Anna-Stina1134 Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 Hej Jag har en fråga om vad dricker man på julbordet som alternativ till Svagdricka & Julmust? Glömmde skriva att jag är nykterist och dricker inte alkohol. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sniffe Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Vatten duger för mig. Här har du lite tips https://www.dietdoctor.com/se/lchf/recept/god-jul 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Eftersom det blir lite och sällan väljer jag aspartamsötad julmust. Triggar sötsug, ja men det gör hela stämningen för mig. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Champagne duger fint för oss! Om jag är törstig dricker jag vatten. 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Jag som är väldigt tråkig dricker helst kranvatten, det är löjligt gott! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Jag har flera olika goda te som jag blandar ut med bubbelvatten. Hade ett som jag körde kallt i somras som törstsläckare. Slängde man I en skvätt vin blev det perfekt sockerfri sangria. (Iofs var mina gäster lagom imponerade, de ville ha sött ) 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Y62 du som bor i Uppsala... Teboden i Forum har Maja Gräddnos. Den är jättegod kall och bubblad. Det jag använde som sangria var Jordgubb och citrus. Funkar säkert som glögg också 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 5 timmar sedan, stoscha sade: Y62 du som bor i Uppsala... Teboden i Forum har Maja Gräddnos. Den är jättegod kall och bubblad. Det jag använde som sangria var Jordgubb och citrus. Funkar säkert som glögg också Det var längesen, kul att se dig här! Jag har flyttat utanför stan och är bara där om jag är onykter . Håller mig till vatten alternativt vin. Uppsala är för bil och motorcykelfientligt för att jag ska åka in till stan om jag inte verkligen måste. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Jag dricker torr cava rakt igenom julbordet, fungerar utmärkt Det finns också en Ramlösa med smak av lingon och lime som jag tycker gör sig fint till julmaten. 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katerina Posted September 28, 2020 Share Posted September 28, 2020 Vatten eller vin. Man kan ju ta lite frukt eller bär och lägga i vattenet så att det blir lte festligt. Aspartam skulle inte jag ta i med tång men varför inte naturel bubbelvatten? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts