Gå till innehåll

Nytt frånAseem Malhotra:

Recommended Posts

2 timmar sedan, Ekner sade:

Har viruset isolerats och bevisats existera?

Det får vi aldrig veta med säkerhet. Det har redan skapats så mycket väsen kring den här företeelsen att ett dementi inte är att vänta, för många huvuden riskerar att rulla.

Jag har inte lyssnat än på det nya från Malhotra som Helge har länkat dock hejar på alla som lyfter metabol hälsa som en viktig faktor i dessa tider. Däri ligger den verkliga lösningen. Dvs man måste börja jobba med att förbättra den metabola hälsan om man vill undvika flera corona-panikattacker. Vaccinet mot ett av corona virus som alltid finns och kommer alltid att finnas mitt bland oss kommer inte att lösa det här problemet vi har skapat. Man har väl hört rapporter från fler än en person att man har aldrig tidigare varit så sjuk som efter att ha tagit årlig influensavaccin. Vacciner handlar i grund och botten om att träna immunförsvaret. Men om detta försvar är redan ansträngd till det yttersta eller nedmonterad på grund av flera metabola störningar hur kommer vaccinet att hjälpa? Hur bra är det att tillföra kroppen ytterligare ett virus att kämpa mot även om viruset är försvagad? Vad är det för bra metod? Det är bara ett spel för galleriet. Man måste ju börja i rätt ände och bygga upp immunförsvaret innan man ska spruta in fler virus i kroppen. Har man ett bra immunförsvar så behöver man ingen vaccin. Om man blir smittad tar immunförsvaret hand om det. 

• Gilla 3
  • Tack! 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, Katerina sade:

Vaccinet mot ett av corona virus som alltid finns och kommer alltid att finnas mitt bland oss kommer inte att lösa det här problemet vi har skapat

Jag ska gärna ta vaccinet om jag får 100 bevis att förespråkarna och tillverkarna själva och deras familjer tar det....det vill säga aldrig.

• Gilla 2
Länk till inlägg
1 hour ago, Ekner said:

Jag ska gärna ta vaccinet om jag får 100 bevis att förespråkarna och tillverkarna själva och deras familjer tar det....det vill säga aldrig.

Jag lägger till en ansvarsförbindelse som betalar mig 25 mil om jag efter vaccination och inom 5 år därefter drabbas av kronisk sjukdom. Utan att jag behöver bevisa (1) fel i vaccinet, (2) sambandet mellan vaccinet och min sjukdom och (3) storleken på skadorna jag lider. Och utan avseende på mina genetiska förutsättningar och min livsstil. Kronisk sjukdom efter vaccinering ska ge ett stort belopp utan diskussion. Bolagen ska ha förstärkt strikt ansvar. Den skadade ska inte behöva bevisa någonting.  

• Gilla 3
  • Tack! 1
Länk till inlägg

Det är så det går till. Bolagen gör allt de kan för att undkomma ansvar, produktansvar. Inom EU kan de inte komma undan det ansvaret men de kan göra en deal med EU att EU ska ta en del av kostnaden. I USA kan de friskriva sig helt och det allmänna tar ansvaret. 

Även om produktansvarsskydd finns för oss gäller fortfarande bevisreglerna så för oss är produktansvar en klen tröst i vilket fall. 

Deals between vaccine developers and the European Union for a COVID-19 vaccine are being hindered by strict liability rules that offer only partial protection against legal risks for potential shots, according to European officials.

An EU official told Reuters that EU governments “are ready to financially cover certain of the companies’ risks” but strict liability rules remain in place. Given the speed at which companies are currently developing vaccines for the novel coronavirus, there could be an increased risk of side effects with potential shots. As a result of these increased risks, companies are placing importance on financial coverage on these liabilities in any government deals for early access to their respective vaccines.

However, the EU is maintaining rules that hold vaccine developers and other manufactures liable for their products, apart from certain rare cases, such as when they did not put the products into circulation. EU officials involved in the negotiations between the EU and vaccine developers, including Johnson & Johnson and Pfizer, told Reuters that these talks have been hindered by the liability rules. The EU has currently only reached one supply agreement for a potential COVID-19 vaccine with AstraZeneca and Oxford University. This deal only offers partial liability coverage for developers of the vaccine. “The contract foresees that liabilities and financial costs are shared among the parties,” the Belgian medicines agency said in a statement about the deal reached by the European Commission with AstraZeneca and Oxford University. Across the pond, the US has reached a range of deals with a number of companies developing COVID-19. The US system, however, puts the liability for the vaccine completely onto the government, with the company avoiding blame. The fact that the liability falls on the government in the US could explain why more deals have been reached there than in the EU, which appears to be lagging behind. Meanwhile, the UK has reached deals with J&J, Novavax, GlaxoSmithKline, Sanofi and AstraZeneca/Oxford University, although the details of the liability rules within these agreements have not been disclosed.

http://www.pmlive.com/pharma_news/covid-19_vaccine_deals_with_the_eu_hindered_by_strict_liability_rules_1347365

• Gilla 4
Länk till inlägg

Klippt från Dr Annika Dahlqvist blogg:

"The 21-day immunity plan, ny bok av Aseem Malhotra

28 augusti, 2020 av Annika Dahlqvist 3 kommentarer

Ny bok: The 21-day Immunity Plan , av Aseem Malhotra, om hur vi ska gå till väga för att förbättra vårt immunförsvar. Bra, särskilt i dessa Corona-tider.

Recension European Scientist: Det bästa vaccinet mot Coronavirus är att optimera metabolisk hälsa.

Jag ser nu på Fb att boken kommer på svenska senare i höst, på Karneval Förlag."

• Gilla 1
Länk till inlägg

Som vanligt botaniserar du, HelgeK, fram bra referenser - Malhotra hör till de mest framstående och gillas av flertalet som tar del av hans synpunkter. Här på forumet sannolikt av alla.

I  vanlig ordning uttrycker han kristallklart, det som varje svensk läkare borde ha klart för sig - inte minst de som handskats med Covid-19 drabbade. För de senare påpekar han vad som gör en människa  särskilt mottaglig för ytterligare allvarliga sjukdomstillstånd t.ex. via virusangrepp: Grunden enligt honom är att:

• De flesta av de kroniska tillstånden, som inkluderar hjärtsjukdomar, typ 2-diabetes, högt blodtryck och till och med cancer och demens, har rötter i dålig metabolisk hälsa. Detta koncept definieras som den balans kroppen upprätthåller vid lagring av fett resp. vid förbränning av detta till att ge energi. När denna balans har störts, påverkas hälsan negativt.

Malhotras förklaring runt förhållandena vid själva virusangreppet sker lika kristallklart:

• När en person har en bakgrund av kronisk inflammation och då utsätts för ett virus, fungerar inte cellerna, ansvariga för att bekämpa attacken, så effektivt som de borde. Dessa celler, som kallas makrofager, är en typ av vita blodkroppar som slukar och bryter ner främmande inkräktare (antigener), cancerceller och andra celler som inte känns igen som friska. Dessutom frigörs alltför mycket av flera proinflammatoriska cytokiner via i buken överflödigt kroppsfett, som omger levern, bukspottkörteln och till och med innefattar cytokinbidrag från underhudsfettet. Cytokiner är en grupp proteiner som frigörs från immunceller till att reglera immunsvaret genom kommunikation med andra celler i kroppen. Det är ”cytokinstormen” från ett onormalt immunsvar som leder till det akuta andningssjukdomssyndromet som orsakar allvarlig lungskada och död hos många av dem som smittats av COVID-19. Globala data har också avslöjat att för smittade under 50 år, var övervikt den största riskfaktorn för intagning på sjukhus och för att avlida.

Vad gäller Malhotras eleganta förklaring till en bättre väg än via medicinering att undvika t.ex. virusangrepp uttrycker han enligt nedan:

• För de flesta människor tar det tre veckor att bryta en vana, eller för många en form av missbruk av socker och ultrabearbetad mat.
  • De flesta med bristande metabolisk hälsa kommer att se markanta förbättringar av sin hälsa och / eller formnivå, om än i olika grad, inom tre veckor, utan att behöva räkna kalorier.
  • Det är behovet av att ändra förklaringen till effekterna av livsstilsförändringar och visa att deras effekt på hälsan kan bli snabb och betydande. Vi bör använda detta till att motivera oss själva att därigenom fortsatt tillgodogöra oss förbättrad hälsa för livet.

Vad Malhotra propagerar för som medel att minska risken för allvarliga konsekvenser vid ett virusangrepp, är egentligen LCHF-kosten - något som anses förbjudet för en läkare i Sverige att uttala sig om. Detta beroende på skolmedicinens traditionella avståndstagande från djupgårnde undervisning av medicinare i metabola frågor. Eftersom den legitimerade läkaren tillses hålla sig inom de ramar som läkemedelsföretagen under mer än hundra år styrt upp (via studielitteratur, undervisning och ekonomiska påtryckningar) låter sig flertalet läkare närmast slaviskt underställas socialstyrelsens regelverk. I Sverige gäller därför:

att vid marknadsföring av hälsoprodukter inte ge intryck av att produkterna kan bota eller lindra sjukdom eller därmed jämförliga tillstånd, om så inte är fallet.

Underförstått att uttalanden enbart får ske för godkända medicinska preparat. I sig förbjuds egentligen läkaren, att yttra sig offentligt t.ex. om att viss kost skulle vara till fördel för immunförsvaret - stärka detta inför direkt virusangrepp resp. dämpa den dödande cytokinstormen en vecka senare.

Även om forskningen klart visar det Malhotra antyder om kosten vara korrekt, står fullt klart att påpekanden om betydelsen av t.ex. C- och D-vitamin resp. zink för immunförsvaret, absolut inte får användas vid saluföringen av dessa preparat. Inte förrän skolmedicinen tagit sig tid till att konstatera fakta - dvs. acceptera befintliga, otvetydiga bevis - något som de i hög grad undviker som förmedlare av läkemedelsföretagens produkter.

I Sverige skulle Malhotra med all säkerhet riskera sin läkarlicens på liknande sätt

som Annika Dahlqvist,   993277929_SVENSKDEMOKRATI.thumb.jpg.bb02900dcbf4d229776e3515030c76e5.jpg fast hon lämnade ju självmant  in sin, så att hon nu fritt kan uttrycka sanningen.

• Gilla 1
Länk till inlägg