Gå till innehåll

Den enskilda människan har förlorat makt till stora företag:

Recommended Posts

Vad lustigt att du skrev det när jag just tänkte på samma sak fast i ett lite annat sammanhang - nu har vi vaccinpåtvingare i farten också = mera kronisk sjukdom = mera makt och pengar till läkemedelsbolagen. Sverige har tydligen skrivit avtal med fyra vaccintillverkare nu. https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/ännu-ett-vaccinavtal-tecknat/ar-BB1bjz5V?ocid=msedgntp

Här nedan är ett intressant inlägg i ämnet om varför hela hanteringen av denna "pandemi" eller kanske "plandemi" är suspekt och uppåt väggarna. Jag tycker att man ska lyssna på kritikerna och avvikande åsikter annars så är det bara hurra rop och marknadsföring man matas med - och makten jublar. Dessutom om nu viruset har spridit sig och så många har blivit infekterade varför behöver vi så många doser vaccin? Har politikerna helt glömt bort vad vaccin är för något? Det är inget botemedel. Oftast är det ett försvagat virus man avsiktligt tillför en kropp för att kroppen ska lära känna viruset och skapa antikroppar mot den. Om man redan har blivit infekterat så vad är grejen med att vaccinera? Kroppen har ju redan fått träna och på ett mer naturligt sätt, dvs viruset har fått passera genom näsan eller munnen och immunförsvaret har aktiverats så som den ska. Att spruta in det direkt i blodet är inte optimalt. Dessutom kräver det att man har ett någorlunda fungerande immunförsvar för att man ska kunna träna det. Om man har ett dåligt kontrollerat typ 2 diabetes och/eller flera andra metabola sjukdomar hur bra är ens immunförsvar och varför tillförande av virus skulle bli en lösning? Det är ju snarare en belastning. Så våra politiker har fortfarande ingen lösning för huvudproblemet: hur stärker vi immunförsvaret för att undvika "pandemi" i framtiden?

• Gilla 1
  • Tack! 1
  • Boom 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag läser med visst intresse vaccin-skeptikernas synpunkter... men om det sker massvaccinringar under det närmaste halvåret och viruset samtidigt i princip "försvinner" utan allvarligare biverkningar hos de som vaccineras ... då kommer jag nog ha svårt att tycka att motståndet mot dessa vaccin är seriöst.... men å andra sidan om vaccinet inte löser problemet med den här pandemin då kommer det ju finnas mycket för många att stå till svars för.. jag känner inte att jag behöver välja sida innan jag sett facit 😉 

Sen håller jag med dig Katerina att det finns problem med immunförsvaret kanske delvis beroende på våra metabola sjukdomar men det är ju inte ett argument för att försöka stoppa pandemin här och nu.

• Gilla 3
Länk till inlägg
4 timmar sedan, Peter B sade:

känner inte att jag behöver välja sida innan jag sett facit

Bäst är nog att kika på stora sammanställningar typ nedanstående, då behöver man inte välja, åtminstone vad gäller mellanliggande influensavaccinering, som ökar risken att råka illa ut, om man blir smittad.

ScreenHunter_2550 Nov. 25 01.57.jpg

ScreenHunter_2551 Nov. 25 02.00.jpg

https://peerj.com/articles/10112/

Utöver ovanstående är sajten nedan skrämmande - vi har tidigare sett motsvarande beskrivet i annat sammanhang.

https://bittube.video/videos/watch/d87c4383-3651-4d57-9ef8-6265df925c61?fbclid=IwAR3N2wZYg4bAhTCqzUA7JBZz57MfoGJukwImKtM7VHN4wmu6kEuXqAbvDqY

väl värt att lita på och ta till sig! Personligen råkade jag för många år sedan ha varit inne i projekt som hade viss beröring med vad som tas upp i videon. Jag är därför informerad på ett sätt som gör att jag bedömer det som framkommer vara mycket trovärdigt - ett fruktansvärt skrämmande konstaterande.

• Gilla 2
  • Tack! 1
Länk till inlägg

Det finns också en hel del kritik mot Judy Mikovits:

https://en.wikipedia.org/wiki/Judy_Mikovits

Om kritiken är sann eller bara en del av sammansvärjningen av Big Pharma eller antagligen som det mesta här i livet både och... känns inte riktigt intressant just nu ... jag avvaktar facit ... hur covid-vaccineringen utfaller ... i det sammanhanget känns det inte så intressant om influensa-vacciner är bra eller dåliga men du kanske tror att det är en indikation på resultatet av vaccineringen mot Covid?

Länk till inlägg
48 minuter sedan, Peter B sade:

Om kritiken är sann eller bara en del av sammansvärjningen av Big Pharma eller antagligen som det mesta här i livet både och... känns inte riktigt intressant just nu ... jag avvaktar facit ... hur covid-vaccineringen utfaller ... i det sammanhanget känns det inte så intressant om influensa-vacciner är bra eller dåliga men du kanske tror att det är en indikation på resultatet av vaccineringen mot Covid?

Det vore sensationell om hon inte skulle ha fått kritik med tanke på att hon dristat sig att namnge topparna i härvan - Mr Virus etc.. Detta trots risker för liv och lem.

Under tiden fram till att ett "verksamt" vaccin mot Covid-19 presenteras, bör enligt min mening det största intresset riktas mot de risker som en säsongsvaccinering mot infuensa  innebär för den som blir smittad av viruset. Statistiska fakta från en lång rad länder talar sitt tydliga språk.

Spekulationer om kommande vaccin ser jag som meningslösa!

Länk till inlägg

Jag tycker att det är mycket relevant och intressant. Hon nämner ett par saker i sin interview som är intressanta. Den ena är att unga friska militärer som har blivit vaccinerade har sedan visat känslighet mot andra virus. Sedan pratar hon om Italien där det åldrande befolkningen sägs har drabbats hårt av COVID19. Några år tidigare hade de blivit vaccinerade med en otestat influensa vaccin med 4 olika mutationer av corona(?) virus. 

Vad innehåller vaccin förutom det något försvagade viruset (antar jag)? Man forskar mycket på djur och har alltid gjort. Är det det mänskliga varianten av viruset det handlar om eller inte? Innehåller vaccinet något del av organisk massa från andra djurarter? Varför i så fall? Gör det oss mottagliga för virus som annars bara är anpassade för andra djurarter? Har den som tillverkat vaccinet även kollat sådana möjligheter? Jag pratar om mycket bredare form av tester där man tittar på eventuella bieffekter av vaccin.

Naturligtvis generellt sätt bildar man bolag i syftet att tjäna pengar och jag vet av egen erfarenhet från IT branschen att tester är en kostsam och tidskrävande process. Men i fallet av läkemedelsbolag kan det vara problematiskt med att spara på testandet eftersom det är vår hälsa de spelar med. Samtidigt vill de gå med vinst...

Sammanfattningsvis vill inte jag vara en "early adopter" av deras nyutvecklade vaccin som görs under stress och press av nuvarande situation. Det är för riskabelt. Punkt.

• Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till inlägg
1 timme sedan, Peter B sade:

Javisst, så länge man själv och ens nära och kära slipper att delta i denna vaccinering så kan man luta sig tillbaka och se på vilket sätt det kommer att drabba de som blir en del av experimentet. Det kan dock dröja innan man får "facit" eftersom det verkar inte finnas mycket intresse från våra politiker eller media att kritiskt granska det som sker. Slipper man vaccintvånget så är det ju bra. Men jag misstänker att företag kan börja införa lite policys om vaccineringen. Det är det jag är mest rädd för.

• Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till inlägg

Vi vill ju att våra äldre som har dåligt immunförsvar ska skyddas från att bli hospitaliserade och dö i komplikationer av COVID19. Men det är inte det man testar när man testar ett vaccins effektivitet.  https://diabeticmediterraneandiet.com/2020/11/20/covid-19-vaccine-may-not-live-up-to-the-hype/

• Gilla 2
Länk till inlägg
1 timme sedan, Katerina sade:

Sammanfattningsvis vill inte jag vara en "early adopter" av deras nyutvecklade vaccin som görs under stress och press av nuvarande situation. Det är för riskabelt. Punkt.

Hur många i Internetpubliken kommer fram till den slutsatsen? Med de resurser och den lobbyverksamhet som sköljer över alla befolkningar är det inte lätt att stå emot. Man bör känna till att Judy Mikovits hör till dem med hög vetenskaplig status (verklig) på området. Hon skulle aldrig gå ut med att namnge topparna i vaccineringshärvan, om hon inte hade torrt på fötterna. Mängder med läkarlag har f.ö, pekat på den rad samband som ger stöd åt det som kommer fram. Det är i detta fall inte fråga om spekulationer utan väl grundade samband.

• Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till inlägg
1 timme sedan, Katerina sade:

eftersom det verkar inte finnas mycket intresse från våra politiker eller media att kritiskt granska det som sker. Slipper man vaccintvånget så är det ju bra. Men jag misstänker att företag kan börja införa lite policys om vaccineringen. Det är det jag är mest rädd för.

Hitills tycker jag dock att man i media rapporterat en hel del om drabbade av svininfluensa-vaccinet och förståelse runt att man inte vill vaccinera sig ... hoppas att det inte blir samma hysteri som vid svininfluensan där det sociala trycket blev oerhört hårt på att man skulle vaccinera sig.... om Big Pharma pratar sanning och vaccinen har 95%:s effektivitet då borde det räcka med att de som vill vaccinera sig gör det.

... men som sagt facit på om vaccinet är effektivt borde komma till typ sommaren ... facit på eventuella stora mängder av allvarliga biverkningar  borde det rimligtvis finnas en god indikation på till hösten...

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Nils Engström sade:

Statistiska fakta från en lång rad länder talar sitt tydliga språk.

Jag skulle nog vara lite försiktigare i min bedömning, när han tittat på statistiska data. Han antyder även detta i sin slutsats. Men menar också att det är intressant att gå vidare med detta. En stor studie i Brasilien pekade ju mot det omvända.

Länk till inlägg
21 minuter sedan, Nils Engström sade:

Vilken slutsats tänker du på?

Slutsatser

Med tanke på det positiva sambandet mellan IVR och antalet dödsfall per miljon som hittades i denna studie, skulle ytterligare undersökning vara värdefullt för att förklara dessa resultat och för att dra slutsatser. Ytterligare arbete med denna forskningslinje kan också ge resultat för att förbättra förebyggandet av COVID-19-dödsfall.

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Peter B sade:

om Big Pharma pratar sanning och vaccinen har 95%:s effektivitet då borde det räcka med att de som vill vaccinera sig gör det.

Observera att de siffror på effektiviteten som hittills angivits enbart grundar sig på läkemedelsföretagens statistik runt yngre. De har uttryckligen påpekat att man ännu inte kan avgöra verkningsgraden för äldre människor. Något som antyder det alla virologer av erfarenhet känner väl till, att virusvaccin för äldre generellt har mycket låg eller ingen betydelse (t.o.m. riskökande för nästkommande virusinfektion).

I själva verket anser välrenommerade vetenskapsmän på området (som vågar yttra sig eller skyddas av pensionen) att huvudsakliga skyddet för äldre ligger i att med alla medel förstärka immunförsvaret. Då uppmanas skolmedicinarna (Humble m.fl. i Sverige och utomlands struntar i det)

att hålla tyst om icke patenterade preparat som naturen bjuder på (C- och D-vitamin, zink, resp. kost som håller kolesterolnivåerna tillräckligt höga etc.).

• Tack! 2
Länk till inlägg
7 minuter sedan, Cederulla sade:

Slutsatser

Med tanke på det positiva sambandet mellan IVR och antalet dödsfall per miljon som hittades i denna studie, skulle ytterligare undersökning vara värdefullt för att förklara dessa resultat och för att dra slutsatser. Ytterligare arbete med denna forskningslinje kan också ge resultat för att förbättra förebyggandet av COVID-19-dödsfall.

Vid det här laget, om man ser till intressenterna, vilkas resurser ligger bakom utförda studier,  är man luttrad.

P.S.

En förklaring till skillnaden i döda/kapita i Finland och Sverige ser jag bl.a. i att finska forskare och regering utvidgar D-vitamin som tillskott för barn till 20 års ålder.

• Tack! 1
Länk till inlägg
25 minuter sedan, Cederulla sade:

Vilka intressenter menar du? Du drar ju själv stora växlar av studien...

I praktiskt taget alla studier, som visar resultat som talar för läkemedelsföretagens agenda och är finansierade med resurser från läkemedelsindustrin ger alltid anledning till misstroende. Som vi exempelvis ser inom kostområdet (lågkolhydratforskningen) är läkemedelsindustrin mycket sällan intresserad av att bekosta hithörande forsking, om de inte får bestämma hur resultatanalysen utformas.

P.S.

Jag tror vi refererar till olika stidier - nu ser jag vad du refererar till. Statistiken runt ifluensavaccinet och riskerna för smitta via Covid-19 efter vaccinering med influensavaccin. I sådan statistik finns alltid undantag som innebär rekommendation att fler studier och analyser bör tillkomma. Själv drar jag inga fler slutsatser än man visar upp.

Länk till inlägg
On 2020-11-25 at 17:12, Nils Engström sade:

I praktiskt taget alla studier, som visar resultat som talar för läkemedelsföretagens agenda och är finansierade med resurser från läkemedelsindustrin ger alltid anledning till misstroende. Som vi exempelvis ser inom kostområdet (lågkolhydratforskningen) är läkemedelsindustrin mycket sällan intresserad av att bekosta hithörande forsking, om de inte får bestämma hur resultatanalysen utformas.

P.S.

Jag tror vi refererar till olika stidier - nu ser jag vad du refererar till. Statistiken runt ifluensavaccinet och riskerna för smitta via Covid-19 efter vaccinering med influensavaccin. I sådan statistik finns alltid undantag som innebär rekommendation att fler studier och analyser bör tillkomma. Själv drar jag inga fler slutsatser än man visar upp.

Jag refererar till denna studie som du länkade till. Och du drog dina slutsatser.

https://peerj.com/articles/10112/

Jag är försiktig med tolkningar när det gäller  statistiska samband. Det är så mkt som spelar in. 

Länk till inlägg
24 minuter sedan, Cederulla sade:

Jag är försiktig med tolkningar när det gäller  statistiska samband. Det är så mkt som spelar in. 

Där är vi fullt överens. Möjligen är vi något olika luttrade. 😇 Observera att jag refererat till en peer review - den man först bör kika på (gäller som du vet alla studier)  för att få bästa möjliga begrepp om originalstudien. Den nu aktuella anses i en rad viktiga avseenden vara välgjord - det jag utgår från. Intressant är att se statistiken från så många länder sammantaget inte i något avseende visa influensavaccinering visa förberedande fördelar inför en eventuell smitta av Covid-19.  Tvärt om visar risken för dödsfall öka för den som den före virussmitta  varit vaccinerad för säsongsinfluensa. I den statistiken är de äldre värst drabbade.

• Tack! 1
Länk till inlägg
On 2020-11-25 at 18:36, Nils Engström sade:

Där är vi fullt överens. Möjligen är vi något olika luttrade. 😇 Observera att jag refererat till en peer review - den man först bör kika på (gäller som du vet alla studier)  för att få bästa möjliga begrepp om originalstudien. Den nu aktuella anses i en rad viktiga avseenden vara välgjord - det jag utgår från. Intressant är att se statistiken från så många länder sammantaget inte i något avseende visa influensavaccinering visa förberedande fördelar inför en eventuell smitta av Covid-19.  Tvärt om visar risken för dödsfall öka för den som den före virussmitta  varit vaccinerad för säsongsinfluensa. I den statistiken är de äldre värst drabbade.

Jag vet inte vad det hjälper att vara luttrad i sammanhanget. Det är mkt möjligt att det kommer att visa sig ett orsakssamband mellan influensavaccin och smitta/dödsfall i covid 19. Till dess håller jag mig lite avvaktande att dra för stora slutsatser. Nu får ngn annan säga sitt.

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Cederulla sade:

Det är mkt möjligt att det kommer att visa sig ett orsakssamband mellan influensavaccin och smitta/dödsfall i covid 19.

För mig, som varit utan vaccin under något 70-tal år, finns i varje fall ingen anledning att börja nu. Särskilt när allt pekar på att en bättre utväg står att söka i bra kost och optimalt fungerande immunförsvar. Den rekommendation som svensk skolsjukvård uppmanar till, förefaller för äldre äldre, definitivt inte vara till nytta för oss (den milda versionen)*.  Med utgångspunkt från egna erfarenheter under åren före och efter  LCHF-starten för tre år sedan, tolkar jag den aktuella studien ge ytterligare stöd för min fortsatta icke-vaccineringslinje.

*Den andra versionen är att huvuddelen av den företagsinspirerade rekommendationen till svenska folket, förmedlad av sjukvårdens representanter, är rent kriminell - långt från de riktlinjer som förr i tiden stipulerades för en läkare, bl.a. att enligt lagen i första hand tillse att de mest behövande patienterna får adekvat vård - inte sorteras undan till palliativ sådan.

• Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till inlägg

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/trial-results/first-data-hint-t-cell-immunity-covid-19

och

http://www.oxfordimmunotec.com/north-america/news/data-showing-sars-cov-2-reactive-t-cells-associated-protection-covid-19-can-detected-measured-using-oxford-immunotecs-t-spot-technology/

ger intressanta iakttagelser - kanske 25 % av befolkningen har immunitet utan att ha varit smittad. Det innebär ytterligare stöd för tanken att med alla tillgängliga medel  förstärka immunförsvaret (bl.a. med D-vitamin). Det som Tegnell häromdagen tonade ned, med förklaringen att den svenska kosten var så vitaminiserad och att ingen brist på D-vitamin i Sverige förelåg, som talade för att något D-vitamintillskott skulle ha betydelse. Förmodligen tänkte han inte på de svenska äldreboendenas kosthåll och minimala tillgång på sol animated-sun-image-0717.gif för de boende. Se hänvisning till Tegnells uttalande längst ner på:

och i övrigt på vad som gör det sannolikt varför t.ex. finnarna har en tiondedel så många avlidna per kapita som svenskarna. Detta genom finska staten som tillser att barn upp till 20 års ålder får D-vitamintillskott. Alltså en framkomlig väg till att få en lindrig effekt av Covid-19-smittan.

Vad studierna i början av inlägget visar, är att många människor som aldrig varit i närheten av covid-19-smitta ändå uppvisar immunitet genom att tidigare ha varit utsatta för olika virus i Corona-familjen. En annan slutsats är att det är fel att till varje pris undvika alla former av virussmitta (överdriven handtvätt kanske motverkar syftet). Det är genom att ständigt utsätta sig för smitta, som immunförsvaret hålls på topp. Förr i tiden sa man att:

"det är bra att ofta vara lite förkyld - då blir man aldrig riktigt förkyld".

P.S.

I vanlig ordning hör Ivor Cummins till de verkligt bra pedagogerna att på liknande sätt som  nu framkommit, förklara sambanden och bevisa nedstängningen av hela befolkningar vara totalt felaktig:

https://www.youtube.com/watch?v=MEnTwonLwII

https://www.youtube.com/watch?v=h4CDAGYv3aw

https://www.youtube.com/watch?v=PuZ0WmC8uP0

och som Erik 2 tipsade om:

https://forum.kostdoktorn.se/topic/16277-stora-coronatråden/page/8/?tab=comments#comment-165906

P.S.

Finns någon som tror Folkhälsan med någon av dess frontfigurer ha klart för sig vad de borde ha koncentrerat sig på i samband med Covid-19 . Av vilken anledning stoppa den minst kritiska gruppen som sällan insjuknar - eleverna att befinna sig i skolan, när fokuseringen borde beröra äldreboendenas kunder.

• Gilla 1
  • Tack! 2
Länk till inlägg