Tant Majsan Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 FInns det några sydskåningar som är intresserade av att ha en LCHF-träff i Malmö? Vi skulle kunna träffas på något lämpligt café eller restaurang och prata bort några timmar helt enkelt. Någon som tycker att det är en bra idé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Jag är på! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Jag är visserligen inte malmöit längre, men är i trakterna halvofta. Sammanfaller det med när jag är på söderresa så är jag gärna med! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Jag är visserligen inte malmöit längre, men är i trakterna halvofta. Sammanfaller det med när jag är på söderresa så är jag gärna med! Säg till om du vet om när du ska söderut så kan vi ju försöka få det att sammanfalla om inte annat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Jag också! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Säg till om du vet om när du ska söderut så kan vi ju försöka få det att sammanfalla om inte annat. Jag var i Malmö i helgen så det dröjer nog ett par veckor innan jag åker ner igen. Ni hinner med en träff innan, så får jag försöka passa in träff 2 (om det blir någon)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Finns det önskemål om plats, tid och dag från er andra? För min del så får det gärna vara på en lördag e.m. (tränar kl 11-13) alt. en söndag. Tisdagkvällar går också bra (kommer till Malmö med tåget 17.20). Glad påsk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 För mig funkar det kvällar och helger när som i princip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Jag jobbar väldigt konstiga tider, men generellt kan jag när som helst utom på förmiddagar. Vet ni något lämpligt ställe att vara på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 En 300 grams burgare på Basement café låter lockande Hur funkar lördagen den 20 april kl 15 för er andra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Jag kommer tyvärr vara utomlands den 12:e till 28:e April och kommer därför troligtvis att missa träffen Men jag är gärna på nästa gång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Vi verkar inte vara så många än så länge så vi kan ju ta det när du är tillbaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hsstbe Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 En 300 grams burgare på Basement café låter lockande Hur funkar lördagen den 20 april kl 15 för er andra? Låter bra! Kommer gärna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Jag hänger gärna med. Är visserligen inte Malmöbo längre, men vad gör 5 mil hit eller dig ? Jag har en man som jobbar udda tider och två barn så vi har ett pusslande att genomföra. Om ni bestämmer plats, tid och dag så får jag se om jag kan hänga på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted April 4, 2013 Author Share Posted April 4, 2013 En 300 grams burgare på Basement café låter lockande Hur funkar lördagen den 20 april kl 15 för er andra? Datum och tid funkar för min del! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Jag är intresserad men jobbar till kl 16 den dagen och har 5 mil till Malmö så den här gången får jag stå över tyvärr.En fråga bara. Vad innehåller burgaren? Är inte förtjust i att äta malet kött ute för de brukar ha i potatis, skorpmjöl, mjöl, ris eller annan utfyllnad.De har kanske helt kött också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Jag är intresserad men jobbar till kl 16 den dagen och har 5 mil till Malmö så den här gången får jag stå över tyvärr. En fråga bara. Vad innehåller burgaren? Är inte förtjust i att äta malet kött ute för de brukar ha i potatis, skorpmjöl, mjöl, ris eller annan utfyllnad. De har kanske helt kött också? Jag fick tipset från Malmörestauranglistan här på forumet, men har skickat ett meddelande till Basement och frågat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Svar från Basement: Hej Lotta! Det är fläskfärs med massa olika kryddor. Är man gluten eller allergisk mot ägg ska man inte äta den Mvh Basement (Glutenintoleranta är vi ju allihop mer eller mindre Reds. anm.) Mando är ett annat alternativ. De har dessutom sin meny på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted April 17, 2013 Author Share Posted April 17, 2013 Ska vi skjuta någon vecka på träffen eftersom det är några som vill vara med men inte kan på lördag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hsstbe Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Hej, Jag är relativt flexibel vad gäller en tidpunkt för träff och avvaktar den slutgiltiga överenskommelsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Ska vi skjuta någon vecka på träffen eftersom det är några som vill vara med men inte kan på lördag? Helt ok för min del! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Okej, förslag på nytt datum då kanske? 11 maj vid 16-tiden på dagen, kan ni då eller är det för snart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hsstbe Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Är tyvärr inte i Malmö 11/5 men låt inte detta förhindra att de som kan träffas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Är tyvärr inte i Malmö 11/5 men låt inte detta förhindra att de som kan träffas När är du i Malmö? Har du förslag på ett datum som passar så kan vi ju försöka ta det då istället! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hsstbe Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Om det handlar om lördagar så ser det ut som att jag har möjlighet fr o m 18/5 och framåt. Har inte heller, om inte ngt oförutsett inträffar, något problem om det skulle bli en söndag eller kvällstid ngn annan dag. Skall du eller någon annan till Säffle i slutet av juni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Om det handlar om lördagar så ser det ut som att jag har möjlighet fr o m 18/5 och framåt. Har inte heller, om inte ngt oförutsett inträffar, något problem om det skulle bli en söndag eller kvällstid ngn annan dag. Skall du eller någon annan till Säffle i slutet av juni? Får se om vi kan få lite åsikter om vad som passar av andra som vill vara med också nu då. Nej, jag ska inte till Säffle. Inte som jag vet nu iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Jag kan den 11 maj. Vi kan ju ha ytterligare en träff ett par veckor efter det (under förutsättning att vi vill träffas igen ). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Jag kan den 11 maj. Vi kan ju ha ytterligare en träff ett par veckor efter det (under förutsättning att vi vill träffas igen ). Kul! Då väntar vi in svar från resten av Malmöiterna också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Hur blir det jag kommer gärna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hsstbe Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Kul! Då väntar vi in svar från resten av Malmöiterna också. Ja, det vore ju som sagt roligt om vi som inte kan vara med 11/5 kan få chansen igen att träffa likasinnande och byta tankar och erfarenheter :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tant Majsan Posted May 11, 2013 Author Share Posted May 11, 2013 Vi får väl skjuta upp det igen, det är lite dålig uppslutning här! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Jag åt på Meze Falafel no 1 i går och det var supergott! Däremot så blir jag inte klok på deras öppettider ... LCHF-butiken har startat café och handelsbod i Arlöv (YAY!). Blir det någon träff i dag eller ska vi skjuta på det? Vi kan ju även slå ihop oss med Lund och kanske få till en större träff om ett par veckor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hsstbe Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Låter bra... att skjuta upp och ev också att slå ihop med Lund. Problemet med en för stor grupp är ju att det gärna blir för lite av "samtal" och för mycket av folksamling där det i bästa fall spontanbildas dyader och smågrupper. Kommer i vilket fall :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LenaA Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Kommer gärna! Om det funkar med dag och tid. Lunch 18/5 i Malmö? Tapas på La Roche, Lilla Torg, kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts