Jump to content

Andra gången gillt.

Plommon

Recommended Posts

Ska fatta mig kort, även om det är en lång story.

Har alltid haft lätt att gå upp i vikt i perioder, men en dag vägde jag 93 kg och ville förändra mitt liv.

Började gymma och började med lchf, gick ner till 71 kg och mådde jättebra. Gick ner 20 kg på 6 månader!

Men sen kom livet emellan :( !

Började jobba natt, och med jobbet fick jag grova sömnstörningar, nattåt på natten och började äta potatis , socker etc! Fick även panikångest på slutet, som gjorde att jag tillslut slutade jobba natt, och här är jag idag!

Väger mer än någonsin.. 98 kg...🙄

Nu vill jag ha tillbaka mitt liv och funderar att börja med lchf en gång för alla.

Vill inte skylla  allt på nattjobbet att jag gick upp så himla mycket i vikt, men tror faktiskt att det har mycket att göra med det.

Nu vill jag ha alla tips  , erfarenheter kanske nån varit i samma sits som mig ?

Känns tungt att börja om IGEN men känner att  denna gång måste det funka,  hållbar viktminskning.

Aldrig vägt så här mycket i mitt liv, inte ens förut innan min viktresa... mår så dåligt att jag låtit det gått så långt och jag lovade ju mig själv förut att aldrig gå tillbaka till min gamla vikt.

Snälla, om du har några råd , tips.. ja allt mottages tacksamt.

Hur hitta du motivationen då du redan gått ner men misslyckats och nu ska man på det igen?

Har massor med frågor, skulle så gärna vilja få kontakt med nån som haft liknande erfarenhet att börja om igen och hur det blir mera hållbart i längden.

😬💞

Mitt första tips är att ställa undan vågen. Vikten är trots allt inte viktigast. 😉

Mitt andra tips är att försöka få in ett nytt mindset (kan vara ganska svårt), du behöver helt enkelt bestämma dig för att nu är det nog. Själv gick jag igång på att läsa "allt" på Kostdoktorn.

Ytterligare tips är att du fokuserar på att kroppen mår bra, dvs du matar den med bara hälsosam mat lagad från grunden av rena råvaror.

• Like 3
  • Thanks 1