Gå till innehåll

Glädjeruset som blev ett konstaterande.

Recommended Posts

Ja det visste jag ju att det skulle stanna , viktnedgången alltså . Rasade i början 4 kg sen tvärstopp men jag är ju inte helt ny på detta även om det var ett tag sen men visst är det konstigt att lycka ibland är det samma som att tappa några kg i vikt? Ni undrar förstås om jag inte har ett liv - det har jag, men det är så svårt det här med vikten och jag har ändå ingen jätteövervikt och då blir det en form av lyckokänsla - att lyckas :)

Nåja , den här tanten slänger nog snart ut vågen , för jag plockade fram måttbandet och med stora ögon konstaterar jag att jag minskat 7 cm i midjan ....vad är 4 kg mot 7 cm ??

Mitt stora problem är att jag inte gillar grönsaker och definitivt inte råa , jag älskar rotfrukter däremot och det går ju bort det jag saknar allra mest är kokt potatis , så jag kommer väl så småningom att äta måttlig LCHF och då tänker jag äta potatis. 

Svamp...nä det är i mina ögon nödmat huu.

Jag är uppväxt med gammaldags husmanskost där man äter vad säsongen har att erbjuda  men numer är det ju säsong för allt året runt.

Jag är helt otränad och det beror på att jag är lat  ( lite diagnoser har jag typ reumatism, högt blodtryck o sånt ) men det ska ju inte påverka. Bara att konstatera att man är lat lite tacksam är jag mot corona nu när man inte ska gymma , olyckligtvis startar sonen upp ett gym så snart blir man väl pressad av familjen.

Nä , även jag inser att det är bra att röra på sig  min crosstrainer är utslängd på altanen och jag har stirrat på den några dagar, i morse äntrade jag monstret ( den heter så ) och sprang i  15 min med 80-tals hårdrock i öronen ja det var faktiskt roligt, eller roligt o roligt  det var mysigt att lyssna på musik.

Jag har bestämt mig för att skynda långsamt och inte ta ut mig utan köra 15 min första veckan , sen ökar jag på 5 minuter i taget tills jag når 45 minuter så får vi se vad det ger .Hur gör ni andra ?

• Gilla 5
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, HelgeK sade:

Rättika !  De ser ut som morötter men är längre och lite grövre.

Har nyligen upptäckt rättikan. Strimlar den till "spagetti" och fräser lätt i stekpannan, eller tärnar till pytt. Verkligen användbar grönsak!

• Gilla 2
Länk till inlägg
6 timmar sedan, HelgeK sade:

Vill man göra lasange, så kan man ta zukini och göra lasange  plattorna med en osthyvel. Hur bra som helst. 

Tack, såg en rawfoodvariant av detta för länge sedan och helt glömt bort detta men nu fick du mig att hitta ett bra recept. https://lesscarbs.se/lchf-lunch-och-middag/mejerifri-zucchinilasagne/

Länk till inlägg