägg

I min tankevärld ska vi äta sådant som ger oss byggstenar, dvs näring. Enbart blodsockerkontroll kommer inte att hjälpa även om det är en del av att hålla sig frisk. Avgiftningen kräver folat (B9) och det hittar man främst i gröna blad. Av detta tillverkar kroppen själv vissa antioxidanter, tex glutation. Har man autism kan kroppens förmåga att metylera B9 vara nedsatt och då fungerar inte avgiftningen varför tillskott av typen metylfolat kan vara lösningen för att just glutation är en oerhört viktig antioxidant för just avgiftning. 
Problemet med vetenskapen idag är att det finns så många olika saker man kan bevisa om man vill det, antingen genom att utelämna info eller utgå från en viss förutsättning, typ som när man kom fram till att fet mat från snabbmatskedjan är dålig men "glömde" att pommes frites:en visst innehöll potatis också (förutom billig olja). Med andra ord kan man inte riktigt lita på forskningen men försöka ta in både för och emot och dra egna slutsatser, något som kan vara nog så svårt när man redan är vinklad åt ena eller andra hållet.

• Gilla 1
  • Tack! 2
Länk till inlägg

Jag tycker också att det är intressant att män drabbas hårdare än kvinnor det borde absolut kunna ge ledtrådar till hur Coronaviruset fungerar.

Det enda jag gör praktiskt åt detta med viruset är nog att jag supplementerar lite mer än vanligt ( Zink, Magnesium, D, K EPA/DHA, B-Complex  och ett "Allt-i-ett" ). Det gör antagligen ingen större nytta men skulle man råka ha en brist någonstans så är det nog snarast en fördel. :)

image.png

• Gilla 1
Länk till inlägg
2 timmar sedan, MariaF sade:

I min tankevärld ska vi äta sådant som ger oss byggstenar, dvs näring. Enbart blodsockerkontroll kommer inte att hjälpa även om det är en del av att hålla sig frisk. Avgiftningen kräver folat (B9) och det hittar man främst i gröna blad. Av detta tillverkar kroppen själv vissa antioxidanter, tex glutation. Har man autism kan kroppens förmåga att metylera B9 vara nedsatt och då fungerar inte avgiftningen varför tillskott av typen metylfolat kan vara lösningen för att just glutation är en oerhört viktig antioxidant för just avgiftning. 
Problemet med vetenskapen idag är att det finns så många olika saker man kan bevisa om man vill det, antingen genom att utelämna info eller utgå från en viss förutsättning, typ som när man kom fram till att fet mat från snabbmatskedjan är dålig men "glömde" att pommes frites:en visst innehöll potatis också (förutom billig olja). Med andra ord kan man inte riktigt lita på forskningen men försöka ta in både för och emot och dra egna slutsatser, något som kan vara nog så svårt när man redan är vinklad åt ena eller andra hållet.

Jag är nog en av de sista personerna som "hänger upp", mitt liv på vetenskapliga fakta, jag har under mitt 64 åriga liv trott på "vetenskapliga fakta" i ungefär 55 år, när jag nogsamt har tagit bort fett, ätit massor av fullkornsprodukter, grönsaker o frukt för att få i mig vitaminerna för hälsan utan framgång. När jag sedan äter förhållandevis ensidigt, tagit bort all frukt, inget bröd på våra sädesslag, äter kanske 200-300gram grönsaker i veckan, så svarar kroppen med hälsa, och där en av hälsoaspekterna är att virus och bakterier inte fäster, vilket är skönt i coronatider. Om ex. grönsaker skulle vara lösningen på hälsa då skulle vegetarianer var väldigt friska, men det ser jag inte, lite raljerande, men kan det vara så att ju mera av dagens hälsosam mat med grönsaker och vitaminer desto mera utbrändhet, psykiska problem, allergier och sedan våra s.k.vällevnadssjukdomar, jag har utvecklat mina tankar i en liten bok,En Annorlunda Otrolig Hälsoresa, där jag verkligen läser mellan raderna och ifrågasätter vad som vetenskapen påstår

• Gilla 4
Länk till inlägg

12 minuter sedan, Leo Kiuru sade:

Jag har utvecklat mina tankar i en liten bok,En Annorlunda Otrolig Hälsoresa, där jag verkligen läser mellan raderna och ifrågasätter vad som vetenskapen påstår

Det var väldigt försiktigt sätt att göra reklam för sin bok. Grattis till boken :)

• Gilla 2
Länk till inlägg
28 minuter sedan, Leo Kiuru sade:

Om ex. grönsaker skulle vara lösningen på hälsa då skulle vegetarianer var väldigt friska, men det ser jag inte,

Nej precis, eftersom de saknar byggstenar/näring i form av fettsyrorna EPA och DHA och lastar sig med både socker och oxalater. 

• Gilla 4
Länk till inlägg
1 timme sedan, Peter B sade:

Jag tycker också att det är intressant att män drabbas hårdare än kvinnor det borde absolut kunna ge ledtrådar till hur Coronaviruset fungerar.

Sannolikt ligger problem och lösning på ett helt annat plan än det på vilket sjukvården jorden runt i huvudsak felaktigt tillämpar (efter vilken andningshjälpen i slutskedet felaktigt bedrivs). Om det främsta problemet egentligen inte utgörs av lunginflammation utan, som rader av läkare med virussmittade patienter upptäckt, sanningen finns att söka på annat håll enligt nedan:

https://www.realclearpolitics.com/video/2020/04/08/dr_cameron_kyle-sidell_does_covid-19_really_cause_ards_acute_respiratory_distress_syndrome.html

kan forumets medlemmar åtminstone vara positiva på en punkt - att prioriteringen av immunförsvaret ligger främst i kön, bland de åtgärder som kan motverka att virusangrepp överhuvudtaget uppstår (vid lättare sådant) eller medverka till att åtgärda ett mer massivt angrepp (dose response anses av många experter ha stor betydelse). LCHF har bl.a. sin styrka på immunförsvarssidan.

För äldre forummedlemmar, som tidigare låtit sig luras att acceptera statiner till att reducera leverns produktion av ett av de viktigaste reparationsmedlen kroppen förfogar över - kolesterolet (främst LDL) - förmodar jag för länge sedan tagit lärdom och satt ut statinerna (undantaget den som av genetiska skäl har mycket stor överproduktion av kolesterol).

Hittills har vi på forumet sett mycket lite av medlemmar på vilka sjukdom brutit ut - även i högre ålder. Det kan statistiskt tyda på positiva effekter av LCHF.

• Gilla 2
  • Tack! 1
Länk till inlägg
1 timme sedan, Leo Kiuru sade:

Jag är nog en av de sista personerna som "hänger upp", mitt liv på vetenskapliga fakta, jag har under mitt 64 åriga liv trott på "vetenskapliga fakta" i ungefär 55 år, när jag nogsamt har tagit bort fett, ätit massor av fullkornsprodukter, grönsaker o frukt för att få i mig vitaminerna för hälsan utan framgång. När jag sedan äter förhållandevis ensidigt, tagit bort all frukt, inget bröd på våra sädesslag, äter kanske 200-300gram grönsaker i veckan, så svarar kroppen med hälsa, och där en av hälsoaspekterna är att virus och bakterier inte fäster, vilket är skönt i coronatider.

Men det du påpekar visar ju faktiskt att du slutligen utgått från "vetenskapliga fakta" verifierade sedan minst två decennier tillbaka. Om du menar att t.ex. kolesterolhypotesen lurat skjortan av läkare och patienter i ett halvsekel och tidigare några av oss andra, som nu kommit tillrätta med verkliga fakta, är en annan sak. Det kan du knappast skyllas för. Något borde vi kunna lita på sjukvården för.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Hade för tio minuter sedan ett samtal med en god vän som är läkare. I sin tur hade vederbörande ett samtal med en nära bekant som tjänstgör som läkare på en krisavdelning. Beskedet därifrån var att situationen ser mycket mörk ut just nu. Patienter "dör som flugor" dödskurvan går spikrakt uppåt och vårdplatserna tar slut - de militära vårdplatserna ser inte ut att räcka till med nuvarande påfyllningstakt.

Vi har ju hört hur man i olika länder tvingas till massbegravningar, eftersom man inte kan ta hand om alla lik. Vad har det blivit av ansvariga i Sverige som i inledningsskedet inte ansåg någon krissituation föreligga?

Mitt påpekande att rutinerna för andningshjälp sannolikt är till skada för patienterna, verkar vara helt okänt. Dvs. att det normala skälet till andningshjälp (att lungmusklerna är uttröttade och behöver maskinell hjälp) inte stämmer med erfarenheterna runt normal lunginflammation. Coronapatienternas lungmuskulatur är inte uttröttad. Oavsett maskinell hjälp, går syrgasnivån snabbt ner och patienten dör av syrgasbrist.

Tror någon att Sveriges läkarkår tar sig tid att informera sig på nätet av internationella erfarenheter? 

Det verkar alltså som om det stämmer att Sverige inte  ligger bättre till än Italien!

2010698120_ScreenHunter_2047Apr_0902_47.

Länk till inlägg

Men vad säger siffrorna? Procent av antal avlidna? Hur många individer är det då? Och dör de AV coronaviruset eller MED coronaviruset? Det redovisas tydligen olika i olika länder och påverkar ju också dödstalen. Förbaskade statistik! Inte lätt att veta om man jämför äpplen och päron eller äpplen och elefanter. :(

• Gilla 4
  • Boom 1
Länk till inlägg
1 timme sedan, MariaF sade:

Men vad säger siffrorna? Procent av antal avlidna? Hur många individer är det då? Och dör de AV coronaviruset eller MED coronaviruset? Det redovisas tydligen olika i olika länder och påverkar ju också dödstalen. Förbaskade statistik! Inte lätt att veta om man jämför äpplen och päron eller äpplen och elefanter. :(

Idag, 11 april

- 887 döda

- 10 151 smittade

- 8,7  % avlidna   (Italien ca 10 %)

Så vilka beskrivningar vi än anför för Italien, dess rökiga miljöer, kost, familjesituation, trångboddhet, sociala system och sjukvård, kan vi knappast slå oss för bröstet.

Statistiken i Sverige rör påträffade fall levande och döda!

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Länk till inlägg

Ok, så dödstalen i antal individer är lika i Sverige och Italien? Testar vi ens alla så vi vet hur många smittade vi har?

• Förvirrad 1
  • Boom 1
Länk till inlägg
24 minuter sedan, MariaF sade:

Ok, så dödstalen i antal individer är lika i Sverige och Italien? Testar vi ens alla så vi vet hur många smittade vi har?

Man har ju slutat testa - tar bara emot dem som anmäls sjuka - de testas. I vanlig ordning låter man mörkertalet vara okänt. Planer finns på att återuppta tester så att man statistiskt skall kunna beräkna det verkliga läget.

Intressant vore om man undersökte vilka sjukdomar och inte minst vilka läkemedel som de avlidna använt. Inte minst intressant hur mycket statiner som tillåtits fördärva produktionen av kolesterol - oerhört viktigt för immunförsvaret.

• Ledsen 1
Länk till inlägg

Läkare över världen börjar märka vad som egentligen pågår - Fake News!

Världens medier gör allt för att blåsa upp detta fast verkligheten är en annan. Dags att vakna upp...

Titta 4.30 in på videon. 

• Tack! 1
Länk till inlägg
1 timme sedan, patrix sade:

Läkare över världen börjar märka vad som egentligen pågår - Fake News!

Världens medier gör allt för att blåsa upp detta fast verkligheten är en annan. Dags att vakna upp...

Det som omtalas i videon om ett barn etc. drunknar i övrigt brus - min uppfattning. Mer intressant är att följa erfarenheterna som undertrycks (icke-falsk info). De som vissa läkare fått under behandlingen av virusdrabbade och som sannolikt medfört onödiga dödsfall. Patienter som dör av syrgasbrist trots meningslös andningshjälp (då problemet inte legat på trötta lungmuskler).

• Gilla 1
Länk till inlägg

Nils, det intressantaste att  räkna innan man fått tester i stor skala på antikroppar, tycker jag,  är antalet döda i Covid per miljoner invånare och där ser det mycket bättre ut för Sverige än Italien, Spanien och Frankrike just nu men samtidigt ser det också betydligt sämre ut för Sverige än många andra länder. Den siffran berättar nog ganska väl hur man har lyckats begränsa smittan.  Men facit kommer ju först när det här är över... jag tror inte egentligen att någon vågar slå sig för bröstet just nu.

Sen när man kan räkna ut hur många som haft Covid i ett land och kan dividera det med antalet döda så skulle det förvåna mig om den siffran skiljer sig jättemycket mellan olika länder i Europa. En inte en alltför djärv gissning är väl att länders åldersprofil spelar störst roll tillsammans med hur man rent "tekniskt" har definierat att någon har dött i Corona och inte av något annat.

image.png

Patrix, dina minst sagt skumma teorier om att virus saknar evidens ger jag inte mycket för ( Ljuger du medvetet om vad den "högre" domstolen kom fram till gällande Dr Lankas "utmaning" ? ). Men en sak som jag tror kan komma att överraska många är vart överdödligheten kan komma att hamna (Hur många fler som dör nu under tiden med Corona jämfört med hur många som dör annars). Men samma sak med detta. Det kan man först dra slutsatser om när detta är över.

• Gilla 3
Länk till inlägg
1 hour ago, Peter B said:

Patrix, dina minst sagt skumma teorier om att virus saknar evidens ger jag inte mycket för ( Ljuger du medvetet om vad den "högre" domstolen kom fram till gällande Dr Lankas "utmaning" ? ). Men en sak som jag tror kan komma att överraska många är vart överdödligheten kan komma att hamna (Hur många fler som dör nu under tiden med Corona jämfört med hur många som dör annars). Men samma sak med detta. Det kan man först dra slutsatser om när detta är över.

"Minst sagt skumma", "Ljuger medvetet"...

https://learninggnm.com/SBS/documents/i_virus-trial.html

Länk till inlägg

Ditt påstående om Dr Lanka (citat från ovan):

" En domstol i Tyskland höll dock med Dr Lanka i att mässlingviruset aldrig identifierats ..."

Domstolens slutsats var:

Oberlandesgericht motiverade med  att sponsorn (Dr Lanka) bestämmer reglerna och vad han betalar för.

https://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.gerichtsprozess-wegen-masernvirus-impfgegner-muss-nicht-zahlen.bb511ac6-bc8f-416b-afe0-e4ab91880cc1.html

Rätten baserade inte beslutet på sakfrågan (även om sakfrågan diskuterades under förhandlingarna) vilket gör ditt citat direkt felaktigt eller åtminstone kraftigt missledande. Man kan inte rycka några citat från själva förhandlingarna och därmed påstå att domstolen stödde tesen "att mässlingviruset aldrig identifierats"

Vidare skrev du: 
"Ja det faktum att Lanka då överklagade till högre instans och fick rätt, mörkar man i systemmedia"

Länken ovan som kommenterar domstolens utslag kommer från "systemmedia".

Jag sätter punkt för mitt engagemang i den här frågan där om du inte hittar något gravt felaktigt i det jag skrivit ovan? 

Länk till inlägg
4 hours ago, Nils Engström said:

Det som omtalas i videon om ett barn etc. drunknar i övrigt brus - min uppfattning. Mer intressant är att följa erfarenheterna som undertrycks (icke-falsk info). De som vissa läkare fått under behandlingen av virusdrabbade och som sannolikt medfört onödiga dödsfall. Patienter som dör av syrgasbrist trots meningslös andningshjälp (då problemet inte legat på trötta lungmuskler).

Ja det är din uppfattning. Min uppfattning är densamma som läkarens på filmen - Om man inte inte fattar att något är galet nu då har man problem.

Dödsstatistiken under denna sk Covid19 pandemi skiljer sig inte från tidigare år. Den är snarare lägre. En läkare uttryckte sig så här: "Ett mirakel har inträffat. Ingen dör av vanliga orsaker längre, alla dör istället av Covid19."

Och sen har vi ett Youtube och sociala medier som översvämmats av folk som filmar tomma sjukhus och läkare och experter som uttrycker tvivel. 

Men visst. Vill man fortfarande tro på media och Folkhälsoinstitutet så får man göra det. Det är ett fritt land. Man får tro på tomten och livsmedelsverket också om man vill.

Länk till inlägg
1 timme sedan, Peter B sade:

det intressantaste att  räkna innan man fått tester i stor skala på antikroppar, tycker jag,  är antalet döda i Covid per miljoner invånare

Något tveksamt!

1. Andelen döda per miljon utgör ju främst ett mått på virusspridningen (kulturellt/socialt/täthets/åldersfördelningen i landet)

2. Andelen döda per konstaterat antal sjuka är delvis ett mått enligt (1) men med tonvikt på åldersfördelning och vårdresurser.

Först om åldersfördelningen är likartad i olika länder kan rättvisande jämförelser göras. Åldersfördelningen Italien/Sverige är likartad med någon övervikt äldre i Italien. Därför ligger våra länder tyvärr nära varandra. Det uttalande som vår statsepidemiolog i ett tidigt skede uttalade om att Sverige inte skulle drabbas särskilt hårt, visar ju bara det gamla vanliga - att känslan för matematiska fakta (statistik) för sjukvårdens representanter knappast kan anses vara deras styrka. Att våra politiker skolkade skolans mattetimmar, det känner vi ju till sedan tidigare.

Länk till inlägg
11 timmar sedan, patrix sade:

Dödsstatistiken under denna sk Covid19 pandemi skiljer sig inte från tidigare år. Den är snarare lägre.

Mycket möjligt men frågeställningen jag ser som mer intressant vid Covid 19, som för de äldre innebär en relativt högre andel avlidna än vid vanlig influensa, ligger på sättet som livet avslutas. Trots konventionellt andningsstöd uppstår en högre frekvens abrupta dödsfall genom syrebrist än vid konventionell övergång till lunginflammation.

P.S.

I USA ger "normal" influensa ca. 0,1 % dödsfall

I fallet corona - förefaller siffrorna vara mångdubbelt större.

Sannolikt har du dock rätt i att statistikredovisningen kan inkludera större andel av andra dödsorsaker än själva Covid 19-viruset medför, men det förändrar inte att avvikelserna, i fysiologiskt avseende bakom de dödsfall som kan hänföras till viruset, negligeras. 

Länk till inlägg
30 minuter sedan, Nils Engström sade:

Något tveksamt!

1. Andelen döda per miljon utgör ju främst ett mått på virusspridningen (kulturellt/socialt/täthets/åldersfördelningen i landet)

Det var väl det jag skrev "Den siffran berättar nog ganska väl hur man har lyckats begränsa smittan" (som ögonblicksbild). ;)

Men jag kanske inte var så tydlig med att jag inte riktigt litar på de andra siffrorna innan man kontrollerat hur många i befolkningen som har antikroppar. En teori är ju att många fler får Covid än influensa och då skulle dödstalen kunna vara  ungefär som en vanlig influensa fast fler dör eftersom fler blir smittade men som sagt det är en teori av många. Det som jag tycker är lite läskigt är att inom vissa regioner så kan dödstalen vara mycket höga...vilket indikerar en hög dödlighet.

• Gilla 1
Länk till inlägg
12 timmar sedan, Peter B sade:

Det som jag tycker är lite läskigt är att inom vissa regioner så kan dödstalen vara mycket höga...vilket indikerar en hög dödlighet.

Just vad också jag är inne på och att orsaken ligger i den felaktiga uppfattningen om arten lunginflammation. Att den avviker från den konventionella formen som kräver mekanisk hjälp långt innan lungornas muskler är uttröttade. Det är syrgasbristen som på ett tidigt stadium sätter stopp.

Statistik är en sak - den fysiologiska orsaken till de uppenbart allvarliga avvikelserna från konventionell lunginflammation en helt annan. Särskilt i min ålder finns anledning att intressera sig för fysiologiska fakta - statistiken är mindre viktig.  

P.S.

Det räcker inte med att bara uppgivet konstatera att folk statistiskt dör i stora skaror ju äldre de blir. Det enda man hör ansvariga påpeka är att det huvudsakliga skälet till den högre dödligheten bland äldre har att göra med multisjukligheten - sällan den negativa kombinationen av många mediciner. Preparat som i många fall bara har symtomdämpande effekt men framför allt skadlig betydelse. Statiner som sätter ner produktionen av kolesterol är bara en uppenbar risk för en stor andel av våra gamla.

Hur många har överhuvudtaget poängterat att det är det dåliga immunförsvaret hos många gamla som fallerar. Hur många har påpekat vad som kan göras åt det och att just immunförsvaret är kärnan i den höga dödligheten?

Länk till inlägg
10 hours ago, Peter B said:

Det var väl det jag skrev "Den siffran berättar nog ganska väl hur man har lyckats begränsa smittan" (som ögonblicksbild). ;)

Men jag kanske inte var så tydlig med att jag inte riktigt litar på de andra siffrorna innan man kontrollerat hur många i befolkningen som har antikroppar. En teori är ju att många fler får Covid än influensa och då skulle dödstalen kunna vara  ungefär som en vanlig influensa fast fler dör eftersom fler blir smittade men som sagt det är en teori av många. Det som jag tycker är lite läskigt är att inom vissa regioner så kan dödstalen vara mycket höga...vilket indikerar en hög dödlighet.

I Tyskland gjorde man nyligen en bra studie på antikroppar (tror någon länkade tidigare i denna tråd). Om den studien är överförbar till svenska förhållanden ser det något bättre ut. Min prognos från 15:e Feb i denna tråden om 50 000 döda i Sverige hamnar då på 25 000 döda. Fortfarande 10x mot vanlig influensa men går åt rätt håll i alla fall. Får vi nån sorts säsonghjälp och/eller förbättrad behandling kan siffrorna bättras på ytterligare. 

• Gilla 3
Länk till inlägg
2 timmar sedan, The Biochemist sade:

I Tyskland gjorde man nyligen en bra studie på antikroppar (tror någon länkade tidigare i denna tråd). Om den studien är överförbar till svenska förhållanden ser det något bättre ut. Min prognos från 15:e Feb i denna tråden om 50 000 döda i Sverige hamnar då på 25 000 döda. Fortfarande 10x mot vanlig influensa men går åt rätt håll i alla fall. Får vi nån sorts säsonghjälp och/eller förbättrad behandling kan siffrorna bättras på ytterligare. 

Problemet är att det redan hänt i negativt avseende! Läget för de äldre visar just att det är illa ställt med immunförsvaret och med de läkemedel som sätter ned effektiviteten på detta.

• Gilla 1
Länk till inlägg