Jump to content

Tillväxthormon efter puberteten?

Calle90

Recommended Posts

Vilka effekter har det på kroppen hos en man respektive en kvinna som redan genomgått puberteten? Håller just nu på och läser LCHF och Träning av Jonas Bergqvist och där snackas det mycket om att när man äter lchf och styrke/konditions-tränar så går insulin och stresshormonet kortisol ner och testosteron och tillväxthormon går upp.

Nu undrar jag vad tillväxthormonet har för effekt på kroppen om man redan genomgått puberteten.

Vilka effekter har det på kroppen hos en man respektive en kvinna som redan genomgått puberteten? Håller just nu på och läser LCHF och Träning av Jonas Bergqvist och där snackas det mycket om att när man äter lchf och styrke/konditions-tränar så går insulin och stresshormonet kortisol ner och testosteron och tillväxthormon går upp.

Nu undrar jag vad tillväxthormonet har för effekt på kroppen om man redan genomgått puberteten.

För mig, som är kvinna, blev min mens förändrad. Började få blödningar när jag inte skulle ha det fastän jag åt p-piller. 

Inte helt säker på om det finns thormoneffeker på killar, då jag inte hört lika mycket om det.

Det är positivt , det är en av anledningarna till att träna. Man får muskler och bukfettet minskar. Man blir ung och kåt! När bukfettet minskar ökar testosteronet lite till vilket gör att bukfettet minskar lite till och man känner sig ännu yngre och kåtare!

• Like 1