ilmi Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Har kört LCHF i snart tre månader och tänker nu testa att fasta 3½ dagar varannan månad. Någon som har koll på vad/hur mycket man skall dricka ?? Eller skall man göra det varje månad?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Jag kör PF (periodisk fasta) 3 dar varje vecka ca 20-24 timmars fasta Tror inte det är positivt för kroppen med längre fasteperider än ett dygn Då riskerar man att kroppen skruvar ner ämnesomsättningen istället vilket egentligen är traditionell jojo-bantning som i värsta fall kan göra dig till en (superinlagrare) istället för fettbrännare Såg du programmet (vetenskapens värld) igår om PF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilmi Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Jag kör PF (periodisk fasta) 3 dar varje vecka ca 20-24 timmars fasta Tror inte det är positivt för kroppen med längre fasteperider än ett dygn Då riskerar man att kroppen skruvar ner ämnesomsättningen istället vilket egentligen är traditionell jojo-bantning som i värsta fall kan göra dig till en (superinlagrare) istället för fettbrännare Såg du programmet (vetenskapens värld) igår om PF? Ja jag såg det A: Stämmer det verkligen att ämnesomsättningen stannar av av fasta? Hur lång fasteperiod är det då som gäller för att denna effekt skall inträda? Kerstin Brismar: ämnesomsättningne går ner efter längre tids fasta, hur länge kan varier från individ til individ 21:31, 25 mars 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cushion Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 När jag såg rubriken så tänkte jag också på BBC Dokumentären Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts