Gå till innehåll

Statiner och biverkningar

Recommended Posts

Hej!

Här är en fråga som jag gärna får svar på av yrkesmässiga orsaker, misstänker att det döljer sig någon expert på området här på forumet 😉

Statiner, ex Rosuvastatin accord 5 mg. Är svettningar en möjlig biverkning? Alltså KOPIÖSA mängder svett? Har någon hört om något sånt? Enligt innehållsförtäckningen icke, men tänkte gripa efter halmstrået och vända mig till den stora statinkritiska massan 😜

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Statiner är välkänt för att knäcka immunförsvaret, så svettningar är bara början på en lång rad biverkningar.

• Gilla 2
  • Tack! 1
Länk till inlägg
11 timmar sedan, Tr0llet sade:

Hej!

Här är en fråga som jag gärna får svar på av yrkesmässiga orsaker, misstänker att det döljer sig någon expert på området här på forumet 😉

Statiner, ex Rosuvastatin accord 5 mg. Är svettningar en möjlig biverkning? Alltså KOPIÖSA mängder svett? Har någon hört om något sånt? Enligt innehållsförtäckningen icke, men tänkte gripa efter halmstrået och vända mig till den stora statinkritiska massan 😜

Eh, statiner är mykotoxiner, med många biverkningar, ett fåtal handlar om sänkt LDL-C, andra om minskad mängd Q10 och andra om minskad prenylering av proteiner, finns nog fler?

Iallafall så nämns inte särskildt svettningar, det kan vara allt annat, från Menopaus, till förkylning/andra virus till Covid 19.

Så förutom menopaus så skall man vid hög svettning först mistsänka feber.. det kan  man som väl rätt lätt kolla, dvs feber!

I värsta fall allergi mot mögel, dvs statiner är inget annat än mögelgifter.. gäller för övrigt antibiotika oxå, varvid inte alla tål vilka antibiotika heller!

• Gilla 5
Länk till inlägg

Just i dessa tider och efter en egen covid19 resa säger jag covid 19.

Hypoglykemi, lågt blodsocker, eller egentligen brant blodsockerfall, är en annan svettis. Slopa kolhydraterna, tex potatis.

Hormoner så klart, både män och kvinnor runt 50-60 år. 

Lektiner. Tex solanin i potatis. 

• Gilla 4
Länk till inlägg