camelm Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Ni som kan :-) Hur "illa" är det i strikt lchf att poppa egna popcorn i olja? Jag kör noll kolisar eftersom jag har många kg kvar. Men just nu är det godis runt mig och jag duckar. Vill gärna ha ngt ngn kväll. Inte ost bricka inte nötter och inte choklad utan gärna popcorn. :-) glad påsk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Ni som kan :-) Hur "illa" är det i strikt lchf att poppa egna popcorn i olja? Jag kör noll kolisar eftersom jag har många kg kvar. Men just nu är det godis runt mig och jag duckar. Vill gärna ha ngt ngn kväll. Inte ost bricka inte nötter och inte choklad utan gärna popcorn. :-) glad påsk 100 gram popcorn = ca 50g kolhydrater 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Ja det e mycket illa.. först o främst majs.. sen olja på det.. ujuj! Altså, du väljer vad du äter.. och det är Påsk en gång om året.. och du får självklart ta konsekvenserna själv! Men.. när ni syndar.. kan ni inte tänka er att äta något delikatare.. än popcorn? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Jag åt 12 popcorn (ja jag räknade dom) en dag när jag var hos några kompisar. Det gick okej, men jag skulle avråda dig från att äta mycket popcorn. Men vill du nu festa till det så väljer du ju själv vad du vill synda med! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Grissvålar, hemgjorda, mums! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Själv äter jag en liten cheesecakemuffin jag nyss gjorde, inte helt fel! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Jag åt upp en hel påse fläskvålar själv häromdan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Jag åt upp en hel påse fläskvålar själv häromdan Haha, önskar jag tyckte så bra om fläsksvålar ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Haha, önskar jag tyckte så bra om fläsksvålar ^^ Sjukt beroende framkallande för mig. Undrar om det var saltet? Mådde ganska kasst efter en hel påse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Sjukt beroendeframkallande för mig. Undrar om det var saltet? Mådde ganska kasst efter en hel påse Usch det låter inget vidare med en hel påse! Men bättre än att proppa i sig popcorn i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Usch det låter inget vidare med en hel påse! Men bättre än att proppa i sig popcorn i alla fall Man får se det goda i det onda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelm Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Ja det e mycket illa.. först o främst majs.. sen olja på det.. ujuj! Altså, du väljer vad du äter.. och det är Påsk en gång om året.. och du får självklart ta konsekvenserna själv! Men.. när ni syndar.. kan ni inte tänka er att äta något delikatare.. än popcorn? Haha nää popcorn är verkligen Jag :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelm Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Tack alla som tog sig tid att svara så här på långhelg. 100 gr nämns haha jag får vara utan då 100 gr är nada. Jag pratar stoooora skålen. Ett glas vin blev det :-) ha en underbar helg och tusen tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Bra val! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liza Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Jag äter Mr.Chipps fläsksvålar som jag köper hos Willys..dom innehåller 0 kolisar och 29 gr fett per 100 gr..dom är goda och mättande tycker jag.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Små olika ostar och ett glas rödvin slår ju allt! Mums 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamman Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Tack alla som tog sig tid att svara så här på långhelg. 100 gr nämns haha jag får vara utan då 100 gr är nada. Jag pratar stoooora skålen. Ett glas vin blev det :-) ha en underbar helg och tusen tack 100 gram popcorn måste ju vara jättemycket, de väger ju ingenting. Jag mätte förra helgen, en skål på 6 dl rymde inte mer än 30 gram popcorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Jag åt upp en hel påse fläskvålar själv häromdan Var köper du dem? Vad heter märket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 100 gram popcorn måste ju vara jättemycket, de väger ju ingenting. Jag mätte förra helgen, en skål på 6 dl rymde inte mer än 30 gram popcorn. 100gram är en sån där mikropoppåse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Var köper du dem? Vad heter märket? Jag köpte mina från lchf butiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamman Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 100gram är en sån där mikropoppåse De jag vägde var vanliga hempoppade i kastrull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Köper på Willys sedan gör jag dippa på smetana och lite sweet chilli sås hittat en som bara innehåller 5 gr kolhydrater. doppa fläsksvålarna i detta enormt gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 http://www.svd.se/mat-och-vin/popcorn-ar-nyttigare-an-gronsaker_6959665.svd En skål med pocorn då och då skadar nog inte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Köper på Willys sedan gör jag dippa på smetana och lite sweet chilli sås hittat en som bara innehåller 5 gr kolhydrater. doppa fläsksvålarna i detta enormt gott. vad är det för märke på sweet chili såsen och vart hittar du den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 "Framförallt är det så kallade polyfenoler, en antioxidant som sänker kolesterol och förhindrar vissa typer av cancer som finns i popcorn"1. Kolesterol är inte farligt om man inte äter kolhydrater, varför skulle vi vilja sänka det?2. Förhindrar vissa typer av cancer? Att inte ständigt ha socker i blodet förhindrar förmodligen alla sorters cancer. Så tack, men nej tack, jag hoppar nog popcornen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Hua... popcorn är nästan bara ren stärkelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Jag gillar ost"chips" som man kan köpa, de heter Grok. Mums... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Jag gillar ost"chips" som man kan köpa, de heter Grok. Mums... Vart finns dom? Aldrig hittat! Vill ha brukar handla på Ica.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cushion Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Kanske menar dessa http://www.kostdoktorn.se/lchf-%E2%80%93-nu-pa-ica-maxi/ Har dock aldrig sett dem i de butikerna jag brukar vara in på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 De finns på vissa utvalda ICA butiker (oftast MAXI tror jag), och är svindyra så därför har jag aldrig köpt dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Jag köper dom på Ica Maxi och ja de är dyra men istället för ostbågar, popcorn och chips fungerar de bra. Men någon jätteskål framför TV:n till en storfamilj kanske inte funkar!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fonzy Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ja, det är dom! Kanske menar dessa http://www.kostdoktorn.se/lchf-%E2%80%93-nu-pa-ica-maxi/ Har dock aldrig sett dem i de butikerna jag brukar vara in på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Gör egna riven ost i små högar på ett oljat bakplåtspapper in i ugnen 150° tills dom smält utan för mycket färg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts