Majabella Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Jag undrar vad man ska lita på? I Fineli står det är kronärtskocka innehåller 1g kolh per 100g medan Livsmedelsverket säger 7,3? Ska man lita på det svenska Livsmedelsverket eller det finska? Jag älskar kronärtskocka med smält smör och skulle kunna äta mycket och ofta men det vågar man ju inte. Är det så stora variationer gällande andra livsmedel också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majabella Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Har det med fibrer att göra, om de är medräknade eller ej? Är det bara de digrererbara kolhydraterna som räknas som de kallas i Fineli? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Nej, båda redovisar fibrerna separat Jag tror Fineli är bättre uppdaterad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Livsmedelsverket har "fel" kh-värde på ägg också har jag för mig. Skulle lita på Fineli mer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Nej, båda redovisar fibrerna separat Jag tror Fineli är bättre uppdaterad Håller med Dufva, Fineli är helt klart bättre uppdaterad och har mer detaljerad information. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts