HåK67 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hej! Vill gärna ha tips på goda LCHF-bars att äta som mellanmål...tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Skippa barsen och ta ett ägg om du behöver ett mellanmål 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ost och ölkorv istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Det finns inga bra LCHF-bars vad jag har sett. Det är så mycket skit i dom, så om du måste ha - gör dina egna. Då kan du i alla fall välja innehållet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 90% mörk choklad kokosfett och hasselnötter 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 90% mörk choklad kokosfett och hasselnötter Jaaaa! Smält choklad och kokosfett, häll i hackade nötter, häll i formar, ställ kallt, mums! Kan rekommendera lite flingsalt i också. Åhhhh så gott!!!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Jaaaa! Smält choklad och kokosfett, häll i hackade nötter, häll i formar, ställ kallt, mums! Kan rekommendera lite flingsalt i också. Åhhhh så gott!!!! Blir det inte väldigt mycket kolhydrater med choklad och nötter?! Känns också som att det skulle bli godisgott och lätt att överäta på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Godisgott passar de som äter LCHF för hälsan eller som vill bjuda ännu icke frälsta på något smask. Däremot bör nog gottegrisar som vill ner i vikt avstå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 90% mörk choklad kokosfett och hasselnötter Provat dessa? http://paleomg.com/chocolate-coconut-bark/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Skit i bars och ta en snabb bullet kaffe, fungerar bra mycket bättre och lättare att göra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LinusPåLinjen Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Nog ren tur att jag såg det här nu. Igår så experimenterade jag nämligen och lade baconskivor staplade ovanpå varandra med ost imellan skivorna inne i ugnen en kort stund tills osten smält. När de stelnade så hade jag fina bars som jag hade under dagen idag. De borde vara enkla att variera tror jag med. Vore nog lätt att smula i lite fetaost eller liknande om man gillar det. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Spännande idé med bacon och ostbars. Tror iofs att fetan binder sämre än vanlig ost. Detta ska jag nog testa framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inga-lill Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 http://samhassan.co.uk/2008/12/13/the-bacon-and-cheese-roll/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LinusPåLinjen Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Spännande idé med bacon och ostbars. Tror iofs att fetan binder sämre än vanlig ost. Detta ska jag nog testa framöver. Du har rätt om Fetan, jag tänkte mer att man kunde ha en mild ost för att binda ihop Baconet och sedan smula lite feta ost på toppen av dem för smakens skull. Fetaost+curry är mums. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Jag kan rekommendera att blanda smör, kokosfett (med eller utan smak), nötkross, kokosflingor eller vad man nu tycker om. Smaksätts efter behov med honung, kakao, kanel, bär, eller annat man hittar i skåpen. Denna smörja tar jag med i en lite plastask och tar någon matsked till eftremiddagskaffet. Började som ett alternativ till chokladbollssmet, men har inte riktigt hittat någon ersättning (smakmässigt) till havregryn... Tjusningen med traditionella bars är ju att det är smidigt att ta med sig, och lite alternativ till ett kokt ägg vill iaf jag ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Coltings cocosbollar? http://www.marksdailyapple.com/cocoa-and-coconut-snacks/#axzz2OfI8qyna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackhammerJesus Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Jag fixade ihop en egen variant... 200 g kokosflingor 50 g smält smör 2 ägg (1 dl steviasocker om man vill) 1-2 krm vaniljpulver rivet skal av ½-1 citron Rör ihop äggen med steviasockret (om du använder det) vispa INTE, då kommer allt att flyta ut i ugnen. Blanda ihop med resten, och låt det vila 10 minuter så håller smeten ihop bättre. Forma till avlånga bars i passande storlek, gör en "fåra" i mitten av barsen. Mixa 1 dl hasselnötter till konsistensen är som mjukt smör, forma korvar av nötsmöret och lägg i fårorna på barsen. Tryck ihop lite med fingrarna. In i ugnen 10 minuter@175 grader Ett gott litet mellanmål som väger in på ~90% fett, Hela receptet ger ca 2000Kcal, om nu nån är intresserad av det... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Det intresanta är väl kolhydrater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackhammerJesus Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Det intresanta är väl kolhydrater. Såklart...2% kolhydrater och 6 % protein, och för att vara exakt, 92% fett.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 http://samhassan.co.uk/2008/12/13/the-bacon-and-cheese-roll/ Den har jag sett tidigare. Måste testas. Hade helt glömt bort den. Ser riktigt fett och nice ut... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amj Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Dessa har jag provat o blev nöjd med. http://lchfklubben.se/veveskamp/?p=3040 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts