Jump to content

Uppgradering av Forumprogramvaran har ställt till det

Peter B
 Share

Recommended Posts

9 timmar sedan, Lasse-hatten sade:

Ett problem jag upptäckt, åtminstone på telefonen, är att om jag klickar på ett ämne hamnar jag inte längre på första olästa inlägg, utan måste bläddra från början. 

Tack. Jag ska kolla på det. :)

• Like 1

Uppdateringen verkar slå lite olika i olika browsers. I Explorer kunde jag inte svara i ett ämne och inläggen i ett ämne är numera otydligt separerade. Det går knappt att se vad som är citat och inte. Allt är vitt. Jag bytte till Microsoft Edge och nu kan jag svara i ämne. Men Explorer är nog det vanligaste folk använder. Det är tråkigt om det inte funkar där. Har inte testat i Google Chrome än 

• Like 1

35 minuter sedan, Katerina sade:

Uppdateringen verkar slå lite olika i olika browsers. I Explorer kunde jag inte svara i ett ämne och inläggen i ett ämne är numera otydligt separerade. Det går knappt att se vad som är citat och inte. Allt är vitt. Jag bytte till Microsoft Edge och nu kan jag svara i ämne. Men Explorer är nog det vanligaste folk använder. Det är tråkigt om det inte funkar där. Har inte testat i Google Chrome än 

Jag använder Chrome...

Mmm...jag är rädd att de blivit försiktigare med att använda cookies (det finns ju mkt privacy diskussioner nuförtiden) ...det gör i så fall att applikationen inte vet lika mycket om dig och då hamnar man i början eller slutet. Men jag ska titta lite mer om det finns några inställningar men jag tror inte det. Dock verkar detta fortafarnde fungera:

https://forum.kostdoktorn.se/discover/unread/

Vad gäller Internet Explorer så hoppas jag att det inte är vad folk använder längre. Man har nog bestämt sig för att inte supportera det längre. ( Jag såg också att det ser för bedrövligt ut om man använder IE. )

image.png

• Like 3

11 timmar sedan, Katerina sade:

Uppdateringen verkar slå lite olika i olika browsers.

Det funkar fint i Safari, även på ifånen. 👍 (den kommer till och med ihåg vilka emojisar jag använde senast, det gjorde den inte tidigare 👍👍)

• Like 3

10 timmar sedan, iAnna sade:

Men nu kan man inte längre se hur länge någon varit medlem på forumet. 😱

Var tvungen att kolla; Jo det går. Det syns om man drar muspekaren över avataren på datorn eller klickar på profilen. Likaså syns det i listan över medlemmar som är online. Osäker på mobil/platta eftersom jag sällan använder det (möjligen Safari på mobilen men det bör funka lika som på laptopen).

Och en sak till - jag har gjort en egen lista vad jag vill se (tror det är den länk Peter B lagt in ovan) och där kan jag klicka på stjärna eller prick och hamna på första olästa innehåll i en tråd.

• Like 5

• 1 month later...

Det tycks finnas ett antal fel i den nya versionen - just nu syns t.ex, att HelgeK på samma inlägg har fyra identiska trådstarter  multiplicerade från ett och samma original. Slumpvis sker dessutom, som jag sett, att efter en trådstart - ett meddelande kommer upp  som indikerar att  ett fel uppkommit:

Ledsen, det uppstod ett problem

Det blev något fel. Vänligen försök igen.

Felkod: EX0

Dock visar det sig att trådstarten fungerat. Problemet därefter är att ev. stavfel inte går att ändra, eftersom samma text som ovan med EXO som felkod kommer upp. Ändringsförsöket misslyckas. Vad betyder EX0 och hur kan man komma förbi problemet?

•  
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Confused 1

Bra att du meddelar dina problem här... Jag känner inte igen att jag får något som heter EXO... skulle vara intressant om någon annan känner igen det felet. 

Rent allmänt så är forumprogramvaran en köpt programvara ( typ som Word alltså inte unikt gjord för DietDoctor) så det finns relativt små möjligheter att få rättningar gjorda... om många rapporterar exakt samma fel ökar dock chansen att få rättningar.

( Rent allmänt som jag skrev tidigare i tråden så bör Internet Explorer undvikas helt. )

• Like 1

On 2020-10-03 at 22:44, Peter B sade:

Rent allmänt så är forumprogramvaran en köpt programvara ( typ som Word alltså inte unikt gjord för DietDoctor) så det finns relativt små möjligheter att få rättningar gjorda... om många rapporterar exakt samma fel ökar dock chansen att få rättningar.

Kika på.

https://www.xponerat.se/index.php?/topic/14223-stor-uppdatering/&tab=comments#comment-162564

Andra som fått samma fel på andra typer av forum med samma programvara! Tydligen generellt fel på den nya uppdateringen!

se även: https://github.com/LavaToaster/IPS-SteamLoginMethod/issues/80

https://www.lcpdfr.com/forums/topic/72641-error-code-ex0-when-attempting-to-access-a-mod-page/

eller: http://forum.blackdesertonline.com/index.php?/topic/10630-sorry-for-mutiple-posts/

som visar på multipla filer

P.S.

Multiplikationen som HelgeK fick häromdagen (fyra identiska trådstarter) har jag sett tidigare, även för egen del. Problemet med EX0 är trist att råka ut för, eftersom all form av rättelse omöjliggörs.

Explorer var 100 år sen man använde!:fun:

• Like 2
  • Thanks 1

• 8 months later...

Uppmärksamt Tureborgaren! :)  Jag installerade senaste versionen av forumprogramvaran igår. Dom har skapat nåt de kallar Achievements. Förut tror jag det kallades Rank.  Som tur är kunde man behålla räknaren för antalet inlägg man gjort ...annars hade jag blivit deprimerad. 😉

• Like 4

5 timmar sedan, Peter B sade:

Uppmärksamt Tureborgaren! :)  Jag installerade senaste versionen av forumprogramvaran igår. Dom har skapat nåt de kallar Achievements. Förut tror jag det kallades Rank.  Som tur är kunde man behålla räknaren för antalet inlägg man gjort ...annars hade jag blivit deprimerad. 😉

Välkommen till forumet - du står som nyanländ 1/7! Vet du att du har en namne som är administratör?😇

• Haha 3

För mig funkar allt och det ser nästan ut som vanligt, bortsett från att alla har fått en blå raket med rank på sin avatar. Dessutom en skum text längst ner på varje sida. Använder Mac & Safari.

Skärmavbild 2021-06-13 kl. 06.49.36.png

• Like 2

Hej

7 timmar sedan, iAnna sade:

För mig funkar allt och det ser nästan ut som vanligt, bortsett från att alla har fått en blå raket med rank på sin avatar. Dessutom en skum text längst ner på varje sida. Använder Mac & Safari.

Skärmavbild 2021-06-13 kl. 06.49.36.png

Jag känner inte igen forumet vad har hänt? Jag fick tillochmed logga mig in och väl där så känner jag inte igen det som förut, jag som kommit igång efter långt uppehåll, hjääääälp😖

Just nu, Ethel Loberg sade:

Hej

Jag känner inte igen forumet vad har hänt? Jag fick tillochmed logga mig in och väl där så känner jag inte igen det som förut, jag som kommit igång efter långt uppehåll, hjääääälp😖

Ja, jag vänjer mig väl kanske igen men öppningsprosessen är bra känsligare nu, man kommer inte in lika smidigt som förr, jag får verkligen leta mig fram. Förr behövde jag bara klicka på "nyheter" och "forum". Det är borta nu, uuuuu🤔

• Like 1

Och den siffran i grönt högst upp till höger skvallrade förr om att man hade ett gensvar när man klickade på den, numer bara fryser bilden vid klicket och allt stannar, bara att försöka leta sig tillbaka. Känns nästan som slut på det roliga för det var kul att få siffra i övre hörnet förut.

• Like 3

Jag kör alltid från datorn - något datoranpassat läge kan jag inte hitta på datorn, när jag gått i på forumet. Var hittar jag det? Det enda som gör att jag får upp min egen bild längs övre delen av bildskärmen är genom att klicka på min revolversymbol - dock kommer jag inte in på mina bifogade bilder som finns lagrade på forumet.

Jag använder telefon numer istället för dator, kan det vara det som är problemet. Hittar inget vettigt sätt att komma in på Forumet längre, bara någon enstaka gång lyckas jag utan att riktigt veta hur det gick till. Varför blev det så här?

On 2021-06-11 at 11:03, Annki89 sade:

Jag verkar inte kunna se mina notifikationer för när jag trycker på menyn så fryser hemsidan, från telefonen. För jag bytte till datoranpassad och då fungerar allt.

Så hur byter man "till datoranpassad"  på sin telefon? Jag är ganska otec.🙃

Jag tror att det räcker med att du gör en "bredare" bild, Nils.

Det är inte så lätt att förklara Ethel, men ofta finns typ tre prickar uppe till höger som man markerar, då kan det valet dyka upp. Men om man är lite otec så vet jag inte om det är så bra. :)

• Boom 2

Ytterligare en info kom upp, när jag sökte upp annans inlägg, då kom följande upp:

Hoppsan.

Webbplatsen https://forum.kostdoktorn.se/ har upplevt en kränkning av nätverksprotokollet som inte kan repareras.

Sidan du försöker se kan inte visas på grund av att ett fel i dataöverföringen upptäcktes.

Kontakta ägarna till webbplatsen för att informera dem om detta problem.

Dock hittade jag inlägget när jag sökte inlägget på annat sätt. Tydligen har denna uppdatering, som tidigare uppdateringar, fört med sig en lång rad problem. Leverantören har väl  redan fått all info. Bara att vänta! Sannolikt ett banalt fel.

19 minuter sedan, Nils Engström sade:

Ytterligare en info kom upp, när jag sökte upp annans inlägg, då kom följande upp:

Hoppsan.

Webbplatsen https://forum.kostdoktorn.se/ har upplevt en kränkning av nätverksprotokollet som inte kan repareras.

Sidan du försöker se kan inte visas på grund av att ett fel i dataöverföringen upptäcktes.

Kontakta ägarna till webbplatsen för att informera dem om detta problem.

Dock hittade jag inlägget när jag sökte inlägget på annat sätt. Tydligen har denna uppdatering, som tidigare uppdateringar, fört med sig en lång rad problem. Leverantören har väl  redan fått all info. Bara att vänta! Sannolikt ett banalt fel.

Låter spännande.

Goda Nyheter, problemet med att forumet "fryser" när man tryckte på "menyknappen" längst upp till höger på Android devices är löst. Vi fick en bugfix idag och den verkar fungera. :)

• Like 2

On 2021-06-18 at 08:47, MariaF sade:

Verkar ha släppt på iPhone också! 

Ja något har hänt men mycket är ändå olikt från förr som försvårar att hitta, det blir liksom en utmaning att försöka känna sig "hemma" igen.

• Like 1

On 2021-06-17 at 16:46, Peter B sade:

Goda Nyheter, problemet med att forumet "fryser" när man tryckte på "menyknappen" längst upp till höger på Android devices är löst. Vi fick en bugfix idag och den verkar fungera. :)

Errortexten som kom upp underst verkar också ha fixats. Det enda felet som förefaller kvarstå, är att alla forummedlemmar är nya på forumet.

• Like 1

2 timmar sedan, Tureborgaren sade:

Om man touchar den blå symbolen syns rankingen: jag är nu åter "gammal i gården".

Vilken blå symbol? Vad jag än petar på står det bara ”medlem”. (Ipad)

edit: om jag tittar på min profil står det ”veteran”. Det är inte en titel jag valt. 

Edited by Effie

1 timme sedan, Effie sade:

Vilken blå symbol? Vad jag än petar på står det bara ”medlem”. (Ipad)

edit: om jag tittar på min profil står det ”veteran”. Det är inte en titel jag valt. 

Den som ligger i vänsterkant av profilbilden. Jag använder dator så jag vet inte hur det ser ut om man har mobil...

2 timmar sedan, Tureborgaren sade:

Den som ligger i vänsterkant av profilbilden. Jag använder dator så jag vet inte hur det ser ut om man har mobil...

Raketen? Det händer ingenting om jag petar på den. 
Jag har inte kollat hur det ser ut på datorn. 

42 minuter sedan, Effie sade:

Raketen? Det händer ingenting om jag petar på den. 
Jag har inte kollat hur det ser ut på datorn. 

Nu kollar jag på datorn. Hovrar jag på raketen står det Rank: Veteran 5/7. 

Det är, så vitt jag minns, inte som det var förut. Inte för att det är viktigt.