HelgeK

garry Taubes intervjuar Jason Fung.

Recommended Posts

Värd att ses:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man sett de båda förut, läst böcker de skrivit och så, tillför det nåt nytt då eller är det mer för nybörjare? 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, MariaF sade:

Om man sett de båda förut, läst böcker de skrivit och så, tillför det nåt nytt då eller är det mer för nybörjare? 

Handlar mest om Fungs medicinska historia och hur han hjälpt sina patienter. Varför han började tvivla på insulin och hur han upptäckte effekterna av fasta och ketgen kost.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 hours ago, MariaF said:

Om man sett de båda förut, läst böcker de skrivit och så, tillför det nåt nytt då

Kanske inte, men intervjun är intressant på ett annat sätt. Gary Taubes har just publicerat en ny bokThe Case for Keto, Carbohydrate Restriction, and Rethinking Weight Control, som bygger på intervjuer med över hundra läkare, dietister etc. som använder sig av LCHF i behandlingen av sina patienter. Denna intervju kan vara en del av underlaget för boken. Det är ju ett strukturerat frågeformulär som Taubes följer. Sedan blir ju denna intervju lite speciell eftersom de båda känner varann sedan länge och vet var de står. Det skulle vara intressant att se några av de andra intervjuerna. Kanske kan man läsa en del i den nya boken? Jag ska i alla fall beställa den.

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

3 timmar sedan, Borje sade:

Gary Taubes har just publicerat en ny bok

Just det på tal om böcker så sa Jason i intervjun att han är på gång med en ny bok om cancer. Hur lång tid kan det ta innan den kommer ut på svenska?

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tydligen får vi vänta till december innan boken finns tillgänglig på engelska. Sedan måste ett svenskt förlag bli intresserat och ordna med översättning av boken. Jag ser att Karneval Förlag har översatt andra böcker av Jason Fung. Om de köper rättigheterna till den här boken kan den kanske vara tillgänglig på svenska i slutet av nästa år. Det är en gissning, jag jobbar inte i förlagsbranschen. Men jag tänker skriva till Karneval Förlag och fråga om de tänker översätta Gary Taubes nya bok.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom jag redan ingår bland LCHF-sektens frälsta foliehattar (;)) orkar jag inte se fler videos med grunder och så, därav frågan, men det är så himla bra att de fortsätter vrida och vända på frågan så att fler kan få del av det. Man tar ju till sig olika saker vid olika tidpunkter i livet så då behövs de uppdaterade materialen. 

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg