Kahavia

Annika lämnar tillbaks sin läkarlegitimation

Recommended Posts

Nu blir jag lite ledsen fakiskt..Annika var inte den som uppfann LCHF/Ketiógen diet, den fanns där före henne!

Iallall så var hon utbildad läkare och läste på lite förutom läkarutbildningen !

Till hennes eftermäle så kan man nog anta att hon började kika lite mer på kosten hennes patienter åt, dvs är våra kostråd felaktiga?

WTF får folk inte äta vad de vill och så skall väl läkare  bara skriva ut mediciner mot alla problem man har!

WTF folk får äta vad de vill/när de vill, det är litta dilemmat med att leva i ett fritt land!

Iallafall Annika tog kampen med socialstyrelsen, dvs det var inte hon som valde det utan andra valde att anmäla henne.. hon vann i princip!

Dvs kostråd som påminner om LCHF har iallafall lika god evidens som andra kostråd.. mest beroende på att alla andra koster inte heller har någon högre evidens!

Dvs nr2 så är det inget fel på att rekommendera LCHF/Keto heter det oftast numera!

Blättan blättan. Annika har alltid varit kontroversiell. det skall vi vara tacksamma för.

Därmed inte sagt att jag håller med henne om allt!

Iallafall och en hyllning till Annika, hon valde inte detta, hon var bara en människa som valde att utbilda sig till läkare och stod ut, fick en massa skit för det!

Till sist, det kan ingen förneka henne, hon blev anmäld och vann!

Dvs det var hon som blev anmäld av dietister som ansåg att hennes kostråd borde innebära att hennes läkarlegimitation drogs in,  hon vann iomed  att det fanns vetenskapliga stöd för hennes diet rekomendationer!

Vad jag inte begriper är varför inte alla dietislicenser drogs in samtidigt iomed att de förordar något helt annat?

Jag fattar.. Annika gjorde en revolution,, hon var inte först, hon var kvinna, det fanns män före henne, nämner bara Banting, Atkin och Skaldeman, men hon var läkare och kvinna!

I dessa dagar då statyer rivs, skulle jag riva några och iallall någonstans i Västernorrland att det att det någonstans i Norrland reses en staty över henne, för att hon fick ta striden om kostråden!

Dvs inga statyer av nu levande personer det vore bara skämmigt för henne!

Dvs börja med en staty av Skaldeman  jag tror inte han är död ännu, men så fort som!

• Gilla 4
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan, Zepp sade:

men hon var läkare och kvinna!

Tack, Zepp! 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den videon från 2011, som Zepp länkar till är utan tvekan bra. Men man måste också förhålla sig till tiden då man inte äter.

Alltså, den tid man fastar.Det finns en del som ser det som okomplicerat hur länge man ska fasta. Men det är viktigt att komma ihåg att Jason först och främst är för intermittent fasta, och inte en aningslös anhängare av fasta, som tror att längre alltid är bättre. Den här videon visar det, men den innehåller också en intressant diskussion om cancer. Så titta gärna på den.  

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset Helge! 👍 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såå, här får Annika själv berätta sin historia!

Döm själva!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg