JessieJ Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Det finns ju så många som är duktiga på mycket här i forumet så jag slänger ut ett problem och en fråga jag har. Jag och sambon har hamnat i en tvist med köparen av vår lägenhet där hon hävdar att det luktar katturin i badrummet och saneringsfirman säger att det krypit ner i fogarna, i värsta fall in under klinkersen (märk väl att det här är en lägenhet som var färdigbygd 2011 och vi bodde där i ett år). Mäklaren hävdar att det inte finns någon seriös hantverkare som bara byter badrumsgolv utan skall golvet rivas måste man riva allt kakel på väggarna och lägga om det också. Är det verkligen rimligt? Han pratar i summor upp mot 100 loppor för den här renoveringen om den blir aktuell. Finns det någon golvkunnig här som vet om det stämmer att hela rubbet måste rivas? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Finns det inga bloggar med hantverkare. Det är ju viktigt att det blir riktigt och inte en massa tyckande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Jag tror att du ska vända dig till ett annat forum. Än finns inget vardagsrum/ljugarbänk/allmänt utrymme för sånt som inte handlar om LCHF här. Men du kan ju föreslå det, om du tycker. Å andra sidan finns det en halv miljon ställen där man kan diskutera ditt ämne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 http://www.viivilla.se/forum/juridik--radgivning/dolda-fel-katturin-5800 Tror det är tämligen kört för köparen att hävda dolt fel och få skadestånd för en sån här sak. Men det här är som sagt fel forum. Fråga på http://www.byggahus.se/forum/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts