AnetteB Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Häromdagen såg jag på nyheterna att vissa gula färger innehåller ett mycket miljögiftigt ämne som heter kadmium och som försvinner ner i våra avlopp, och som inte går att renas bort i våra reningsverk, och som sen då hamnar som gödsel på våra odlade spannmålsfält bland annat... Här kände jag ett direkt äckel, konstigt nog inte av det där ämnet från färgen gul utan från allt annat direkt äckligt skit, som folk spolar ner i avloppen, och som sen då gödslas ut på åkrarna och som växtligheten sen ska ätas upp av oss människor?!? För den lilla mängd som odlas till djuren, skulle nog bondens egna gödselbrunnar räcka till att gödsla med, så jag utgår från att det är maten till oss människor som får äran att äta mat, som gödslas av människoavfall... Jag bara ryser när jag tänker på det, för i min ungdom så "arbetade" jag ett halvår på just ett reningsverk och såg vad som kom från hushållen Ytterligare ett skäl gott nog att inte äta spannmål och potatis tänkte jag då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 I inslaget på tv visade man att man inte skulle göra ren den gula penseln under kran utan man skulle torka av det på ett papper Man berättade dock inte vad man sen skulle göra med pappret? Det blir ju knappast bättre om man sen spolar ner pappret Lämnar man istället pappret i pappersåtervinningen blir det säkert fel även där Det är svårt att vara människa idag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Löfgren Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 På sajten Ren Åker Ren Mat finns mycket information om slam eländet. http://www.renakerrenmat.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts