Gå till innehåll

Alternativ till dryck på julbordet?

Recommended Posts

Eftersom det blir lite och sällan väljer jag aspartamsötad julmust. Triggar sötsug, ja men det gör hela stämningen för mig. 

• Gilla 2
  • Förvirrad 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flera olika goda te som jag blandar ut med bubbelvatten. Hade ett som jag körde kallt i somras som törstsläckare. Slängde man I en skvätt vin blev det perfekt sockerfri sangria. (Iofs var mina gäster lagom imponerade, de ville ha sött 😄

• Gilla 6
  • Haha 1
Länk till inlägg

Y62 du som bor i Uppsala... Teboden i Forum har Maja Gräddnos. Den är jättegod kall och bubblad. Det jag använde som sangria var Jordgubb och citrus. Funkar säkert som glögg också

• Gilla 5
Länk till inlägg
5 timmar sedan, stoscha sade:

Y62 du som bor i Uppsala... Teboden i Forum har Maja Gräddnos. Den är jättegod kall och bubblad. Det jag använde som sangria var Jordgubb och citrus. Funkar säkert som glögg också

Det var längesen, kul att se dig här! Jag har flyttat utanför stan och är bara där om jag är onykter 🙃. Håller mig till vatten alternativt vin. Uppsala är för bil och motorcykelfientligt för att jag ska åka in till stan om jag inte verkligen måste.

• Gilla 7
Länk till inlägg

Jag dricker torr cava rakt igenom julbordet, fungerar utmärkt 😃 Det finns också en Ramlösa med smak av lingon och lime som jag tycker gör sig fint till julmaten.

• Gilla 4
  • Tack! 1
Länk till inlägg

Vatten eller vin. Man kan ju ta lite frukt eller bär och lägga i vattenet så att det blir lte festligt. Aspartam skulle inte jag ta i med tång men varför inte naturel bubbelvatten?

• Gilla 2
Länk till inlägg