Gå till innehåll

Fruktos i frukt och grönsaker

Recommended Posts

Jag förstår inte grafen. Sucrose är en disackarid bestående av glukos och fruktos. Ska man lägga till en halva av det gröna till det gula och en halva till det röda för totalen fruktos resp glukos? 

• Gilla 2
  • Förvirrad 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte spanska men Google translate är bra. Det är en människa som av allt att döma vill protestera mot att frukt kan göda metabol sjuklighet eftersom det finns så lite fruktos i den. Men vi vänder på kakan. OK så varför ska jag äta frukt då? Vad ger det mig för näring? Det består av vatten, kolhydrater, fruktos och någon enstaka vitamin och mineral. Det är sött och det smakar som godis därför slåss man för att rentvå frukt. Hos många framkallar det sockersug så att man kan inte äta någon enstaka fruktbit och tycka att det räcker. Jag skulle kunna trycka i mig hela korgen och då pratar vi mängden glukos och fruktos som definitivt inte är bra. Ja, människan i allmänhet tycker att frukt är jättegott men det är den frukten vi har själva skapat genom att odla fram dessa vattenfyllda sockerbomber och sedan hävda att det är "naturligt".

Översättning från Google: "Myten att frukt är hög i fruktos. En banan har till exempel cirka 2 gram fruktos, äpplet har mer, ungefär 8 g (varje 100 g produkt). Det är OTROLIGT att det finns människor som bekräftar att äpplen, andra frukter och grönsaker är gödande och orsakar patologier."

• Gilla 5
  • Tack! 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser