Popular Post Inez Posted May 23, 2020 Popular Post Share Posted May 23, 2020 Läste denna reklam för en prissänkt 3-pack konserverad makrill i tomatsås. Det började så bra, men sen... : "Fisk som är snål på kolhydrater och rik på både nyttiga fetter och protein. Passar till ris, pasta, på knäckemackan eller ..." Tydligen har man uppfattat att det är många som vill äta mat med få kolhydrater, men man nådde liksom inte ända fram. *Suck* Det kanske inte kan kallas "vilseledande marknadsföring", men förvillande är det ju absolut. Jag köpte några förpackningar ändå, men jag följer förstås inte serveringsförslagen ovan. Det blir smörslungad hel spenat och grovt riven zucchini med litet salt och limejuice i stället. Eller en stor portion Cole slaw. Man kanske skulle tipsa annonsören om det. 6 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted May 23, 2020 Share Posted May 23, 2020 1 timme sedan, Inez sade: "Fisk som är snål på kolhydrater och rik på både nyttiga fetter och protein. Passar till ris, pasta, på knäckemackan eller ..." Det var ju riktigt komiskt (om man inte väljer att se det som tragiskt). 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted May 23, 2020 Author Share Posted May 23, 2020 Man mår ju bättre om man kan se det komiska i saker och ting, så jag föreslår att vi väljer det... Trevlig helg, alla Forumdeltagare! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts