Jump to content

Min solskenshistoria

jdrotz

Recommended Posts

Hej!

Var drygt 30 när jag började med LCHF, allt tack vare en kollega på jobbet som provade. Jag vägde då ca 100kg, vilket var ungefär 15kg för mycket för min del. Det mesta satt på magen som det brukar för oss män. Jag gick in ganska hårt direkt, undvek i princip det mesta med nån form av kolhydrater i. I början var jag lite snurrig i ca 2 veckor, sedan rasade kilona. Gick ned 15kg på knappt 2 månader och fortsatte med samma LCHF kost.

Nu är det två år sedan dess, en summering:

Idag väger jag 83-84kg (optimalt för min del)

Jag har magrutor (nej jag tränar inte något alls)

Jag har aldrig ont i huvudet längre

Jag har betydligt mera ork i alla avseenden, både fysiskt och psykiskt

Min fru kan knappt hålla tassarna borta från mig numera.... :)

Jag har blivit befodrad på jobbet och gjort karriär

Mina gamla kläder passar. Livremmen som jag använde när jag gick gymnasiet passar igen!

Jag upplever att jag blivit bemött och respekterad på ett helt annat sätt nu, än när jag var tjock (tragiskt, men så är det)

Jag orkar med ett helt dagspass i skogen på älgjakten utan att bli trött eller hungrig

När jag tänker efter är jag nästan aldrig hungig längre

Min mage mår kanonbra. Har tidigare haft problem, men förstod aldrig vad det berodde på.

Bara fördelar med andra ord. Jag kan idag inte förstå hur jag har kunnat leva i över tretti år utan LCHF. Önskar bara att jag upptäckt LCHF flera åt tidigare.....

Vilken lycka. grattis

Tack alla. :)

Det som till slut blev pricken över i:et för min del var när jag för ett halvår sedan slutade dricka mjölk. Kokosoljan i kaffet som jag nyligt börjat köra med varje morgon innan jobbet har också gjort susen. Jag orkar med en hel dag på jobbet, endast med lite kaffe och några vätskepauser.

Om jag dock skall göra nåt fysiskt ansträngande under dagen behöver jag lite lunchpåfyllning....:) Då blir det oftast bacon, ägg, lax eller nåt annat fett och gott...

Härligt!!!

LCHF är perfekt under älgjakten!!

Med Ägg & bacon i magen kan jag gå hur långt som helst med hunden och sen nöja mig med kaffe och nåt kokt ägg vid brasan mellan såtarna :o))

Håller med! Jakten är helt underbar numera! Alla sinnen är på helspänn hela dagen. Samtidigt står de gamla gubbarna med sina mackor och stirrar trött på mig....Jag brukar ha torkat kött eller liknande, samt kaffe med mig på passet.

Nästa höst är det björnjakt, får se om björnarna blir lockade av köttet jag har i fickorna...ha ha  :) :)

• 2 weeks later...