Calle90

Framtida planer

Recommended Posts

Sitter och funderar över hur jag ska lägga upp det här med bulk period och deff period. Just nu så tränar jag 4 dagar i veckan (mån-torsdag) och är inne på 3;e veckan i rad. Längre fram däremot så skulle jag vilja deffa (bli av med fett) och undrar nu hur långt fram man ska börja deffa. Nu har jag bara använt några godtyckliga siffror (baseras inte på någonting) om att jag ska träna i typ 6 veckor i rad och sedan bli av med fett i 2 veckor efter träningsperioden. Nu vet jag inte om det här är ett bra upplägg eller ej, men det borde vara värt att diskuteras. Kan också tillägga att det här med att jag vill deffa bara kommer att ske i början av den här långa processen. Sen när fettet är borta och man kan se musklerna så ser jag inte en till deff period som relevant.

Om jag har förstått det rätt så ska man under träningsperioder äta en LCHF + HP (High protein) kost och under deff perioder gå till en vanlig LCHF kost eftersom att proteinet kan göra det svårt att hamna i ketos. Antar att man kan försöka sig på periodisk fasta under deff perioder? Är det en bra idé?

Mina två stora frågor med den här tråden är följande:

1. Hur ska man lägga upp dessa två typer av perioder. Alltså hur många veckor ska man träna och bygga muskler och hur många veckor ska man bli av med fett?

2. Vad ska man tänka på när man går in i en deff period? Alltså viktminskning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser