HelgeK

Faror finns med långa fastor

Recommended Posts

"During magnesium deficiency the body will pull Mg from bone and muscle to maintain normal blood levels. Vital organs can be significantly depleted in magnesium despite normal blood magnesium levels. A continuous optimal intake of magnesium is needed for good nutrition and health.

I try and get at least 500 mg of magnesium in my diet per day. I get magnesium through my food, water and supplementation. Since, foods are now around 30% depleted in magnesium and we use to eat around 600 mg of magnesium per day during Paleolithic times this would be hard to get through just my diet alone. I personally take Magnesium L-threonate at 1,000 mg once to twice a day to get an extra 72 to 144 mg of elemental magnesium and drink mineral water to get another 100-150 mg of magnesium on top of my diet."

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, HelgeK sade:

Magnesium L-threonate

Denna kör jag med efter tips från @DRAKULLA i en annan tråd. Fast jag fastar inte. Ett utmärkande drag är att den tar sig igenom hjärnbarriären. Jag kör den ihop med Holistics magnesium eftersom den är dyr. Svensk Hälsokost säljer den om man vill testa: https://www.svenskhalsokost.se/dr-mercola-magnesium-l-threonate?da=14-46

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2020-05-24 at 08:33, MariaF sade:

Denna kör jag med efter tips från @DRAKULLA i en annan tråd. Fast jag fastar inte. Ett utmärkande drag är att den tar sig igenom hjärnbarriären. Jag kör den ihop med Holistics magnesium eftersom den är dyr. Svensk Hälsokost säljer den om man vill testa: https://www.svenskhalsokost.se/dr-mercola-magnesium-l-threonate?da=14-46

Magnesiumbrist är vanlig i Sverige. Jag tror att en viktig orsak är stress och insulin resistens. Bägge två bidrar till magnesiumbrist. Om vi är sjuka använder D-vitamin dessutom magnesium när den beordrar t-cellerna att anfalla virus och onda bakterier. En del människor konsumerar inte heller mat som innehåller mycket magnesium (nötter till exempel). Det är enkelt att utveckla magnesiumbrist.  

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg